וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2015 לנבחרות צעירות: פורטוגל תפגוש את שבדיה בגמר

הפורטוגלים הצעירים סיפקו קונצרט באולומוץ, פירקו 0:5 את גרמניה והעפילו לגמר ראשון מאז 1994, שם יפגשו את השבדים, שניצחו בחצי הגמר המקביל 1:4 את דנמרק בדרבי סקנדינבי

ברנרדו סילבה שחקן נבחרת פורטוגל הצעירה (משמאל) עם איבן קבאליירו. GettyImages
איזו הצגה. ברנרדו סילבה, משמאל, עם איבן קבאליירו/GettyImages

לראשונה מאז 1994, פורטוגל עלתה הערב (שבת) לגמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות (עד גיל 21). אז היו אלה רוי קוסטה ולואיס פיגו שהובילו את הנבחרת לגמר היסטורי שהסתיים עם הפסד בהארכה לאיטליה. כעת, יורו 2015 יספק לפורטוגל הזדמנות לזכייה ראשונה, אחרי ניצחון אדיר 0:5 על גרמניה בחצי הגמר שהפגיש בין שתי הפייבוריטיות של הטורניר. בגמר תחכה לפורטוגלים נבחרת שבדיה, שניצחה בחצי הגמר המקביל 1:4 את דנמרק בדרבי סקנדינבי טיפוסי.

מארק אנדרה טר סטגן, יוליאן קורב שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים. GettyImages
התרסקות. מארק אנדרה טר סטגן לצד יוליאן קורב/GettyImages

פורטוגל - גרמניה 0:5

מי היה מאמין שזו תהיה התוצאה? החבורה של רוי ז'ורז'ה סיפקה הופעה פנטסטית באולומוץ ומחצה את גרמניה בעלת הסגל המרשים. מארק אנדרה טר סטגן, מתיאס גינטר, אמרה ג'אן, קווין פולנד וחבריהם לא מצאו תשובה לברנרדו סילבה, שכיכב בקישור של פורטוגל וסחף את נבחרתו לניצחון ענק, בדרך לאחת ההשפלות הכי גדולות של נבחרת גרמנית.

קשר מונאקו דהר בדקה ה-25 בצד שמאל וסיים בבעיטה חזקה לרשת של טר סטגן כדי לחגוג שער בכורה בטורניר. שמונה דקות לאחר מכן, סילבה הגביה קרן, פאולו אוליביירה הסיט עם הראש וריקרדו כבש מקרוב. גרמניה עוד קיוותה לצמק, אבל נעצרה אצל ז'וזה סה המצוין ובתוספת הזמן של המחצית ספגה את השלישי מרגלי איבן קבאליירו שהגיע מאחור, קיבל אסיסט מז'ואאו מריו ובעט לחיבורים.

המחצית השנייה נפתחה באותה צורה, כשכבר בדקה ה-46 בעיטה של ז'ואאו מריו פגעה בשחקן גרמני, הטעתה את טר סטגן ונעצרה רק ברשת. גם המחליפים הצטרפו לחגיגה בדקה ה-71, כאשר ז'ואאו קאנסלו בישל לריקרדו הורטה את החמישי. מנגד, המחליף לאונרדו ביטנקורט הורחק בצהוב שני בדקה ה-75 וסימל את ההתפרקות הגרמנית, הכל כך לא אופיינית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני נבחרת שבדיה חוגגים. AP
ימשיכו עד הסוף? שחקני נבחרת שבדיה חוגגים על דנמרק/AP

שבדיה - דנמרק 1:4

נבחרת שבדיה השיגה בסך הכול את ניצחונה השני בטורניר, 1:4 על נבחרת דנמרק בשלב חצי הגמר, אך כנראה שזה מספיק בשביל מקום בגמר המפעל. הצהובים-כחולים סיימו את הבית המוקדם במקום השני עם ארבע נקודות (ניצחון ותיקו) אחרי נבחרת פורטוגל שאותה הם גפ יפגשו בגמר. המפגש הקודם ביניהן שנערך במסגרת השלב המוקדם נגמר ב-1:1.

שבדיה, שהגיעה למשחק עם ניצחון בודד, 1:2 על איטליה, פגשה את דנמרק לדרבי סקנדינבי. בדקה ה-23, כוכב הנבחרת בצהוב, ג'ון גידטי, העלה את נבחרתו ליתרון כשדייק מהנקודה הלבנה. שלוש דקות לאחר מכן, הוא דאג להכפיל את התוצאה, כשדהר באגף שמאל, חדר למרכז והעביר רוחב מצוין (גם להגנה הדנית יש חלק) לסימון טיבלינג, שמתוך הרחבה כבש את שערו השני בטורניר.

בדקה ה-60 טעות קשה בהגנה השבדית איפשרה לדנים לחזור למשחק, כשאופה בק כבש מקרוב. האדומים כמעט וחזרו למשחק אחרי שהעפילו לחץ בלתי פוסק, אך בסופו של דבר דווקא השבדים היו אלה שכבשו שער נוסף לאחר שרובן קוויאסון המחליף הרשית, לפני שאוסקר הילמרט כבש את הרביעי בהתקפה מתפרצת - והשבדים עלו לגמר עם 1:4 גדול.

והם עלו למעמד הגמר עם 1:3 בשלב החצי.

שחקן נבחרת שבדיה, ג'ון גידטי, חוגג. AP
שער ובישול. ג'ון גידטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully