וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "ודאי שאמשיך בקליבלנד, היחסים עם לברון ילכו וישתפרו"

מאמן קליבלנד סיכם עונה במסיבת עיתונאים מיוחדת: "לא חוויתי דבר כזה בחיים שלי. אני ולברון לא תמיד מסכימים על הכול, אבל למדנו לעבוד יחד. אהיה מאמן טוב יותר בעונה הבאה. אני בטוח שמכבי תל אביב תחזור חזקה יותר"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

איזו עונה מדהימה עברה על דיוויד בלאט. אחרי הזכייה עם מכבי תל אביב באליפות אירופה, הפך בלאט למאמן הישראלי הראשון ב-NBA כשקיבל את קליבלנד קאבלירס. לאחר מכן קיבל את לברון ג'יימס, הפך למועמד לאליפות, ספג ביקורות רבות כמאמן רוקי, שמע איך מסביב מדברים על השליטה של לברון בקבוצה ולבסוף היה מרחק נגיעה מאליפות, כשקליבלנד שלו הפסידה 4:2 לגולדן סטייט בסדרת הגמר. לאחר העונה המתישה, חזר בלאט לישראל, וסיכם את שעבר עליו במהלכה במסיבת עיתונאים חגיגית.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס במסיבת עיתונאים. יוסי ציפקיס
מסכם עונה. דיוויד בלאט/יוסי ציפקיס

"כיף להיות בבית", אמר בלאט בפתיחת מסיבת העיתונאים. "כיף לחזור לפה. אני רוצה להודות לכל עם ישראל. אני לא הייתי פה, אבל המדינה תמכה בקליבלנד והתעניינה במה שמתרחש ב-NBA בתקופה הזו. האנשים כאן נתנו לי תמיכה. זה חימם את הלב ונתן כוח להמשיך. אני מעריך את זה מאוד. עבורי זו הייתה שנה פנטסטית, מעניינת ומאתגרת. הספקתי ללמוד המון. הכרתי ספורט שונה ממה שהכרתי בישראל ובאירופה. אני מרגיש שהייתי צריך את השנה הזו כדי להיכנס לליגה הטובה בעולם. יצאתי מהשנה הזו חזק הרבה יותר, ועם ידע רחב יותר".

בלאט הוסיף: "מבחינה ספורטיבית, במהלך השנה קרו המון דברים. אנסה לסכם אותם בקצרה. קיבלתי את העבודה ביוני אחרי עונה פנטסטית במכבי תל אביב. הגעתי להחלטה לעזוב את מכבי ואת הכדורסל האירופי כי רציתי להגשים חלום ולסגור מעגל מבחינתי. החיים הספורטיבים שלי החלו בארצות הברית, ורציתי לחזור לשם. כשחתמתי והתחלתי בקליבלנד, המטרה שלנו הייתה לבנות קבוצה שיכולה לפלייאוף. היינו צריכים להתחיל מחדש, ותוך זמן קצר מאוד החתמנו את קיירי אירווינג על חוזה לטווח ארוך. משם הדברים התפוצצו עם ההחלטה של לברון ג'יימס לחזור לקליבלנד, ועם ההצטרפות של מספר שחקנים ותיקים".

"ההצטרפות של קווין לאב שמה אותנו בעמדה אחרת - לא רק להגיע לפלייאוף אלא מעבר, להגיע לטופ של הכדורסל בארצות הברית", המשיך בלאט. "זה היה קצת יומרני בהתחלה כי קשה להפוך להיות קבוצה בשנה אחת, ולא משנה מי משחק בחמישייה. ראינו את זה והרגשנו זאת בתחילת הדרך. הייתה לנו תקופה קשה עם פציעות. איבדנו את הסנטר שלנו וגם לברון ישב מצד למעלה משבועיים וחצי. זה היה נראה רע. אנשים מסוימים נכנסו לפניקה, אבל אנחנו לא. ידענו מה הסיבות לכך - שיחקנו עם חצי קבוצה במשך חודש. ואז הגיעו השינויים בעזרת הטריידים. הצלחנו להביא את ג'יי. אר סמית', אימאן שאמפרט וטימופיי מוזגוב. לברון חזר יחד איתם סיימנו את העונה עם הרקורד הטוב ב-NBA".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דיוויד בלאט לברון ג'יימס גמר NBA קליבלנד נגד גולדן סטייט. GettyImages
החליט לחזור לקליבלנד. לברון ג'יימס עם דיוויד בלאט/GettyImages

עוד אמר בלאט: "באותה תקופה הבנו שאנחנו יכולים לעשות משהו מיוחד, למרות שמדובר בשנה הראשונה שלנו יחד. עברנו את הפלייאוף בצורה מצוינת - שני סוויפים ועוד ניצחון על שיקגו. בהפסד האחרון לגולדן סטייט נגמר לנו הכוח והאוויר. הרגשנו תשושים ופצועים. בסופו של דבר הפסדנו. יצאתי מהסדרה הזו עם תחושה קשה מאוד. מדובר בימים ולילות קשים וללא מנוחה. כל העסק הזה, זה דבר שלא חוויתי בחיים שלי. כשסיימנו הכול, הרגשתי ריק, בלי אנרגיה. לפני מספר ימים התחלתי להרגיש שוב כמו בן אדם. למרות זאת, זו הייתה חוויה מדהימה. אני שמח וגאה במה שעשינו בשנה הראשונה. זה ממש לא מובן מאליו. זה נותן לנו המון ביטחון ומוטיביציה לחזור בשנה הבאה ולעשות עוד צעד כדי להגיע ליעד שאנחנו רוצים להגיע אליו".

המאמן דיבר על סיום העונה: "בימים האחרונים נכנסו לתקופת הדראפט. סיימנו איתו, ויום לאחר מכן התחלנו לעבוד על כל נושאי השחקנים החופשיים. עוד מעט כבר אצטרך לחזור לארצות הברית, אין לי יותר מדי זמן פה. חזרתי כי רציתי לראות את המשפחה ולהריח קצת את הארץ. מנוחה לא תהיה לי, אבל אני בכל זאת שמח להגיע ולחזור לישראל. לאורך כל הקריירה שלי, איפה שלא עבדתי, הרגשתי כסוג של שגריר של מדינת ישראל. אני רואה את עצמי כנציג של הארץ. ברור שלא שבעה מיליון תושבים התעוררו לצפות במשחקים, אבל הם התעניינו ובדקו מה היו התוצאות".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס במסיבת עיתונאים. יוסי ציפקיס
"רואה את עצמי כשגריר". דיוויד בלאט/יוסי ציפקיס

"ודאי שאני אמשיך בקליבלנד, זו בכלל לא שאלה", הוסיף. "כשאתה חדש ושונה מהאנשים הרגילים שנכנסים לתפקיד המאמן ב-NBA, אתה יכול רק לצפות לכך שהעיניים יהיו מופנות אליך עוד יותר. לי אין שום בעיה עם זה ואף פעם לא הייתה לי. ככל שאני מתקדם בקריירה, אני מבין שזה חלק גדול מאוד ממה שמניע את כל העסק הזה. עשינו מה שצריך. הגענו לגמר ה-NBA ואני לא חושב שיש במה להתבייש, לא משנה מה אף אחד אומר".

בלאט דיבר על היחסים עם לברון ג'יימס: "היחסים שלי איתו טובים. עברנו תהליך, לקח זמן להכיר אחד את השני. למדנו איך לעבוד ביחד בצורה הכי טובה שאפשר. כשעובדים עם כוכב בסדר גודל שלו היחסים הם קצת שונים. זה לא כמו עם כל שחקן אחר. למדתי מכל התהליך הזה. שנינו רוצים את אותו דבר ולא תמיד מסכימים על הכול. זה רק יילך וישתפר ככל שנעבוד ביחד. הכניסה שלי ל-NBA ייחודית בהיסטוריה של הליגה. בנוסף, הגעתי לקבוצה שבה משחק אחד השחקנים בהיסטוריה של הליגה. לא תמיד הכול חלק בכל הנוגע לשיתוף הפעולה. אני לא מתחרה בו, אלא עובד יחד איתו".

המאמן דיבר על האליפות ההיסטורית של הפועל ירושלים והתייחס גם לאקסית מכבי תל אביב: "רוצה לברך את הקבוצה על הזכייה באליפות, את המאמן דני פרנקו, השחקנים ואת המערכת. מדובר בהישג נפלא. למכבי תל אביב הייתה עונה לא קלה. הפציעות לקראת סוף העונה הקשו מאוד. אי אפשר להוציא את השחקן הכי טוב בקבוצה, דווין סמית', ושניים מהישראלים הדומיננטיים - גיא פניני וסילבן לנדסברג - ולצפות שהעניין לא ישפיע. הם כנראה לא הצליחו להתגבר על כך. זו חלק מהסיבה לכך שהעונה הסתיימה כך עבור המועדון. עם איך שאני מכיר את האנשים שם, מכבי תל אביב תחזור בעונה הבאה חזקה יותר. העניין בכדורסל הישראלי גבר. זה יעשה רק טוב כל מה שקרה. אני בטוח שמכבי תל אביב תחזור לעצמה".

פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (מימין) לצד המאמן גיא גודס. ברני ארדוב
"יחזרו חזקים יותר". פיני גרשון עם גיא גודס/ברני ארדוב

"בעונה הבאה אחזור וארגיש נוח יותר, וגם אהיה מאמן טוב יותר", סיכם בלאט. "המשחק שונה מאוד, ואני לא חשבתי שהוא כל כך שונה. למדתי מכך. אמרתי לכולם 'זה רק כדורסל', אבל טעיתי. הכול שונה. לקח לי זמן להבין את זה, אבל בסופו של דבר זה קרה. תקופת ההכנה ב-NBA קצרה יחסית, מספר האימונים במהלך העונה נמוך מאוד בהשוואה לארץ בשל מספר המשחקים. ישנם 82 משחקים בשישה חודשים. זה פשוט מטורף. בנוסף, 48 דקות משחק מול 40 באירופה זה הבדל עצום. זה משנה את הדינמיקה במשחק ואת הדרך שאתה מנהל אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully