וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניס השבדי חוזר? אליאס יימר: "המטרה שלי היא להיכנס לטופ 100"

השבדי ממוצא אתיופי בן ה-19, שמדורג במקום ה-133 בעולם, הצליח לעלות מהמוקדמות לווימבלדון וישחק מול איבו קרלוביץ'. במדינה שלו, פעם מעצמת טניס, מפנטזים על הדבר הבא אחרי שנים שחונות

אליאס יימר טניסאי שבדי. Julian Finney, GettyImages
מגיע ממדינה שבעבר הייתה מעצמת טניס. יימר/GettyImages, Julian Finney

אחרי שנים יבשות מאוד, לאחת מאומות הטניס המפוארות ביותר בכל הזמנים שבדיה יש עכשיו תקווה. קוראים לתקווה אליאס יימר. הטניסאי בן ה-19 ממוצא אתיופי, שמדורג במקום ה-133 בעולם, זכה לאחרונה בצ'לנג'ר באיטליה ועושה התקדמות רצינית. השבוע הוא כבר הצליח לעלות להגרלה הראשית בווימבלדון אחרי שעבר שלושה משחקי מוקדמות. בסיבוב הראשון, יימר ישחק מול אחד היריבים הקשים ביותר שיכול היה לבקש, איבו קרלוביץ' והסרב האימתני שלו.

יימר עבר בסיבוב המוקדמות האחרון את גידו פז'ה הארגנטינאי לאחר 1:6, 6:7 (3), 7:6 (4), 6:7 (4) ובריאיון לאתר ווימבלדון התייחס למשחק הזה: "כשאתה משחק במשחק של הטוב מחמש מערכות, זה כמו רכבת הרים. אתה עולה ויורד עם רמות האנרגיה שלך. אתה יכול להרגיש מת לגמרי ובסופו של דבר, חמש מערכות זה קשה מאוד. אני בדרך כלל לא משחק חמש מערכות, אולי שלוש ארבע פעמים בשנה. אני צריך להתרגל לזה". בגביע דייויס השנה הגיע יימר למערכה חמישית מול יורגן מלצר האוסטרי הוותיק וניצח אותו 3:6 בה.

יימר נולד בסקארה, עיר שבדית קטנה עם 10,000 תושבים בלבד ועכשיו המטרה המרכזית שלו היא כניסה לטופ 100: "אני רוצה להיכנס להגרלה הראשית בלי מוקדמות בטורניר הבא. אני צריך לשחק טוב בהגרלה הראשית כדי להיות בטופ 100 ולהגיע להגרלה הראשית בפעם הבאה. זו המטרה שלי".

לשבדים יש מסורת הצלחות ארוכה מאוד באול אינגלנד קלאב. ביורן בורג זכה בווימבלדון חמש פעמים ברציפות בסוף שנות ה-70', סטפן אדברג זכה ב-1988 וב-1990. באופן כללי, הטניס השבדי היה כל כך איכותי לאורך השנים שבין 1974-1992 היו רק שנתיים בהן טניסאי שבדי לא זכה בתואר גרנד סלאם. בנוסף, שבדיה זכתה בשבעה גביעי דייויס.

למרות כל זה, יימר מסמן ספורטאים אחרים כמודלים שלו לחיקוי: "אני אוהב את מוחמד עלי. אני אוהב את מוחמד עלי ואת מייק טייסון כי הם לוחמים, יש להם קילר אינסטינקט, ואתה צריך את זה. אני חושב שזה משהו שאתה נולד איתו, אבל אתה גם לומד אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully