וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: טייסון גיי זכה באליפות ארה"ב עם 9.87 שניות

האצן האמריקאי יחזור לאליפות העולם לראשונה מאז 2009 ולאחר היעדרויות עקב פציעות והשעייה עקב שימוש בחומרים אסורים: "אני שמח לחזור ולקבל אהבה אחרי הטעות שעשיתי". יוהאן בלייק לא יהיה באליפות העולם

טייסון גיי אצן אמריקאי. AP
חוזר לאליפות העולם. גיי/AP

אחרי שש שנים, יחזור השנה טייסון גיי לאליפות העולם באתלטיקה. האצן האמריקאי והשיאן של המדינה ב-100 מטר זכה הלילה (בין שישי לשבת) באליפות ארצות הברית ביוג'ין לאחר שעצר את השעון על 9.87 שניות. גיי רשם את הניצחון הגדול ביותר שלו מאז חזר לאחר השעייה עקב שימוש בחומרים אסורים בשנה שעברה.

מי שהגיע למקום השני בריצה הוא טרייבון ברומל הצעיר, שקבע תוצאה מצוינת של 9.96 שניות והוביל על פני גיי בתחילת הריצה. לפיכך, ארצות הברית תשלח לאליפות העולם, שתיערך בבייג'ינג ב-22-30 באוגוסט שלושה אצנים ל-100 מטר: גיי, ג'סטין גאטלין (שקיבל כרטיס חופשי כאלוף ליגת היהלום מ-2014) וברומל בן ה-19.

"זה הכי חשוב שיכול להיות עבורי", אמר גיי לאחר הניצחון, "רק לחזור אחרי הטעות ולהראות לעולם שאתה יכול לכפר על הטעות הזו. אני חושב שזו אליפות ארצות הברית הכי חשובה שזכיתי בה אי פעם. אני מרגיש כאילו קיבלתי כאן אהבה כמו שמעולם לא קיבלתי. כל כך הרבה אנשים נתנו לי כיפים, אמרו שהם אוהבים אותי ושהם מאושרים שחזרתי, זה כמו אוויר לנשימה בשבילי"

בריצה ל-100 מטר נשים זכתה טורי בואי עם זמן של 10.81 שניות, כשהיא משווה את התוצאה השנייה בטיבה ב-2015 לזו של אלופת העולם והאלופה האולימפית שלי אן פרייזר פרייס. בואי תשתתף באליפות העולם בפעם הראשונה. אל בואי יצטרפו במשלחת האמריקאית לסין גם אנגליש גרדנר (10.86) וג'סמין טוד (10.92), שהגיעו אחריה. אלופת העולם מ-2011 כרמליטה ג'טר סיימה רק במקום השביעי ונפלה על המסלול בתום הריצה.

יוהאן בלייק אצן ג'מייקני. רויטרס
לא הצליח לעלות בכלל לגמר. בלייק/רויטרס

גם בג'מייקה נערכה הלילה אליפות המדינה שקבעה מי ייצג את המדינה באליפות העולם באוגוסט. מי שזכה בתחרות היה אספה פאוול, שיאן העולם לשעבר, שעצר את השעון על תוצאה נהדרת של 9.84 שניות. אבל עושה רושם שהחדשה הגדולה הגיעה דווקא ממי שלא ישתתף באליפות העולם. יוהאן בלייק, אחת מההבטחות הגדולות בעולם שמחזיק בשיא של 9.69, לא הצליח בכלל לעלות מחצי הגמר כשקבע תוצאה חלשה מאוד של 10.36 שניות.

אצל הנשים, הצליחה אלופת העולם והאלופה האולימפית שלי אן פרייזר פרייס לזכות במקום הראשון עם זמן של 10.79 שניות, התוצאה הטובה ביותר מאז 2013. ורוניקה קמפבל בראון סיימה שלישית עם 11.06 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully