וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האטנו את הקצב. למה בכלל צריך להתאמץ אם שתי הנבחרות כבר עלו?"

זיכרונות מ-2004: האם שבדיה שוב גרמה להדחתה של איטליה? השבדים והפורטוגלים עלו לחצי גמר היורו לצעירות לאחר שסיימו ב-1:1, תוצאה שהדיחה את האזוריני. לינדלוף השבדי: "אמרתי לברנרדו סילבה שכדאי שנרגיע קצת את הקצב". די באג'יו: "לא מאמין שהמשחק היה מכור"

שחקן נבחרת שבדיה הצעירה, סימון טיבלינג. GettyImages
לשבדים לא אכפת. סימון טיבלינג חוגג/GettyImages

אמנם עברו 11 שנה מאז ה-2:2 המפורסם בין שבדיה ודנמרק, שבגינו נבחרת איטליה סיימה את יורו 2004 מוקדם מן הצפוי, אך בארץ המגף לא שוכחים ולעולם לא ישכחו. למי ששכח, במחזור האחרון של שלב הבתים של אליפות אירופה, האיטלקים ניצחו 1:2 את בולגריה, אך לא עלו משלב הבתים לשלב הנוקאאוט בשל התיקו, שנסגר מראש כביכול, בין שתי הנבחרות הסקנדינביות.

11 שנה עברו, ואם מישהו באיטליה העז לשכוח את המקרה, אמש (רביעי) הפצעים נפתחו מחדש. הנבחרת הצעירה של שבדיה פגשה את מקבילתה הפורטוגלית במסגרת המחזור האחרון בשלב הבתים של אליפות אירופה לנבחרות צעירות הנערכת בימים אלו בצ'כיה.

שתי הנבחרות ידעו שתיקו ישלח את שתיהן לשלב חצי הגמר, בעוד שאיטליה ידעה שהיא חייבת לנצח את אנגליה ולקוות לתוצאה שונה מתיקו במשחק המקביל בשביל להעפיל לשלב הבא. האזוריני אמנם עמדו במשימה וניצחו 1:3 את אנגליה, אך השבדים והפורטוגלים סיימו ב-1:1 שהדיח את האיטלקים והעלה את שתיהן לשלב הבא, כשהדקות האחרונות של המשחק היו מבזות במיוחד, כששתי הנבחרות הניעו כדור בלי להפריע האחת לשנייה, עד לשריקת הסיום.

שחקני נבחרת איטליה הצעירה חוגגים. AP
שחקני נבחרת איטליה הצעירה חוגגים מול אנגליה. בסופו של דבר הם הודחו/AP

באיטליה כמובן סוערים בעקבות המקרה ונזכרים במה שאירע לפני 11 שנה. המאמן לואיג'י די באג'יו אמר את אשר על ליבו: "אני לא מאמין במשחקים מכורים, אלא בכדורגל נקי. אני לא מאמין שדבר כזה יכול לקרות באליפויות אירופה השונות. המשחק כנראה פשוט הסתיים בתיקו, זה קורה. הלב שלי נשבר בעקבות התוצאה, אך אני רוצה להאמין שהכול התנהל כשורה".

אמנם תוצאת המשחק לא נקבעה מראש, ככל הנראה, אך למרות מחשבותיו של די באג'יו, נראה ששחקני שבדיה ופורטוגל די סגרו ביניהם מספר דברים בדקות האחרונות של המשחק. "האיטלקים יכולים לדבר כמה שהם רוצים", אמר שחקן נבחרת שבדיה ובנפיקה, ויקטור לינדלוף. "אני מאמין שהם היו עושים את אותו הדבר בדיוק. בסך הכול אמרתי לברנרדו סילבה (שחקן נבחרת פורטוגל הצעירה) שנרגיע קצת את המשחק ושנאט את הקצב. זה הגיוני לא? כולם היו עושים את אותו הדבר. למי אכפת מהתוצאה כששתי הנבחרות כבר עלו? למה להתאמץ אם זה המצב?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully