וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב קטן: "עצוב. אין בכדורגל שלנו שחקנים מהסוג של בוקולי"

25.6.2015 / 8:55

שנה אחרי שתלה את הנעליים, הסמל נפרד מעוד אחד שפרש. במועדון עשויים להשאיל לבני סכנין שחקנים ללא טרייד על אברהם פאס. חבשי איחר לאימון וקיבל הודעה שייקנס ב-500 שקל

אימג'בנק GettyImages

צפו בפרידה של גוסטבו בוקולי מאוהדי מכבי חיפה

במכבי חיפה עדיין מנסים לעכל את הפרישה של גוסטבו בוקולי. אחרי 11 שנים בירוק, אחד הסמלים של המועדון הודיע אתמול (רביעי) על פרישה בסרטון שערך לפני מספר ימים בסאו פאולו ובקרוב ישוב לישראל. בוקולי, שצפוי לקבל תפקיד במחלקת הנוער או שישמש כסקאוט בעתיד, ייפגש עם נשיא המועדון יעקב שחר כשיחזור מחופשה בעוד מספר ימים, ואז יוחלט איזה תפקיד ימלא במועדון, אם בכלל. כזכור, לבוקולי הוצעו בעבר שני תפקידים: תפקיד במחלקת הנוער או תפקיד במחלקת הסקאוטינג שרוני לוי שואף להקים. רעיון אחר שעלה: שילוב בוקולי בתפקיד מקצועי בקבוצה הבוגרת.

לפני שנה בדיוק נפרד סמל גדול אחר ממכבי חיפה. יניב קטן התקשה אתמול להסתיר את הדמעות. "זהו יום עצוב בשבילי", אמר קטן לוואלה ספורט בעקבות ההודעה. "עבורי, גוסטבו הוא אחד השחקנים הגדולים מבחינה מקצועית ומנטלית. יש לו לב ענק, הוא מודל לחיקוי. אני לא חושב שיש היום בכדורגל שלנו שחקנים מהסוג הזה". קטן הוסיף ואמר: "אני זוכר את הרגע שבו הוא הגיע למכבי חיפה. מהיום הראשון ועד האחרון הוא אכל את הדשא בכל אימון וכל משחק". במכבי חיפה טוענים כי בוקולי היה מתקשה לחזור לפעילות גם ללא ההחלטה של רוני לוי. כבר לפני כשלושה שבועות הבין בוקולי כי ייאלץ לפרוש מכדורגל, ובסרטון שפרסם הוא קרא לציבור הישראלי להגיע לדגם בית המקדש בעיר הולדתו.

שחקני מכבי חיפה ב-2006, יניב קטן, גוסטבו בוקולי. GettyImages
"עבורי, גוסטבו הוא אחד השחקנים הגדולים מבחינה מקצועית ומנטלית". בוקולי וקטן ברגע של אושר/GettyImages

כפי שפורסם בוואלה ספורט בחודש שעבר, רוני לוי מתלבט מאוד אם להשאיר את אברהם פאס, שממשיך להתרחק מהקבוצה, ונוטה להודיע לו על ההחלטה רק אחרי צירוף בלם בכיר. "ברגע שנצרף עוד בלם וחלוץ, רוני יוכל לקבל החלטה מושכלת יותר. אין סיבה למהר עם פאס", אמרו בחיפה, שם גם לא ממהרים לסגור את העסקה מול בני סכנין, והשחקן השוהה בספרד עשוי לחזור לסכנין. רוני לוי, שהבהיר לדקל קינן שהוא רוצה שיישאר, בונה סגל של ארבעה בלמים שאחד מהם, אוראל דגני, יוכל לתפקד כמגן. אם יגיע רק בלם זר אחד ופאס ישוחרר, אעיד חבשי עשוי להישאר בסגל. השוער אוהד לויטה יסכם בימים הקרובים בקבוצה וצפוי לחתום על חוזה לשלוש שנים.

חבשי, אגב, איחר לאימון וקיבל הודעה כי הוא ייקנס ב-500 שקל. רוני לוי הודיע לשחקנים כי זהו אחד מכללי המשמעת של הקבוצה, ומי שיפר אותם ייקנס. "לרוני חשוב לעשות סדר בכפר גלים", אמרו במועדון.

ומה בענייני רכש? במכבי חיפה לא מתלהבים לצרף את טוטו תמוז, שנחשב לאופציה אחרונה במקרה שלא יגיע שחקן בכיר אחר למשבצת הזאת. אבי ריקן יקר כרגע, ובמועדון תולים לא מעט תקוות בבן שהר, שמבוקש גם בהפועל באר שבע והפועל תל אביב. שחקנים בקבוצה טוענים כי לוי יהיה חייב לצרף שחקן נוסף שמסוגל לשחק לפחות בשני תפקידים בקישור – שחקן אגף, ומאחורי החלוץ. "מלבד ריאן, אין הרבה אלטרנטיבות. שהר חשוב מאוד למערך הזה", אמרו.

שחקן נבחרת ישראל בן שהר. יוסי ציפקיס
"מלבד ריאן, אין הרבה אלטרנטיבות. שהר חשוב מאוד למערך הזה". בן שהר/יוסי ציפקיס

במועדון מרוצים מהאופן שבו לוי מעביר את האימונים ונראה כי המאמן מתכנן לא מעט שינויים באופן העברת המסרים שלו לשחקנים. אסיפות הווידאו יהיו ברמה גבוהה יותר, והמאמן ישים דגש באימונים על ליקויים שהקבוצה צריכה לשפר. המערך המרכזי איתו ישחק רוני לוי בעונה הקרובה הוא 1:1:4:4, שמשתנה ל-2:4:4 בעת הצורך ובהתאם לאופי של שחקני ההרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully