וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד: "אני חושב על ההחלקה בכל יום. זה יכאב לי עד יום מותי"

הקפטן שעזב את ליברפול העניק ראיון מרתק לריו פרדיננד וסיפר על הרגע האכזרי ההוא, שהרס לו את הצ'אנס הגדול לאליפות: "סבלנו מחוסר ניסיון". על עזיבת סוארס: "היה בלתי אפשרי להחליף אותו"

one

חודש בדיוק עבר מאז משחקו ה-708 והאחרון של סטיבן ג'רארד במדי ליברפול. הקפטן בן ה-35 כבש אז בתבוסה 6:1 לסטוק במחזור הסיום של הפרמיירליג ואמר שלום לקבוצה שהייתה כל עולמו, במשך כל חייו. ג'רארד יצטרף בקרוב ללוס אנג'לס גלאקסי מה-MLS ויתחיל פרק חדש בחייו, אבל עוד קודם לכן, הוא העניק לבלם העבר ריו פרדיננד, שהיה יריבו במנצ'סטר יונייטד לאורך שנים ארוכות, ראיון מרתק.

ג'רארד נזכר בכל מה שאירע במחזורי הסיום של עונת 2013/14, אז פספסה ליברפול צ'אנס אדיר לזכות באליפות ראשונה מאז 1990. "הגישה הטקטית שלנו למשחק נגד צ'לסי לא הייתה נכונה ונבעה מחוסר הניסיון שלנו", אמר סטיבי ג'י על המשחק הזכור מול הבלוז, בו הפסידה ליברפול 2:0 בביתה ואיבדה את המקום הראשון למנצ'סטר סיטי, רגע לפני סיום העונה, "יצאנו למגרש עם מטרה לפרק את צ'לסי וזו הייתה טעות. הסתדרנו בקלות עם הרבה קבוצות ששיחקנו מולן במהלך העונה. סוארס וסטארידג' היו בכושר אדיר, גם סטרלינג וגם אני הייתי בפורמה ואחרי הניצחון על סיטי, שלטנו במצב ושמנו את עצמנו בפוזיציה טובה. השיחה שעשיתי לשחקנים על הדשא אחרי אותו משחק נבעה מהתפרצות רגשות. הרגשנו שזה שלנו ושיחקנו מצוין, כך שהרגשתי שזה הרגע לתפוס את השחקנים ולהזכיר להם שיש לנו עוד עבודה קשה לפנינו. האווירה הייתה נהדרת אחרי הניצחון על סיטי".

הקשר המשיך לעסוק באותו מפגש מכריע: "ואז הגענו למשחק מול צ'לסי, בכושר מצוין. זו לא הייתה אשמתו של ברנדן רוג'רס בכלל, אבל הטקטיקה שלנו לא הייתה נכונה. שמענו שצ'לסי תעשה כמה שינויים והיה לנו את הביטחון שנוכל לנצח אותם, אבל אני חושב שהמעטנו בכוחו של מוריניו. הוא בא למשחק במטרה להרוס אותו והוא הציב את צ'לסי בצורה כזו שהיה קשה מאוד לנצח אותם. הוא השתמש בכל האמצעים שהיו לו. הוא לא התבייש לומר שהוא הגיע כדי להרוס לנו את המסיבה".

הרגע הזכור ביותר באותו משחק מול הקבוצה הלונדונית היה כמובן ההחלקה של ג'רארד, שממש בשניות הסיום של המחצית הראשונה סידרה לדמבה בה שער יתרון קל: "ההחלקה שלי הייתה בתזמון גרוע מאוד וזה היה אכזרי מאוד ברמה האישית. אין יום שעובר בו אני לא חושב על מה שקרה ומה היה אם זה לא היה קורה. האם הדברים היו נראים אחרת בסיום העונה? אולי כן. אני לא יודע. אבל גם אחרי ההחלקה ההיא, היה לנו מספיק זמן לחזור למשחק ולהשיג את התיקו שהיינו צריכים. אז, חוסר הניסיון שלנו בלט. גם שלי, שלא הייתי בהרבה מרוצי אליפות וגם של הקבוצה כולה. ניסינו לרדוף אחרי צ'לסי במקום לשחק רגוע ואיבדנו את הדרך שלנו".

ההחלקה ההיא...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על כל מה שעבר עליו מאז אמר ג'רארד: "צריך עור עבה כדי להתמודד עם הביקורות. אני לא מפחד מביקורות או מאכזריות. אני מבין שהרגע בו ההחלקה התרחשה וההשלכות שלה היו קריטיות וזה הורג אותי מבפנים וימשיך להיות ככה הרבה זמן, כי אם הייתי זוכה באליפות הזו, זה היה הדובדבן שבקצפת מבחינתי. אבל השגתי המון חלומות אחרים עם קבוצה שאף פעם לא הייתה הפייבוריטית. היו לי רגעים מדהימים מאז שהייתי ילד ועד היום. יש לי זכרונות טובים, שיישארו איתי לנצח ומנגד, זה רגע שתמיד יכאב לי, עד יום מותי, כי אם הייתי משיג את האליפות, הייתי מגשים את החלום האחרון שעוד נותר לי בליברפול".

לגבי עזיבתו של לואיס סוארס בקיץ הקודם לברצלונה והקשיים בהם נתקלה ליברפול מאז טען הקפטן: "המשימה להחליף את לואיס סוארס הייתה בלתי אפשרית. היה קשה להחליף גם את פרננדו טורס באופן מיידי אחרי שהוא עזב. סוארס בא משום מקום. לא ידעתי עליו הרבה. אבל הוא שחקן פנומנלי. חשבתי לעצמי את מי ליברפול הייתה יכולה להביא במקומו, כי אין לה כסף בלתי מוגבל והאם אותו שחקן בכלל רוצה לבוא אם הקבוצה לא בליגת האלופות? קשה מאוד להחליף אותו. סטארידג' הוא שחקן מדהים, מוכשר כמו טורס וסוארס, אבל הוא לא מצליח להישאר בריא לאורך זמן".

על המודלים לחיקוי שלו הוא סיפר: "תמיד שאפתי להיות באותה רמה של רוי קין ופטריק ויירה והיו פעמים שהם שיחקו הרבה יותר טוב ממני. אבל היו גם מקרים שירדתי מהמגרש במחשבה שהרגע הסתדרתי מצוין עם שניים מהקשרים הכי טובים בעולם".

לסיום, עסק ג'רארד בסיטואציה הבעייתית בנבחרת אנגליה: "תמיד הרגשתי שהיו קליקות בנבחרת אנגליה. לנבחרת שלנו תמיד לוקח לפחות שישה ימים להתחבר. שחקנים רוצים לאכול צהריים, ללכת לישון ולהתרחק מכל האחרים, יש ביישנות. צריך לייצר אווירה בה כל שחקן רוצה להגיע לנבחרת ולהיות עם האחרים. אני מסתכל על השחקנים הזרים של ליברפול והם אורזים מזוודות שבוע מראש ולא יכולים לחכות לשחק בנבחרות שלהם. באנגליה זה 'אוי, אנחנו נוסעים לשמונה ימים' או 'אני לא מכיר את השחקנים האחרים' או 'אני קצת ביישן ושקט מדי'. זה משהו שההתאחדות צריכה לעזור לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully