וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זה רשמי: אנדריי קירילנקו תולה את הנעליים בגיל 34

אחרי חודשים ארוכים של התלבטות, AK47 תולה את הנעליים מבלי להגשים את חלום הילדות ולזכות ביורוליג עם צסק"א. הפורוורד יתמודד על נשיאות איגוד הכדורסל הרוסי: "רוצה לשנות מבפנים"

אנדריי קירילנקו צסק"א מוסקבה. רויטרס
ויתר על החלום. קירילנקו/רויטרס

זה היה באוויר במשך כמה חודשים, והיום (שלישי) זה הפך לרשמי: אנדריי קירילנקו תולה את הנעליים ויפרוש מכדורסל בגיל 34, אחרי 18 שנות קריירה. AK47 התלבט אם להמשיך לעונה נוספת במדי צסק"א מוסקבה ולהגשים חלום ילדות עם זכייה ביורוליג, שנמנעה ממנו למרות השתתפות בשלושה פיינל פורים, כולל בעונה החולפת, אך החליט בסופו של דבר לוותר על האפשרות. קירילנקו הודיע כי הוא יתמודד על תפקיד יו"ר איגוד הכדורסל הרוסי, שידע במשך השנים צרות רבות ושמועות על שחיתות בארגון.

אנדריי קירילנקו, יוטה ג'אז. AP
השנים היפות בקריירה. קירילנקו במדי יוטה/AP

"החלטתי לסיים את הקריירה, והפעם זה סופי. עכשיו אני רוצה לשנות את הכדורסל הרוסי מבפנים", אמר קירילנקו ליומון הרוסי ספורטאקספרס. קירילנקו החל את הקריירה המקצוענית שלו בספרטק סנט פטרסבורג בגיל 16 ממנה עבר לצסק"א אחרי שנתיים. אולם, את עיקר הקריירה שלו הוא עשה ב-NBA, שם הוא כיכב עשר עונות רצופות ביוטה ג'אז ואף רשם הופעה אחת באולסטאר ונבחר שלוש פעמים לחמישיית ההגנה הטובה בליגה. קירילנקו רשם ביוטה ממוצעי קריירה של 12.4 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-2 חסימות ב-681 משחקים. קירילנקו גם נבחר ל-MVP של יורובאסקט 2007, בו הנבחרת זכתה תחת הדרכתו של דיוויד בלאט.

הוא הצטרף במהלך העונה החולפת לצסק"א בקול תרועה רמה, ואמור היה לסייע לה לזכות ביורוליג אחרי פתיחת עונה נהדרת, אך נכנע לאולימפיאקוס ולקאמבק הבלתי נשכח של ואסיליס ספאנוליס בחצי גמר הפיינל פור. בסך הכול העמיד קירילנקו ממוצעים של 8.5 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-1.2 חסימות בתשעה משחקים ביורוליג העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully