וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "יש פה התרגשות ומתח בריא, ההפרשים לא משמעותיים"

21.6.2015 / 18:53

מאמן הפועל אילת דיבר לקראת המשחק הראשון בגמר הפלייאוף נגד הפועל ירושלים והתייחס להורדת הקצב באימונים: "מה שלא לימדנו עד עכשיו, כבר אבוד" (יום ב', 21:00, ערוץ 1 ו-HD)

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

משחק מספר 1 בגמר סל 2015 ייערך מחר (שני) ויפגיש בהיכל בגין באילת את הקבוצה המקומית הפועל אילת שתארח את הפועל ירושלים (21:00, ערוץ 1). כזכור, כמו בעונה שעברה, גם העונה תוכרע סדרת הגמר בשיטת הטוב משני משחקים, שקובעת שאם קבוצה תנצח את שני המשחקים היא תזכה באליפות. במידה שכל קבוצה מנצחת במשחק אחד, הקבוצה שניצחה בהפרש גבוה יותר זוכה בתואר, ואם ההפרש זהה המשחק השני הולך להארכה עד להשגת הכרעה. אם המשחק הראשון מסתיים בשיוויון, הקבוצות לא הולכות להארכה, וההכרעה במלואה עוברת למשחק השני.

שתי הקבוצות נפגשו בשלושה משחקים העונה - שלוש פעמים במסגרת הליגה ופעם נוספת במסגרת חצי גמר גביע המדינה. במשחק הראשון בליגה בירושלים ניצחה הפועל אילת 85:87 מסל ניצחון של בריאן אסברי והנחילה לירושלים הפסד ליגה ראשון. המפגש השני היה בגביע, כשירושלים מנצחת 65:97 ובעקבות אותו המשחק פוטר מאמן אילת דן שמיר. בסיבוב השני בליגה מנצחת ירושלים 76:88 באילת עם 21 ו-20 נקודות בהתאמה של ליאור אליהו ויותם הלפרין. בסיבוב השלישי בירושלים כפה טוני גפני הארכה עם שלשה מטורפת על הבאזר, ושם השלימו חבריו את הניצחון עם ניצחון 88:93.

אפיק ניסים/אתר רשמי, אתר מנהלת הליגה

המספרים:

1 - זר אחד בלבד שיחק גם בגמר הלאומית וגם בגמר ליגת העל לפני העונה - טוני וושהאם שזכה עם חולון בשני התארים. בריאן אסברי ואדריאן יוטר יצטרפו אליו.

1 - זוג אחד בלבד של אבא וילד זכו עד היום באליפות - עמי וגור שלף. אם אילת תזכה, מיקי וניב ברקוביץ' יצטרפו אליהם.

3 - הופעות רצופות לדונטה סמית' במעמד הגמר.

3 - שחקנים עד היום זכו בשתי אליפויות בשתי קבוצות שונות שאינן מכבי תל אביב - גל מקל, גוני יזרעאלי ואבישי גורדון. אלישי כדיר ודונטה סמית' יוכלו להצטרף לרשימה זו בסוף הסדרה.

4 - משחקים יותר לאילת בפלייאוף העונה מאשר ירושלים.

5 - אלופות עד היום בכדורסל הישראלי - מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי חיפה, הפועל גליל עליון (או גלבוע), הפועל חולון. בחמישי תהיה השישית.

6 - הופעות עד היום ליותם הלפרין בגמר סל, 5 אליפויות באמתחתו ואיבוד אליפות זכור להפועל חולון ב-2008 כשהוא מסיים בוכה את המשחק.

13 - משחקים העונה לדיון תומפסון בהפועל ירושלים - המאזן 1:12.

15 - מאמנים שונים זכו עד היום בתואר האליפות, אריק שיבק או דני פרנקו יהיו ה-16. אם פרנקו יזכה, יהיה העשירי שמחזיק גם באליפות וגם בגביע.

20 - נקודות בממוצע רשם יותם הלפרין בארבעה משחקים נגד אילת העונה. אלישי כדיר היה הסקורר המוביל של אילת עם 16.5 נקודות למשחק.

24 - משחקים בין הקבוצות בליגה הסדירה בכל הזמנים - המאזן 8:16 לירושלים. באילת המאזן עומד על 4:7 לירושלים. בפלייאוף מובילה ירושלים 0:2 (ניצחון ברבע גמר ב-1998/9).

35.9 - נקודות למשחק קלעו העונה הישראלים של הפועל ירושלים - הכי הרבה בליגה. אילת שלישית עם 34.8 נקודות למשחק. בפלייאוף השתנתה התמונה - הישראלים של אילת תרמו 38.4 נקודות נגד מכבי תל אביב, של ירושלים 31.3 נקודות נגד ראשון לציון.

74 - נקודות בלבד ספגה הפועל ירושלים בסדרה נגד ראשון לציו. אילת מגיעה חמה עם 91.7 נקודות בממוצע נגד מכבי תל אביב בשלושת המשחקים האחרונים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אריק שיבק מאמן הפועל אילת. אתר מנהלת הליגה, אתר רשמי
מה שיבק מתכנן לקראת המשחק?/אתר רשמי, אתר מנהלת הליגה

ההכנות:

הפועל אילת

שלושה ימים בילו שחקני הפועל אילת במרכז הארץ מאז הגעתם לתל אביב ביום שלישי בלילה. דרך הניצחון על מכבי תל אביב במשחק החמישי בסדרת חצי הגמר, אירועי הגמר שנערכו בימים חמישי ושישי בתל אביב ועד שחזרו בשעות אחר הצהריים בשישי לעיר הדרומית. בקבוצה ניסו לשדר לשחקנים עסקים כרגיל וערכו אימון פחות קשה מהרגיל עם דגשים טקטיים על ירושלים.

בצוות המקצועי וכן בהנהלה דחו את האפשרות שעייפות של השחקנים הדרומיים עשויה להכריע את ההתמודדות, ומאמינים שהרוטציה בה נוהג אריק שיבק, שנעה בין שמונה לתשעה שחקנים, מספיקה כדי לצלוח את המשימה. באילת יודעים שיהיה קשה מאוד לזכות באליפות ללא ניצחון משכנע בבית, אך הזכירו לשחקנים שמכבי חיפה הפסידה את המשחק הראשון בעונה שעברה בביתה, וכפתה הארכה במשחק השני עם ניצחון חוץ על מכבי תל אביב, כך שגם הפסד ביתי לא יחתום את הגולל על חלום האליפות. כאלף אוהדי אילת ימלאו כל פינה בהיכל בגין מחר.

אריק שיבק אמר לקראת המשחק: "זה גמר פלייאוף, נלחמים על אליפות, אלו שני משחקים של עונה על תואר. חלק מהאנשים פה עברו את זה, אם זה בארץ או בחו"ל, חלק מהאנשים לא עברו דברים כאלה, אבל בהחלט יש פה התרגשות ומתח בריא. רוצים לנצח במשחק מחר. מנסיוני, גם ההפרש לא משמעותי. בליגה השחקנים שלי עובדים מאוד קשה, פעמיים ביום כמה פעמים בשבוע ובפלייאוף יש ירידה בעומס, מה שלא לימדנו אותם עד הפלייאוף כבר אבוד. הדבר הכי חשוב זה רגליים טריות, מקצרים אימונים ומעבירים חלק מהאימונים בוידאו וחלק מהדברים באימונים טקטיים וחלק באימוני קליעה ועבודה אישית.

"הם באמת התכוננו למכבי וזה לא סוד, מהבחינה הזאת אנחנו די שווים, קבוצות ברמה של אילת לא היה מזיק לנו עוד יומיים שלושה להכנה, אבל לא תשמעו ממני מילה. אפיק ניסים הוא מנוע טוב. כשדיברתי בתחילת הדברים על שחקנים עם ניסיון, אפיק הוא אחד מהם, הוא היה במשחקים על תואר ואנחנו כולם סומכים עליו והוא סומך על החברים שלו".

קווין פאלמר, שחגג היום יום הולדת עם עוגה שהביאו לו מהקבוצה, אמר: "עוד לא טעמתי את העוגה, אטעם אחרי האימון. אני מקווה שיתנו לי מחר את המתנה הכי טובה עם ניצחון, אני לא יודע מה תהיה התוצאה אבל אני רק רוצה לנצח, זאת תהיה מתנה מושלמת. אנחנו מלאי ביטחון אבל צנועים בו זמנית, היינו במצבים האלה ונרצה להיות אגרסיביים מההתחלה.

"אני מקווה שנשמור על הקליעה שלנו מבחוץ, אני אקח את הזריקות שיתנו לי ואני מקווה שהם יכנסו. אני חושב שבכל אירופה יראו את הגמר הזה, אז זאת הזדמנות טובה בשבילנו להראות מה אנחנו יכולים לעשות ולדאוג לעתיד שלנו. ננסה לנצל את זה. האוהדים באילת תומכים בנו, והם ממשיכים לתמוך בנו, הסלוגן שלהם "We Believe" הוא נהדר, אנחנו גם מאמינים".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
חוזרים לשחק אחרי 11 ימים. אליהו/קובי אליהו

הפועל ירושלים

הפועל ירושלים קיימה היום בצהריים את האימון המסכם שלה לקראת היציאה לאילת. השחקנים של דני פרנקו יעלו על טיסת ערב לעיר הדרומית, יגיעו למלון בעיר לקראת הלילה, ומחר בשעות הבוקר ייערכו את אימון הקליעות האחרון. בירושלים הדגישו מאז העלייה של אילת למשחק הגמר כי העובדה שהם לא פוגשים את מכבי תל אביב לא מבטיחה להם את האליפות בכלל, וכי בשלושה מתוך ארבעה מפגשים עם הכחולים העונה הם התקשו מאוד. בקבוצה ינסו לעצור את אפיק ניסים, שהיה מצוין במשחק ההכרעה עבור אילת, ולהוריד את הקבוצה של אריק שיבק באחוזים לשלוש כפי שעשו העונה בצורה נהדרת כשאילת קלעה רק 24.7 אחוז מול הירושלמים. בצוות המקצועי הבהירו לשחקנים כי מדובר במשחק ראשון מתוך שניים וגם אם לא יצליחו ליצור מקדמה רצינית לקראת ההמשך עליהם להמשיך ולשחק עד לסיום. דרווין קיצ'ן וג'וזף ג'ונס לא יירשמו להתמודדות.

"אילת רשמו סדרה מצוינת נגד מכבי תל אביב וברור שהם קבוצה נהדרת, והם לא היו פה אם הם לא היו כזאת. אנחנו נרגשים לשחק על אליפות", אמר דיון תומפסון לקראת המשחק והתייחס לעייפות של אילת והרעננות של קבוצתו, "לשחק חמישה משחקים בסדרה, מבחינה רגשית זה יכול לרוקן אותך, במיוחד אחרי ניצחון גדול שלהם במשחק האחרון, וגם עייפות פיזית. אבל זה יכול להביא אותם עם מומנטום וקצב טוב מאוד, ככה שיש לסדרה כזאת יתרונות וחסרונות. כשאתה מגיע לנקודה הזאת אין פייבוריטים, שתי הקבוצות לא זכו באליפות אז אין פייבוריטים. העובדה שאנחנו רעננים תעזור לנו, כולם חושבים שזה שנחנו כל כך הרבה יוציא אותנו מהקצב אבל אנחנו משחקים באימון אחד מול השני, ויש לנו שחקנים מוכשרים, ככה שזה עוזר לנו לשמור על חדות ואנחנו יכולים לנוח".

על המאצ'אפ שמחכה לו עם אדריאן יוטר הוסיף תומפסון: "יוטר יריב קשה, הוא יודע להשתמש בגוף שלו ובכוח שלו, אבל הוכחנו בסדרה נגד הפועל תל אביב עם יינסי שהיה יריב קשה אבל שחקן אחד לא יכול לנצח אותנו, והעובדה היא שניצחנו אותם בסוויפ. הם יצטרכו יותר משחקן אחד כדי לנצח אותנו. אילת קבוצה מוכשרת עם אפיק שהוא המנוע שלהם, הם יגיעו לאן שהוא יוביל אותם, הוא שחקן נהדר שיחקתי נגדו כשהייתי בלובליאנה (השניים נפגשו בסדרת הגמר כשנובו מסטו של ניסים זכתה באליפות. א.ש), הוא ווינר והוא יודע איך להוביל את הקבוצה שלו לניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully