וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו פראח מסתבך? "לא מקובל שספורטאי מפספס שתי בדיקות סמים"

ראשת הוועדה למניעת סימום בבריטניה סירבה להתייחס ספציפית למקרה של האלוף האולימפי ב-5,000 ו-10,000 מטר, אבל הודתה שמה שקרה לו ב-2012 חריג. זה היה עלול להיגמר בהשעיה לארבע שנים

מו פראח רץ בריטי. GettyImages
פראח/GettyImages

ראשת הוועדה למניעת סימום בספורט בבריטניה התראיינה הערב (חמישי) ודיברה על החשיפה בדיילי מייל לפיה האלוף האולימפי ב-5,000 ו-10,000 מטר מו פראח לא התייצב לשתי בדיקות סמים והיה רחוק רק אי-התייצבות אחת בבדיקה מהשעיה ממושכת, תחת החוק לפיו שלוש היעדרויות מפגישות ובדיקות כאלה מובילות להשעיה של ארבע שנים. יצוין כי סוכנו של פראח ריקי סימס הציג הקלטה בה מתועד פראח כשהוא לא שומע את פעמון הדלת בביתו ולכן לא פתח לבודקים.

על פי החוק, ספורטאים אמורים לציין איפה יהיו במשך כל שעה במהלך היום כדי שבודקי סמים יוכלו לדעת את המיקום שלהם. אם הם לא נמצאים במקום בו דיווחו שלוש פעמים במשך שנה, הם מושעים לארבע שנים. ראשת הוועדה למניעת סימום בספורט בבריטניה ניקול ספסטד אמרה שלא תתייחס למקרים ספציפיים, אבל הודתה ש"זה לא נפוץ שאותו אתלט מחמיץ שתי בדיקות". היועץ המשפטי של הוועדה גרהאם ארתור הוסיף שכל ניסיון להתחמקות מבודקים גוררת השעיה מיידית. "אם מישהו בכוונה לא פתח את הדלת ובכוונה התחמק מהבודקים, אז נפעל נגדו, וזה עלול להיגמר בהשעיה לארבע שנים", אמר, "אם הם לא שומעים את פעמון הדלת בבית או את הבודקים אז זה נחשב כבדיקה שהוחמצה. זה לא אומר שמישהו מרמה בבדיקות. אם חשדנו שמישהו לא היה רוצה להיבדק, אז היינו פועלים".

פראח נמצא בכותרות בשבועות האחרונים ולא בגלל משהו חיובי, אלא לאחר שמאמנו אלברטו סלזר ויריב האימונים שלו גיילן רופ נחשדו בשימוש ומתן חומרים אסורים לספורטאים.

  • עוד באותו נושא:
  • מו פראח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully