וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר גרוע מ-93? "חשבנו אז שהשמש לא תזרח"

18.6.2015 / 19:29

הפציעות שישכחו, הטעויות שיחזרו והפרופורציות שבהן הדברים נלקחים. השוואה בין ההדחה מול גליל עליון לזאת מול הפועל אילת. מוטי דניאל: "מי חשב אז שתהיה אליפות בלי מכבי? היום זאת אפשרות ריאלית"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

22 שנה חלפו בין הפעם הראשונה בה לא הצליחה מכבי תל אביב להגיע לסדרת גמר של הכדורסל הישראלי לבין הפעם השנייה. אז, בעונת 1992/3 זה קרה כשהפסידה 3:2 להפועל גליל עליון בסדרת חצי הגמר, וגם אמש (רביעי) זה קרה עם הפסד 3:2, הפעם להפועל אילת. במשך השנים, כשרצו לדבר על העונות הגרועות בתולדות הצהובים, היו מדברים על השחקנים של אלי קנטי, שהחליף את יעקב אדלר. דיברו על ווינפרד קינג ודיוויד אנקראם, אלון בן זקן והפציעה של גיא גודס. מהיום יזכרו וידברו בעיקר על הכישלון מול הפועל אילת.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה שותף, לצערו, לשתי ההדחות המוקדמות, פעם כשחקן ופעם כמאמן/ברני ארדוב

"הדבר היחיד הטוב שיצא מאתמול, זה שאולי כל פעם שתחפשו לכתוב על הכישלונות של מכבי, תפסיקו להתקשר אלינו", אמר אחד משחקני מכבי תל אביב באותה עונה שקשור כיום למועדון ולא רצה להיות מוזכר בשמו. למעשה, לא מעט שחקנים צהובים מאז נשארו במערכת וגם ההפסד לאילת לא עשה להם טוב. מי שהסכים לדבר על ההשוואה בין אז להיום הוא מוטי דניאל, שנמצא היום בתוקף תפקידו כמנהל נבחרת העתודה באיטליה.

"כשאנחנו הפסדנו בגליל הייתה תחושה שלמחרת לא תזרח השמש, הייתי במכבי כמה שנים, והפעם האחרונה שהם לא לקחו אליפות הייתה כשהייתי בן 7, מי חשב שתהיה אליפות בלי מכבי? היום לוקחים את זה בתור אפשרות ריאלית", מתאר דניאל כיצד נתפס הכישלון הצהוב אז מול היום, "היו אז קרבות, וההיסטוריה חיכתה לנפילה של מכבי, שקשורה לטעויות שנעשו בתוך הקבוצה, וגם חיכו שתהיה קבוצה טובה ממול. זה לא עמד באוויר, אבל הייתה תחרות. כל אי הצלחה, כולל שנה קודם נגד הפועל תל אביב בחמישה משחקים, אז אמרו שאם פה לא הצליחו אז מתי יצליחו. היה ברור שלמכבי אסור לטעות, אבל אז נעשו טעויות בבניית הקבוצה, כמו היום, ובתגובות לאירועים באמצע העונה.

"בפעם הראשונה שהחליפו שני זרים במכה, זה צעק לשמיים כטעות. בוא לא נתבלבל, גם אם מכבי היו מנצחים את אילת, התחושה הייתה שהם לא היו לוקחים אליפות בכל מקרה. זה לא שוק שבא מישהו והעיף את מכבי. אנחנו מסתובבים עם ידיעה שהשנה מכבי לא יקחו אליפות בכל מקרה, אז אנשים לא נפלו מהכסא. אבל הדרך שבה זה נעשה, והיריבה שהסתכלה על הטבלה מלמטה לפני כמה חודשים, זה עשה דרמה. מבחינת הפחד לאבד אליפות, היום זה לא כמו אז".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן הפועל חולון שון דניאל זוכה בתגלית העונה לצד אביו, מוטי דניאל. קובי אליהו
עורך השוואות בין שני המקרים. מוטי דניאל עם בנו שון/קובי אליהו

לטענת שחקן נבחרת ישראל לשעבר בעוד כמה שנים יזכרו רק שמכבי הודחה, ולא את מבול הפצועים שליווה את העונה הזאת. "קרו אז דברים שנשכחו וגם פה זה יקרה", הוא אומר, "ועוד מעט כל הכוכביות עם הפצועים יעלמו, ויזכרו רק שמכבי עפה בחצי הגמר. מכבי לא צריכה לעוף בחצי הגמר נגד אילת. גליל באותה עונה הייתה קבוצה פנטסטית, קבוצה יותר טובה מאיתנו. את המשחק הראשון שלנו בסדרה שיחקנו בלי ווינפרד קינג, שהורחק ממשחק אימון נגד רמת גן, ומרסר שיחק 40 דקות במשחק וזה השפיע עליו להמשך הסדרה. הקבוצה הייתה פחות עמוקה מלכתחילה, וכל פגיעה בה הייתה משמעותית. פה יש שחקנים של מיליון דולר, לא שיחקו שחקנים מסכנים וחלשים". מי שמשותף לעונה ההיא ולהיום הוא גיא גודס, שאז גמר את העונה עם פציעה בברך, וכיום כמאמן הצהובים ספג מכת פציעות קשה.

אחרי ההפסד ההוא לגליל, יצאה מכבי תל אביב לרצף של 14 אליפויות, או כפי שאומר שחקן מאותה קבוצה ב-93', "המכה הייתה כל כך חזקה, שכולם ידעו מה צריך לעשות כדי שזה לא יחזור". לטענת דניאל, הסיטואציה כיום קשה יותר מפעם, "טעויות תמיד קורות, ופעם היו קורות במחזוריות מסוימת. היום זה קורה בתדירות גבוהה יותר. היריבות היום בעלות יכולת גדולה יותר, הפועל ירושלים יכולה להעמיד תקציב קרוב למכבי, אין פה את הפערים הגדולים האלה.

"אפשר להעמיד קבוצה שתעמיד תחרות. מה שקרה למכבי זה לא כזה נורא. פעם היו ימים שמכבי יכלו לאבד שחקנים מבלי לחשוף את עצמם כל כך. בפציעה השנייה של גיא גודס לא היו שאננים והביאו את גלעד כץ וג'וש אופנהיימר. פה גיא פניני נפצע ולא הביאו לו מחליף. עדיף היום למכבי לקחת שתיים משלוש אליפויות וגביע אירופה אחד פעם בארבע שנים, ולא כמו בשנות ה-90' בהן הם שלטו בליגה ולא דגדגו את אירופה. השמש תזרח גם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully