וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "אני צריך לשחק יעיל ולהיות הכי דומיננטי שאפשר"

בארה"ב מעריכים שקינג ג'יימס יוכתר כ-MVP גם במקרה של הפסד של הקאבס (ההסברים בפנים), אך הוא הדגיש: "לא ארגיש טוב עם זה". במות האליפות של גולדן סטייט בקליבלנד כבר נחשפו

על הבמה הזאת גולדן סטייט תחגוג הלילה אם תנצח

The stage for the Larry O'Brien Trophy presentation being set up during a dry run at the Q

A photo posted by ThompsonScribe (@thompsonscribe) on

האם גולדן סטייט תזכה באליפות, או שמא קליבלנד תאזן את סדרת הגמר ל-3:3? תשובות נקבל בסיום משחק מספר 6 שיערך הלילה (בין שלישי לרביעי, 4:00, ערוץ 5), והמתח בשיאו. אגב, חדשות רעות לדיוויד בלאט ושחקניו: אחד השופטים הלילה יהיו סקוט פוסטר, ובארצות הברית מיהרו לציין שב-11 המשחקים האחרונים בהם לקח חלק, קבוצת החוץ ניצחה. פוסטר אף שפט את משחק מספר 2 בסדרה, כשקליבלנד ניצחה באוקלנד את הווריירס ואיזנה את הגמר ל-1:1. אגב, המאזן בגמר ה-NBA עומד על 8:35 לטובת הקבוצה שנכנסה למשחק השישי ביתרון 2:3. הקבוצה האחרונה שחזרה מפיגור 3:2 וזכתה בתואר היתה מיאמי של לברון ב-2013.

במפגש האחרון שלו עם התקשורת לפני המשחק שמע לברון ג'יימס מאחד הכתבים כי "אנשים אומרים", קטע את העיתונאי ואמר: "לא אכפת לי מה אנשים אומרים. אל תגיד לי מה אנשים אומרים". כשנשאל איך זה ירגיש לזכות בתואר ה-MVP במקרה של הפסד בסדרה, השיב: "לא ארגיש טוב עם זה. אני כאן כדי לזכות בתואר קבוצתי, לא בפרס אישי".

על מה הוא צריך לעשות הלילה כדי לנצח אמר כוכב קליבלנד: "אני צריך להיות יותר יעיל, לקלוע יותר טוב מבחוץ ולעשות כל מה שאני צריך. אני צריך להראות מנהיגות כל המשחק ולהיות הכי דומיננטי שאני יכול. יש לי ביטחון בכולנו שאפשר לעשות את העבודה". לבסוף, על ג'יי אר סמית' שמלבד המחצית הראשונה במשחק הקודם עוד לא הופיע לסדרה אמר ג'יימס: "הוא לא צריך להכריח דברים, צריך לסמוך על השיטה, על מה שעשית כל השנה והמשחק יבוא אליך בטבעיות, אנחנו מקווים שהוא יהיה טוב הלילה".

מתיו דלבדובה אמר: "צריך לעשות מה שנדרש כדי לנצח, לשחק אינטנסיבי אבל לשמור על תכנית המשחק שלנו. נצטרך לעזור ללברון ולקלוע כמה זריקות, לשלוט יותר בקצב המשחק, שזה המפתח לסדרה עד כה". על השלשות המשוגעות של סטפן קרי אמר הרכז האוסטרלי: "זה מה שהוא עושה, קולע זריקות שאחרים לא יכולים. זה לא יכול לבאס אותנו כשומרים".

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
מקבל גב מהתקשורת האמריקאית. לברון/GettyImages

כאמור, משחק מספר 6 של יערך הלילה ואולי יביא לסיום הגמר. על אף שהקאבלירס בפיגור 3:2, והווריירס פייבוריטים ברורים כעת לזכות בטבעת, כתבי ESPN גורסים כי לברון ג'יימס הוא הפייבוריט לזכות בתואר ה-MVP. כמו כן, העיתונאי כריס ברוסארד כתב ששאל 50 מאמנים ומנהלים בליגה האם לברון צריך לזכות בפרס גם אם קליבלנד תפסיד ושמע 31 תשובות חיוביות, ו-19 שליליות.

מתוך 11 הכתבים הבכירים של רשת הספורט האמריקאית שנדרשו לנושא, חמישה בחרו בקינג ג'יימס בלי קשר ממשי למה יקרה בהמשך הסדרה. שניים טענו שאם הסדרה תוכרע לטובת גולדן סטייט בשישה משחקים סטפן קרי צריך לקבל את הכבוד, שניים ביקשו לתת לאנדרה איגודאלה את התואר, ושניים נוספים התקשו לספק תשובה חד משמעית.

הנה חלק מההסברים של אלה שבחרו בלברון:

ג'יי איי אדאנדה: "לברון ראוי בלי קשר למה יקרה בסדרה. האלטרנטיבות הן לתת את הפרס לשחקן הגנה שמאפשר לשחקן שלו לקלוע עליו 37 למשחק (איגודאלה), או לקלעי שהחטיא 17 מ-21 השלשות הראשונות שלו (קרי). לברון עשה הכי הרבה כדי להפוך את הקבוצה שלו למועמדת אמיתית לאליפות, וכך אני מגדיר ערך במגרש כדורסל".

קווין ארנוביץ: "אפילו אם אתם חושבים שה-MVP צריך לבוא מהקבוצה המנצחת, ג'יימס הוא הבחירה הברורה מהסיבה הפשוטה שהוא היה השחקן הכי דומיננטי בסדרה שעוד לא הסתיימה. עם תצוגת קליעה יוצאת דופן גם לסטפן קרי יהיה סיכוי, אבל אם זה לא יקרה, גם בניצחון של גולדן סטייט, לברון הוא הבחירה הראויה".

קווין פלטון: "אני לא בטוח כמה שכיח זה ששחקן שמפסיד צריך לזכות ב-MVP, אבל אף שחקן לא שלט בסדרה שעלולה להסתיים בהפסד יותר ממה שלברון עשה העונה. בין אם קליבלנד תנצח או תפסיד, הוא הבחירה שלי".

רמונה שלברון: "אם לא הסדרה ההירואית שלו, של לברון, כולנו היינו צופים בפרק הסיום של משחקי הכס ביום ראשון. הוא הסיבה שהסדרה הזאת עדיין תחרותית. זה מדהים לצפיה".

והשניים שבחור באיגודאלה מסבירים:

אמין אלהסן: "בין התדהמה מלברון (והוא באמת מהמם), אני מרגיש שאנחנו לא נדהמים מספיק מהאיש שאזק את השחקן הטוב בעולם. לברון מתקשה נגד איגודאלה ספציפית, שגורם לו לזקלוע ב-35 אחוז מהשדה ולקחת זריקות מרחוק יותר. המספרים מראים שכשאיגודאלה שומר על לברון הוא במינוס 46, וכשאיגודאלה בחוץ לברון בפלוס 13. הוא מצליח לעצור את לברון בזמן שקולע 55 אחוזים מאוד יעילים מהשדה ותורם בשאר האספקטים. הגיע הזמן שנזהה מצוינות שבאה בצצורה שונה מ"מי קלע הכי הרבה נקודות"".

בקסטר הולמס: "הוא שמר על לברון יותר טוב מכל שומר טוב אחר בעבר (תבדקו את המספרים) והצית את מהפכת הסמול-בול ששינתה את הסדרה, וכל זה לאחר שבילה עונה שלמה על הספסל".

עוד באותו נושא

ווינדהורסט: "מגוחך לפקפק בהחלטות של בלאט במשחק 5. הן היו מצוינות"

לכתבה המלאה
אנדרה איגודאלה, גולדן סטייט ווריירס, מול ג'יימס ג'ונס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
קיבל שני קולות. איגודאלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully