וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - הפועל אילת: דווין סמית' לא נרשם, אילת תעשה היסטוריה?

16.6.2015 / 15:33

הפורוורד עדיין לא כשיר למשחק החמישי והמכריע בחצי הגמר (רביעי, 21:05, ערוץ 1) , גם ג'ו אלכסנדר לא בסגל. הקבוצה של שיבק תנסה להיות הראשונה שמדיחה את הצהובים ללא יתרון ביתיות

העולה השנייה לגמר סל 2015 תיקבע מחר (רביעי) במשחק החמישי והמכריע בסדרה בין מכבי תל אביב להפועל אילת ביד אליהו (21:05, ערוץ 1). הסדרה, שהמנצחת בה תפגוש את הפועל ירושלים בשני משחקי הגמר בשבוע הבא, נפתחה בניצחון 82:91 של הצהובים בביתם, ובניצחון חוץ של מכבי תל אביב באילת 64:86, שהעלה אותם ל-0:2 וכמעט וסגר את הסיפור. אלא שהקבוצה של אריק שיבק התאוששה בצורה מרשימה מאוד, ניצחה ביד אליהו ביום רביעי שעבר 98:104 לאחר ההארכה והפכה לראשונה שחוזרת מפיגור 2:0 מול הצהובים עם ניצחון 79:92 ביום ראשון האחרון באילת.

שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו, מול שחקן הפועל אילת, קאליף וויאט. ברני ארדוב
מכבי חייבת אותו בשיאו. פארגו/ברני ארדוב

מתוך 17 סדרות פלייאוף עליון ותחתון בליגת העל שהגיעו עד היום למשחק חמישי, עומד המאזן על 3:14 לטובת הקבוצה הביתית, כשרק פעם אחת בפלייאוף העליון משכילה קבוצה לעשות זאת, הפועל ירושלים בנתניה בשנת 2013. מכבי תל אביב הגיעה שלוש פעמים למשחק מספר 5 בפלייאוף הישראלי, ניצחה בשני משחקי הבית שלה, את הפועל תל אביב בגמר 1992 ובני השרון ברבע גמר 2010, והפסידה לגליל עליון בכפר בלום בחצי גמר 1993. אילת שיחקה ארבעה משחקי מספר 5, וכמו הצהובים ניצחה את שלושת משחקי הבית שלה במעמד זה, והפסידה בפעם היחידה ששיחקה מחוץ לבית.

מכבי תל אביב מגיעה להתמודדות עם לחץ לא קטן עליה. הקבוצה של גיא גודס מעולם לא הפסידה שני משחקי פלייאוף ברציפות בליגת העל, וכעת היא יודעת שרצף 22 העליות שלה לגמר הפלייאוף עשוי להסתיים בהפסד ביתי. מאז ההפסד באילת ערכו בקבוצה אימון ארוך מהרגיל לשחקנים, במהלכו עברו על הטעויות ההגנתיות וההתקפיות שעשו השחקנים, ויקוו לעשות את ההתאמות לקראת המשחק הגורלי. בקבוצה קראו לאוהדים להגיע ליד אליהו מחר ולנסות לייצר אווירת יורוליג שתדחוף את מכבי לגמר נגד ירושלים. הקבוצה תקווה לקבל את ג'רמי פארגו של שני המשחקים הראשונים בסדרה כשקלע 27.5 נקודות בממוצע למשחק ב-14.5 זריקות בממוצע ולא את זה של שני המשחקים האחרונים בהם קלע 11 נקודות בממוצע ב-10 זריקות לסל. דווין סמית' הפצוע עדיין לא כשיר ולא נרשם למשחק, כמו גם ג'ו אלכסנדר.

מאמן הפועל אילת, אריק שיבק. ברני ארדוב
בדרך לעשות היסטוריה? אריק שיבק/ברני ארדוב

בהפועל אילת יודעים שהם נמצאים על סף היסטוריה כפולה - ניצחון והאילתים יהיו לקבוצה הראשונה בפלייאוף הישראלי שמדיחה את מכבי תל אביב ללא יתרון ביתיות, והם יחזרו לגמר לראשונה מאז שנת 1998, אז הפסידו 3:0 לצהובים. באילת ינסו ולשחזר את היכולת ההתקפית וההגנתית משני המשחקים האחרונים, כשהמטרה תהיה לעצור את שחקני המפתח של הצהובים - ג'רמי פארגו בהתקפה ובריאן רנדל בהגנה על ידי בעיית עבירות, ואם ישכילו לעשות כך, יהיו בעמדה טובה כדי לנצח.

מפתח מרכזי נוסף באילת יהיה הקליעה מבחוץ, כשהקבוצה קולעת בניצחון בפלייאוף ב-44.7 אחוז מחוץ לקשת לעומת 29 אחוז בלבד בהפסדים. בקבוצה יעמידו אוטובוסים שיצאו מהעיר בשעה 14:30 מחר, וההערכה היא שלמעלה מ-500 אוהדים יבואו לדחוף את הקבוצה במעמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully