וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת הליגה יקיימו דיון דחוף, מכבי אשדוד תורד ללאומית?

16.6.2015 / 12:31

בעקבות החשדות כי הקבוצה הדרומית קנתה את מקומה של ברק נתניה, תתכנס המנהלת ותחליט האם להצביע בנושא. אם תרד, גלבוע/גליל אמורה לתפוס את מקומה, אך עתיד הקבוצה הצפונית לא ידוע

מנהלת ליגת העל תתכנס לקראת סיום החודש לישיבת סיכום העונה, בה יעלה לדיון בין היתר נושא מכבי אשדוד, כשייתכן שאף תעלה דרישה להוריד אותה ליגה, כפי שנחשף היום (שלישי) באתר ערוץ הספורט. כזכור, בחודש שעבר נחשפו מסמכים שמהם ניתן להסיק כי אשדוד קנתה את מקומה של ברק נתניה בליגת העל. על פי המסמכים שילמה אשדוד לנתניה 270 אלף שקלים לטובת שיתוף פעולה בין הקבוצות, שיתוף פעולה שלא יצא לפועל בסופו של דבר, ושהמאמנים לא היו מודעים אליו. היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, עורכת הדין רונית אמיר-יניב, החלה בבדיקה של האירוע, כשנכון לעכשיו עדיין לא הוחלט האם ובאיזה סעיפים יועמדו הקבוצות לדין.

מי שהעלה את הבקשה הוא יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן, שבמנהלת הליגה הודו כי יתקיים דיון ולאחר מכן תתקבל החלטה האם להצביע על אפשרות הורדת מכבי אשדוד לליגה הלאומית. באיגוד הכדורסל אישרו כי למנהלת הליגה קיימת הזכות לבקש את העמדת מכבי אשדוד לדין בשל נושא זה, ואף בקשה לעונש של הורדת ליגה, אך הנושא עומד בבדיקת היועצת המשפטית בכל מקרה, לכן הדיון במנהלת לפני שהתקבלה החלטת היועצת המשפטית והחלטת בית הדין איו רלוונטי.

מאמן מכבי אשדוד, צביקה שרף. ברני ארדוב
הקבוצה שלו הסתבכה. צביקה שרף/ברני ארדוב

על פי תקנון מנהלת הליגה, אם יוחלט להוריד את אשדוד לליגה הלאומית, מי שאמורה לתפוס את מקומה היא היורדת לליגה הלאומית הפועל גלבוע/גליל, אלא שבבחירות שהתקיימו לאחרונה במועצה האזורית גלבוע נבחר עובד נור, וכעת לא ידוע האם הקבוצה תוכל לשחק בכלל בליגה הלאומית. לבעלים חיים אוחיון הסכם עם המועצה האזורית, אך הודיע בעבר כי אם יחליטו בגלבוע שלא להמשיך עם ההסכם, לא יכפה זאת עליהם. במקרה כזה, מי שתתפוס את מקומה של גלבוע היא אליצור קרית אתא, סגנית אלופת הליגה הלאומית. כמו כן, קיימת אפשרות לשחק עם 11 קבוצות.

מלבד ההצעה לדון בנושא מכבי אשדוד, העלה כהן מספר הצעות נוספות, ביניהן הגבלת מספר המתאזרחים לקבוצה לאחד בלבד, קביעה כי קבוצה לא תוכל להחליף את הזר החמישי שלה במהלך העונה, וכן הגדלת כמות הקהל המותרת בכל מגרש ל-10 אחוזים מתכולת המגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully