וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים האירופיים, היום החמישי: סרגיי ריכטר זכה בארד והבטיח מקום בריו

16.6.2015 / 9:49

הקלע דורג שלישי בגמר הקליעה למרחק עשרה מטרים עם 185.5 נקודות והשיג את הקריטריון האולימפי. ריכטר חגג: "אני נוסע לריו, זה מדהים. הוועד האולימפי הציב לעצמו שש מדליות, שתיים כבר יש"

סרגיי ריכטר קלע. הוועד האולימפי,
יש מדליה, יש קריטריון. סרגיי ריכטר/הוועד האולימפי

אחרי שאתמול המתאבקת הישראלית אילנה קרטיש זכתה במדליית כסף, הספורטאים הישראלים במשחקים האירופאים בבאקו יכולים להתגאות בעוד הישג ומדלייה: סרגיי ריכטר, הקלע האולימפי הבכיר זכה היום (שלישי) במדליית הארד בקליעה עם רובה אוויר לעשרה מטרים. ריכטר השיג 185.5 נקודות בגמר וחשוב מהמדליה, הוא הבטיח בכך את מקומו בריו 2016.

ריכטר, שסיים גם את מקצה המוקדמות במקום השלישי המכובד עם 628.7 נקודות, השיג את הקריטריון האולימפי בשל העובדה ששני הקלעים שהקדימו אותו - ניקולו קאמפריאני האיטלקי ו-ויטאלי בובנוביץ' הבלארוסי שזכה בזהב, כבר השיגו את הקריטריון לריו. בובונוביץ' ניצח את התחרות עם 206.6 נקודות בסך הכל וקאמפריני השיג 206.4 נקודות. יחד עם ריכטר התחרה במקצה המוקדמות גם ליאור מדלל, שהשיג ניקוד של 618 נקודות בלבד וסיים במקום ה-29.

אחרי זכייתו אמר ריכטר: "סוף סוף הבטחתי את מקומי בריו. היתה לי עונה קשה ומסובכת כי חיפשתי את הקריטריון בשלושה גביעי עולם ובאליפות אירופה ושום דבר לא הצליח. הלחץ היה כבר בלתי נסבל לקראת באקו. בפיינל עצמו, שידעתי שאני עם הקריטריון המדליה פחות עניינה אותי, לקח לי כמה שניות לחזור לעצמי".

מאמנו יבגני אלייניקוב: "אני מאוד שמח כי התכוננו לזה דרך ארוכה וזה הצליח, מדובר בבן אדם ולא מכונה זה ספורט שפעם מצליחים ופעם לא, זה לקח יותר זמן לקריטריון ואני שמח שזה בא. מה יהיה בריו? אני אולימפיאדה אחת סיימתי רביעי ובשני השגתי ארד, ככה שזה לא ניתן לניתוח וזה אמור להצליח".

מימין: דני אורן המנהל המקצועי של משלחת ישראל למשחקי אירופה,סרגיי ריכטר,אילנה קרטיש וגילי לוסטיג ראש המשלחת. באדיבות  הוועד האולימפי,
יש מדליה. ריכטר/באדיבות הוועד האולימפי

* קשתות: הקשת גיא מצקין סיים במקום ה-51 את התחרות אחרי שצבר 631 נקודות, ובשלב הבא (32 האחרונים) שייערך בשבת הוא יפגוש את מאטיה מיחליץ' מקרואטיה שסיים את המוקדמות במקום ה-14.

* טקוואנדו: הלוחם גילי חיימוביץ' הפסיד 7:4 (3:1, 4:1, 0:2) בסיבוב הראשון של התחרות למחמד ממאדוב האזרי וסיים את חלקו בתחרות.

* כדורמים: נבחרת הנערות של ישראל חתמה את הופעתה בתחרות עם הפסד חמישי, הפעם ליוון, כשהובסה 19:4. ליאור בן דוד כבשה צמד, הילה פוטוריאן ואביגיל פליקס הוסיפו.

עוד באותו נושא

המשחקים האירופיים בבאקו: מדליית כסף לקרטיש, גמרים לשטילוב ופלדון

לכתבה המלאה

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו:

1. יעקב טומרקין - שחיה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי
2. אנדראה מורז - שחיה - 50 מטר חופשי
3. עמית עברי - שחיה - 100 מטר חזה
4. גל נבו - שחיה - 400 מטר מעורב אישי
5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון
6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת
7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully