וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים האירופיים בבאקו: מדליית כסף לקרטיש, גמרים לשטילוב ופלדון

15.6.2015 / 19:12

המתאבקת הישראלית, שחזרה לאחרונה מפציעה בת שנה, הוכתרה בפעם השלישית כסגנית אלופת אירופה אחרי שהפסידה בגמר ליריבה מאוקראינה. "זה מרגש, אבל רציתי את הזהב", אמרה קרטיש

אילנה קרטיש מתאבקת ישראלית. GettyImages
פעם שלישית כסף. קרטיש/GettyImages

היום הרביעי של המשחקים האירופאים בבאקו נערך היום (שני), כאשר בהיאבקות אילנה קרטיש העפילה לגמר ואילו בקרב רב, הצליחו אלכס שטילוב וגם צוף פלדון להגיע לגמרים שלהם.

היאבקות: אילנה קרטיש השיגה את מדליית הכסף לאחר שהפסידה 8:3 בקרב הגמר מול אנה סטנדיק מחיניה מאוקראינה. הישראלית, שהוכתרה כבר פעמיים רצופות כסגנית אלופת אירופה ולאחרונה חזרה מפציעה שהשביתה אותה לשנה, שוב סיימה שנייה, בפעם השלישית ברציפות. קרטיש הבטיחה לעצמה את המדליה אחרי ניצחונות בדרך על היווניה וריוני מריו לוזיה 0:8 ואז על האלופה האולימפית מרוסיה, נטליה בורובייבה, 9:11 מרשים. המדליה בה זכתה קרטיש היא למעשה מדליה באליפות אירופה, שנחשבת ליוקרתית יותר מאשר מדליה באולימפיאדה בתחרויות ההיאבקות.

כדורמים: נבחרת הנערות של ישראל בכדורמים ספגה הפסד רביעי מארבעה משחקים, הפעם כשספגה מבריטניה 13:9. עבור הבריטיות מדובר היה בניצחון ראשון בטורניר. אביגיל פליקס סיימה עם חמישה שערים בצד הישראלי.

התעמלות: אלכס שטילוב, הישראלי הבכיר במשלחת, ביצע היום שלושה תרגילים נוספים. הוא רשם 14.366 במקבילים, 13.4 במתח ו-14.2 בסוס הקפיצות. לאחר שסיים את כל ששת התרגילים שלו (התחרות החלה כבר אתמול), שטילוב עלה לגמר מהמקום ה-11 בסך הכול, עם ציון של 83.965. המתעמל אמר: "מרגיש טוב. בגמר הקרב רב אנסה לשפר דברים". הגמר ייערך בחמישי. גמר הקרקע בשבת.

צוף פלדון העפילה לגמר מהמקום ה-17 עם ציון כולל של 50.299. כמו אצל הגברים, גם בגמר הזה יהיו 18 מתחרות בסך הכול. המאמנת של פלדון, זהבה זיסמן, אמרה: "הישג אדיר לצוף. אנחנו מאושרות, כי מדובר במתעמלת צעירה מאוד בהתנסות בינלאומית כל כך גבוהה".

המתעמל אלכס שטילוב. צילום: הוועד האולימפי בישראל, מערכת וואלה! NEWS
יש לו עוד גמר. שטילוב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: הוועד האולימפי בישראל

קרטיש אמרה לאחר הקרב: "אני מרוצה מהתוצאה. אני מודעת לזה שזוהי מדליה היסטורית וזהו וכבוד גדול עבורי להיות הראשונה שזוכה במדליה עבור ישראל במשחקי אירופה, זו הרגשה נעימה. עברה עליי תקופה לא קלה, בא לי לצעוק. התרגשתי מאד להעפיל לגמר והיה לי חשוב לשמור על קור הרוח, רציתי להיות מרוכזת בגמר. מצד אחד זה מרגש ומצד שני מאוד רציתי את הזהב. חשבתי על הקרב האחרון שלנו ואני זוכרת שזה היה קרב מאוד קצר, רציתי כל כך להחזיר לה, לא הצלחתי אבל ממשיכים קדימה לאליפות העולם שתתקיים בספטמבר בלאס וגאס".

מאמנה ליאוניד שולמן, הוסיף: "זה מאוד משמח לראות אותה שוב סגנית אלופת העולם אחרי תקופה ארוכה שהיא לא התאמנה. זו הצלחה מאוד גדולה. עכשיו נתכונן למטרה הגדולה, לקבוע קריטריון לאולימפיאדה. נעשו כמה טעויות בטכניקה שצריך לשפר, היא עשתה כמה טעויות טקטיות ונתנה ליריבה לתקוף וזה סיבך אותה כי אילנה התחילה לרדוף אחריה כדי להשוות אבל היא לא הצליחה. לאילנה יש אופי ואני בטוח שעוד יגיעו הישגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלינה סטאדניק מתאבקת אוקראינית. GettyImages
ניצחה את פרטיש בגמר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully