וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של אלי טביב הומתק: ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות

15.6.2015 / 13:06

הבעלים של בית"ר ירושלים ערער בבית המשפט, שהוריד לו חודשיים מהעונש המקורי. ארסו שהוזמן לפתיחת האימונים, הודיע לאנשי המועדון: לא מגיע בלי חוזה חתום ומימוש האופציה

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. ברני ארדוב
הסיפור נגמר. טביב/ברני ארדוב

עונשו של בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, הומתק היום בחודשיים והוא ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות אחרי שהורשע בחבלה ופציעה בנסיבות מחמירות של קטין, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט.

אחרי שלב הדיונים בבית המשפט, השופטת דבורה ברלינר המליצה על קיצוץ העונש. טביב שעתר לבית המשפט מלכתחילה כדי שעונשו יבוטל, הסכים להצעה השופטת, אך הפרקליטות התנגדה. לבסוף השופטת ברלינר כתבה בהחלטתה :"שקלנו את עמדת הפרקליטות, אך אנחנו רואים לנכון לקצר את העונש ל-4 חודשי עבודות שירות בהתחשב במה שעבר על הנאשם בתקופה זאת".

בעקבות ההרשעה, צפוי כעת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לקבוע דיון בנושא על מנת לבדוק האם טביב זכאי להחזיק קבוצת כדורגל בישראל. פרקליטו של הבעלים ציון אמיר העביר להתאחדות לכדורגל בחודשים האחרונים חומרים רבים בנוגע למשפט ולהרשעה. בהתאחדות העריכו אתמול כי במידה ויוחלט כי אינו רשאי להחזיק בקבוצה, ינסו למצוא יחד עם טביב פתרונות על מנת שיעביר אותה הלאה. עם זאת, ברור לכולם כי מדובר בסוגייה משפטית לא פשוטה שעלולה להסתבך ולא מן הנמנע שהפיתרון יהיה לטווח של עד 12 חודשים מהיום.

עורך דינו של טביב, ציון אמיר, אמר: "אני מחזיק את פסק הדין ביד. ציפינו ליותר, חשבנו שבית המשפט יבטל את העונש לגמרי ויבטל את ההרשעה. מה שחשוב זה שבית המשפט המתיק את העונש, התערב והפחית אותו. יש בזה מסר גדול מאוד. יש שם גינוי חריף למי שחולל את כל הסיפור, אותו אוהד שבאישון לילה מגיע ומתפרץ לתוך האוטונומיה של טביב ומשמיע קללות ואיומים. בית המשפט מגנה את ההתנהגות ומגדיר זאת כמה שהחל את כל האירועים. זה מסר חשוב מבית המשפט, גינוי האלימות שהביאה לתוצאות האלה. על רקע הדברים האלה אנחנו בהחלט שבעי רצון שלפחות בחלק הזה בית המשפט קיבל את הטענות באופן מלא. אין יותר ערעור וזה סופי".

בנוגע להשפעה על עתידו של טביב בכדורגל אמר: "אנחנו נקרא את כל פסקי הדין, יש שם אמירות מאוד ברורות בנוגע למסכת הדברים וכל אותן עובדות שהביאו לכתב האישום ואני חושב שההתאחדות תקשיב בלב פתוח לעובדות, לגינוי החריף של שתי הערכאות ומסכת הייסורים שטביב עבר. מדובר באלימות קשה, איומים ברצח, השלכת רימונים, הפגנות מול ביתו ועסקים של אשתו, כל הדברים עמדו מול בית המשפט ולכן הענישה הקלה והדברים האילו לא ייעלמו מההתאחדות שתדון בכך. אם דעתי הייתה נשמעת אלי טביב היה נשאר בכדורגל הישראלי, לא לפגוע בו. טביב עשה במשך שנים ארוכות מאוד רבות למען הספורט והכדורגל, תרם מכספו וזמנו ואי אפשר להתעלם מכל הדברים הללו".

ססאר ארסו שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הצוות המקצועי רוצה שהספרדי ימשיך. ארסו/ברני ארדוב

הבלם ססאר ארסו, אשר האופציה של בית"ר ירושלים עליו מסתיימת היום (שני), הודיע לאנשי המועדון שהוא לא יגיע לישראל ללא מימוש האופציה וחוזה חתום. הספרדי הוזמן לפתיחת האימונים, אך נפגע מכך שעתידו לא הובטח והחליט לא להגיע ללא חוזה חתום. הצוות המקצועי ברשאותו של סלובודאן דראפיץ' כבר הבהיר לבעלים אלי טביב שהוא רוצה את ארסו, אך נראה שהצדדים מתרחקים.

בבית"ר חוששים שעם פקיעת מועד מימוש האופציה, הפועל תל אביב תיכנס לתמונה ותנסה להחתים את השחקן. המאמן הספרדי של האדומים, ססאר מנדיונדו, כבר שוחח את ארסו והביע רצון לראות אותו במתחם חודורוב בעונה הבאה.

בבית"ר אמרו הבוקר: "חבל שזה הגיע למצב כזה. אנחנו עוד כמה ימים סוגרים סגל לאירופה והבלם הכי משמעותי כרגע לא איתנו. חייבים להתעשת ולסגור דברים, אי אפשר להגיע עם חצי סגל לסיבוב הראשון, אסור לזלזל ביריבות אחרת נקבל בראש וכל העונה תתחיל רע".

הקשר הספרדי פאבלו דה לוקאס אמור לתת היום תשובה סופית. בקבוצה מהבירה הודיעו לשחקן שאם הוא לא יחתום על החוזה עד הערב, הם יורדים ממנו ועוברים לאופציות אחרות. הישארותו של דושאן מאטוביץ' מוטלת בספק ורק במהלך השבוע יתברר האם בבית"ר מתכוונים להמשיך איתו.

בבית"ר יש לחץ גדול לרשום שחקנים עד ה-22 לחודש, המועד האחרון לרישום שחקנים לסיבוב הראשון במוקדמות הליגה האירופית. עידן ורד צפוי לחפש אופציות באירופה לפחות עד סוף החודש, ובבית"ר ימתינו לו. עם דובב גבאי עדיין ישנם פערים והיום או מחר הצדדים ינסו להגיע להבנות.

אלי דסה קיבל כמה ימי חופש נוספים ורק בתחילת השבוע הבא אמור לעמוד לרשות דראפיץ' סגל מלא. גם רועי זיקרי שחוזר מהשאלה צפוי להצטרף לאימונים. על אף הנתק עם אופיר קריאף, גורמים המקורבים לשני הצדדים מנסים לייצר מצב בו הקפטן יישאר בסופו של דבר במועדון. יחד עם זאת, נראה שהסיכויים לכך קלושים והשחקן צפוי לצאת לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully