וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מכבי תל אביב הסכימה לחכות כל כך הרבה לסלבישה יוקאנוביץ'?

15.6.2015 / 6:10

הצהובים החתימו את אקס ווטפורד יום לפני הדדליין שהציבו לעצמם משום שהיה בעדיפות עליונה על מרבית המועמדים האחרים ו"נראה כמועמד האופטימלי". האם גם הקהל יתחבר לסגנון ההתקפי?

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן ווטפורד. GettyImages
יממה לפני הדדליין. יוקאנוביץ'/GettyImages

יממה לפני הדד ליין שהציבה לעצמה, הצליחה מכבי תל אביב לסגור עם מאמן. ה-15 ביוני היה התאריך בו נקבו באלופה למציאת מחליף לפאקו אייסטרן. מדובר בדיוק בחודש לפני המשחק הראשון בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, ומאחר שכבר בשבוע הבא יחלו במכבי את האימונים, היה חשוב לקברניטי המועדון לסיים את סיפור המאמן עד אמצע יוני. עדיין מדובר בפרק זמן קצר במיוחד של הכנה, אבל הצהובים חושבים שהמנגנון הניהולי מספיק חזק, שהזמן הזה יספיק למאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ' להיכנס לעניינים.

לג'ורדי קרויף היו מספר מועמדים אחרי עזיבת פאקו אייסטרן והוא כבר יכול היה לסגור עם מישהו לפני שבועיים ויותר, אולם ההולנדי לא היה משוכנע שהוא בוחר את האופציה הטובה ביותר. מי שהיה קרוב לתפקיד במידה שסלבישה יוקאנוביץ' לא היה חותם הוא הספרדי ז'ואן קאריו שלקח את האליפות בהונגריה עם וידיוטון והפרופיל שלו התאים למה שקרויף חיפש.

אלא שיוקאנוביץ' היה בעדיפות לפני קאריו ולפני מאמן נוסף. ביחד עם המנכ"ל מרטין ביין ועם מיטש גולדהאר שעודכן בכל פרט בשבועיים האחרונים, קרויף היה מוכן לחכות ליוקאנוביץ' שרצה לבחון אפשרויות נוספות בטרם יסגור לעצמו חוזה באלופת ישראל. מאמן בעל רזומה די עשיר שהיה שחקן מוכר לא ממהר לסגור את עצמו בישראל רגעי אחרי שהעלה קבוצה לפרמיירליג. יוקאנוביץ' הבהיר בשיחות שניהל עם ראשי מכבי שהוא מבקש קצת זמן בטרם ישיב להצעה והצדדים סיכמו כי עד אמצע יוני, יחתכו את הנושא. "בשלב מסוים, אנשים החזיקו אצבעות כדי שסלבישה לא יחתום בקבוצה אחרת", אמרו במכבי אמש. "עד כדי כך הוא נראה כמועמד האופטימלי, שהיה צריך לקוות שלא יהיה מישהו אחר שיציע לו הצעה טובה יותר".

מאמן ווטפורד לשעבר, סלבישה יוקאנוביץ'. GettyImages
חיכה עד שמיצה את כל האופציות שלו. יוקאנוביץ'/GettyImages

קרויף בחר ביוקאנוביץ' מאחר שהוא מתאים בדיוק למה שחיפש. מאמן בשנות ה-40 לחייו, רצוי כזה היה בעברו קשר אחורי, שזכה בתארים במדינות שונות; מאמן שיש לו אוריינטציה התקפית וכזה שלא חושש להתמודד עם אתגרים בטווח המיידי. מצאה חן בעיני ראשי מכבי העובדה שיוקאנוביץ' לא דיבר איתם רק על שחזור הטרבל כאן בארץ, אלא היה נכון מלכתחילה לאתגר הכי גדול של המועדון: התברגות בשלב הבתים של ליגת האלופות. הצ'מפיונס ליג היה גם מה שדרבן את יוקאנוביץ' בסופו של דבר לקחת את ההצעה של מכבי. בליגה השנייה עם ווטפורד לא יכול היה לשחק באירופה וספק אם בעונה הבאה הוא יכול היה להצליח עם הקבוצה הלונדונית בפרמיירליג.

במכבי תל אביב הרגישו שהכדורגל שהקבוצה שיחקה תחת פאקו אייסטרן היה אולי תכליתי, אבל לא שובה עין. הקבוצה זכתה בטרבל, אבל את צמרת המועדון עניינו לא מעט התלונות שהוגשו בגין הכדורגל הלא מבריק של הבאסקי. קרויף וביין מעריכים כי הכדורגל של יוקאנוביץ' יהיה יותר התקפי ולא רק יעיל. המאמן הסרבי שמכיר את בלומפילד אחרי ששיחק במדי צ'לסי מול הפועל תל אביב, מעלה לא פעם שלושה בלמים ומאפשר לשחקני הכנף חופשיות רבה באגפים. שיטת שלושת הבלמים תאפשר לקרלוס גרסיה, טל בן חיים ואיתן טיבי לשחק יחד ברוב המשחקים.

מעניין יהיה לדעת על איזה חוזה חתם יוקאנוביץ' במכבי. בווטפורד, מוסרים עיתונאים אנגלים, הוא רצה להשתכר בעונה הקרובה לא פחות מ-1.3 מיליון ליש"ט. מדובר בסכום הגבוה פי כמה מזה שהרוויח פאקו במכבי ולכן אין סיכוי שבקרית שלום אפילו יתקרב לסכומים שרצה מהאנגלים.

את עוזרו רובן מרטינס שנשאר בווטפורד אחרי שאוסקר גרסיה עזב בחלק הראשון של העונה, יוקאנוביץ' לא אמור להביא לישראל. במכבי יצפו ממנו להיכנס מהר מאוד לעניינים כדי לא לפספס את אירופה, לשחזר את ההישגים של פאקו בישראל תוך כדי הפקת כדורגל משובח יותר ולא פחות חשוב - פיתוח צעירים מהמחלקה הצעירה כפי שעשה בפרטיזן בלגרד. "כשאתה לוקח אליפויות בסרביה, תאילנד וכמעט גם בליגה השנייה באנגליה, זה מלמד על עקביות ועל דרך", הבהיר אמש גורם במכבי תל אביב. "זה אומר שלא זכית באליפות באופן מקרי, אלא ידעת להתאים את עצמך למדינות בהן אימנת. סלבישה יוקאנוביץ' יהיה גם מאמן שיאתגר את השחקנים מחשבתית אחרי שרובם זכו בשלוש אליפויות רצוף".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב מינתה את סלבישה יוקאנוביץ' הסרבי למאמן

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב דן איינבינדר ערן זהבי חוגגים אליפות. קובי אליהו
לא ינוחו על זרי הדפנה אצל יוקאנוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully