וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "זורים פה חול בעיני הציבור, זו לא הרמה של משחקי הליגה"

מאמן הנבחרת הסביר בראיון לגלי צה"ל על הקשיים: "מי חוץ מנאתכו ורפאלוב הליגיונרים שמטביעים חותם בקבוצות שלהם? אנחנו בליגה שבה אסור לטעות". על התמונה של זהבי ובן הרוש בדרך לוגאס: "עדיף שהתמונה הזאת הייתה עולה בעוד שבוע"

צילום: יניב טוכמן, עריכת וידאו: קובי אליהו

שחקני נבחרת ישראל יצאו לחופשת הקיץ שלהם לאחר ההפסד לבוסניה 3:1 במסגרת מוקדמות יורו 2016, והבוקר (ראשון) שודר בגלי צה"ל ראיון שהעניק אמש מאמן הנבחרת אלי גוטמן, בו הוא סיפר על התחושות בעקבות ההפסד והתייחס לעתיד הנבחרת בקמפיין.

"הפסדנו קל מדי. אתמול בלילה ראיתי את המשחק, ודברים שברמת הנבחרת, שגיאות שאתה משלם עליהם במזומן ומיד, היו פרמטרים שעבדנו עליהם מספר ימים והשגיאות חזרו על עצמן", אמר גוטמן. "בדקות ארוכות של המשחק לא נפלנו מהם, זה היה משחק חוץ קשה, באנו אליו מוכנים מנטלית, אבל שגינו בנקודות מסוימות וכששגינו אז נפלנו".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
"היו פרמטרים שעבדנו עליהם מספר ימים והשגיאות חזרו על עצמן". גוטמן/רויטרס
"אנחנו בליגה שבה אסור לטעות. אם כדור נכנס בין מגן שמאלי לבלם - אם זה קורה לעומרי בן הרוש במכבי תל אביב אז יבוא חלוץ של הפועל רעננה והכדור לא יהיה ברשת, וזהבי ישים גול בצד השני"

"לבוא ולומר את הדברים האלה זה מאוד קל, אני משתדל להתמודד עם הדברים האלה, אני האחרון שירים ידיים. אני סומך על הבחורים האלה. אני יכול לנתח כל משחק לגופו. המשחק הזה לא דומה למשחק שלנו נגד ויילס. גם כשניצחנו את שלושת המשחקים הראשונים לא באתי ואמרתי שישראל שינתה את פניה לחלוטין, וגם אחרי המשחק הזה אני לא אבוא ואגיד את האמירה הזאת על 40 שנה לאחור וכיוצא בזה. אני לא מסכים עם זה". כשנשאל מה השתנה בכל השנים האלה ענה גוטמן: "עם עובדות אי אפשר להתווכח. משהו בפנים אצלי מרגיש שבגלל השחקנים האלה בסוף נבוא ונדבר אחרת. אם נדבר בסוף הקמפיין ואומר שזה לא השתנה, אז אגיד שגם אני לא הצלחתי אבל אני לא רוצה להיות שם, עדיין אני רוצה להאמין שננצח את אנדורה ונגיע למשחק בחוץ נגד ויילס ונשנה את זה".

"הרמה של משחקי הנבחרת זו לא הרמה של משחקי הליגה, וזורים פה חול בעיני הציבור", התייחס גוטמן לרמה של הנבחרת. "כשאתה אומר 'הנה, יש לנו ליגיונרים', מי חוץ מנאתכו ורפאלוב הם הליגיונרים שמטביעים חותם בקבוצות שלהם? בוא תספר לי על ליגיונרים שמשחקים בליגות הבכירות, אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה, אתה יודע כמה ליגיונרים היו לבוסנים, אתה יודע כמה ליגיונרים היו לויילס מהליגה באנגליה, כשאמרתי על הכוכב של ויילס שהוא זה שנותן בנבחרת יותר מאשר בריאל מדריד כולם גיחכו, אני זה שראה את הדיסקים שלו בריאל מדריד, וכשאני רואה את הדיסקים של נבחרת ויילס, הבנאדם בנבחרת בטירוף ובריאל, מסיבותיו, הוא לא. אנחנו בליגה שבה אסור לטעות. אם כדור נכנס בין מגן שמאלי לבלם - אם זה קורה לעומרי בן הרוש במכבי תל אביב אז יבוא חלוץ של הפועל רעננה והכדור לא יהיה ברשת, וזהבי ישים גול בצד השני. ואז מכבי תל אביב מנצחת ושכחנו את הטעות של עומרי בן הרוש".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אדין וישצ'ה שחקן נבחרת בוסניה לפני עומרי בן הרוש שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
במכבי תל אביב הטעות שלו נשכחת. בן הרוש/רויטרס

על כך שנבחרות קטנות מאירופה כן מעפילות לטורנירים גדולים ומצמיחות דורות של שחקנים, אמר גוטמן: "זאת הנקודה שבה אני מרגיש - ואמרתי את זה להם לפני בוסניה - במצגת המנטלית שהכנתי לשחקנים לפני המשחק, ויש לנו גיבנת, אמרתי 'למה שאנחנו בדור הזה לא נוריד את הגיבנת, למה לא אנחנו נבוא זקופים', וככה יצאנו למשחק הזה. אני משקיע את כל כולי בזה ואני כרגע לא שם, אני מודה, אני לא רוצה לייפות את התמונה. כשאני רואה את צפון אירלנד שלקחנו ממנה ארבע נקודות בקמפיין הקודם ואיפה היא היום - לזה אני חותר".

"לא רוצה לעשות סיכומים. אני משקיע את נשמתי בדבר הזה. אני עדיין רוצה להאמין, וזה קשה, כי ברמות שאנחנו מתמודדים מולם כשאנחנו שוגים אנחנו משלמים. השחקנים צריכים להבין ואמרתי להם את זה. איך ניצחנו את בוסניה במשחק הקודם? כל עשרת השחקנים הגיעו לרמתם ויותר, והפעם זה לא היה. נגד בלגיה היו שחקנים ברמת השיא שלהם, איך ניצחנו את אוסטריה 0:5? כולם הגיעו לשיא שלהם ביום נתון. אם לא תהיה עם שבעה-שמונה שחקנים בשיאם ביום נתון, לא תעשה את הזה", הוסיף גוטמן.

על כך שחלק משחקני מכבי תל אביב המשיכו לחופשה בלאס וגאס ופרסמו תמונה מחויכת שלהם למרות ההפסד, אמר גוטמן: "כאוהד נבחרת, עדיף שהתמונה הזאת הייתה עולה בעוד כמה ימים, כמאמן - אם השחקן בא ומתאמן ונותן את כל כולו, ובוא ניקח את זהבי שהיה מהיותר טובים, השקעת, נתת, מותר לך לקחת חופשה. עדיף לו התמונה הייתה עולה בעוד שבוע, ככה אני מרגיש".

על המקום הריאלי של ישראל בבית אמר גוטמן: "עדיפים בהרבה על אנדורה, בקצת על קפריסין וצריכים לירוק דם מול כל יתר הקבוצות. ברגע שאתה יורק דם ומגיע לשיא ביום נתון אתה יכול לנצח גם את ויילס בחוץ. אם היינו בשיאנו היה אפשר לנצח, אבל לא היינו. ישראל נמצאת היכן שהיא נמצאת, כי בגדול המציאות לא משקרת. אני רוצה לשנות את זה, אבל תיקח את כל השנים לאחור, אי אפשר להתעלם מהמציאות הזאת. הייתה הבלחה נגד בוסניה, זו הבלחה שלא מייצגת את הכלל, כמו שקרה נגד אוסטריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully