וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת קרית חיים: הקיץ המבורדק של הפועל חיפה ויואב כץ

14.6.2015 / 14:00

מערכת משוסעת ומפולגת, בוס שלא מתערב ודורש שכל ההחלטות תתקבלנה פה אחד, אנשי מועדון שתקועים באמצע ונציג בעלים שנכנה היישר לכאוס. "האגו מאפיל על הכול, הבלגן שם בלתי נתפס", טוען גורם בכדורגל הישראלי. הבלוג של שלמה וייס על הקיץ שעוד עלול למוטט את הפועל חיפה

יואב כץ בעלי הפועל חיפה (שמאל) עם מנכ"ל הקבוצה אפרים גבאי. ברני ארדוב
כל הליך קבלת ההחלטות במועדון לא תקין, בלשון המעטה. יואב כץ לצד אפרים גבאי/ברני ארדוב

לקראת סוף השבוע שעבר התקיימה במשרדי קרית חיים, מתחם האימונים של הפועל חיפה, פגישת עבודה עם אמיר אבו ניל ונציגיו. אל הפגישה הגיעו מטעם הפועל חיפה המנכ"ל אפרים גבאי וכן הדמות החדשה בהנהלת המועדון. מדובר בנציג חדש שיואב כץ הסמיך, כך לטענתו, כנציגו בהנהלה ומבקש להישאר מתחת לרדאר בכל מה שנוגע לתקשורת. בפועל, הוא הפך לאחד מהדמויות המשמעותיות בימים אלו. הפגישה עצמה החלה באופן שגרתי, אבל מהר מאוד התברר שיחסי הכוחות בהפועל חיפה והמתיחות הקשה השוררת מאז סיום העונה, מפריעים לעבודה התקינה של המועדון. יחסי עבודה כאלה שעלולים להביא למפלת הקבוצה.

הפגישה בין נציגי השחקן לבין "האיש של כץ" החלה להתלהט, כאשר בשלב מסוים הגיעה לכדי פיצוץ. אבל לא זה הסיפור אלא מה שהתרחש לאחר מכן. אם מישהו ציפה שבחיפה יציגו קו אחיד, הרי שפיצוץ הפגישה הביא לחילופי האשמות כבדים מצד גבאי ואנשי המועדון כלפי הנציג של כץ, ולהפך. כמה ימים לאחר מכן, נציג הבעלים ביקש לכנס פגישת עבודה, ונדמה היה שהרוחות נרגעו, אך בפועל הפגישה לא התקיימה לאחר שרבים הבהירו שלא יגיעו כדי לא לקחת צד. בזאת ניתנה החותמת הסופית לכך שהמערכת שסועה ומפולגת, וכל הליך קבלת ההחלטות במועדון לא תקין, בלשון המעטה.

בעבר, חיכוכים כאלה גרמו לנציגים המונחתים של כץ לעזוב את המועדון, אבל ברור שהפעם משהו חייב להשתנות. עבור רבים, המצב הקיים הוא בלתי נסבל. "יצא לי לדבר עם יואב לאחרונה לא מעט", מסביר גורם בכדורגל הישראלי. "מה שהולך שם זה פשוט לא נתפס. במקום לאחד כוחות עבור המועדון, האגו מאפיל על הכול". ואכן, הסיפור הזה מבהיר יותר מכל: הפועל חיפה של השבועות האחרונים היא קבוצה שסועה, כזו שחילוקי הדעות בה מונעים כל אפשרות לעבוד בצורה מקצועית.

הפועל חיפה מנסה להחזיר את עאהד עזאם

עלי חטיב ואנס דאבור חתמו רשמית בהפועל חיפה

למרות האפשרות לארח בעכו, הפועל חיפה תמשיך לשחק באצטדיון החדש

טל בנין מאמן הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
קיבל הודעה על הישארותו, כשמאחורי הקלעים גיששו אצל מאמנים אחרים. טל בנין/יוסי ציפקיס

המתיחות בין הגורמים לא החלה בסוף השבוע האחרון, אלא עוד לפני סיום העונה החולפת. מה שהוביל את אנשי המערכת להבהיר לכל מי שרצה לשמוע, שגם אם הקבוצה תישאר בליגה המאמן טל בנין לא ימשיך. המאבק הזה הביא לכך שגורמים רבים במועדון החליטו לא לבחור צד בסכסוך והעדיפו להיתקע באמצע. בנין הבהיר בראיונות בכלי התקשורת באותם ימים שמבחינתו אין סכסוך, אלא רק מבחינת צד אחד. הוא מעדיף להתעסק בהשארת הקבוצה בליגת העל. למרות זאת, מתחת לפני השטח כץ הבין את הבעיה ובכל זאת החליט לא להיכנס בעצמו לעובי הקורה. הוא ביקש מאותו נציג להתחיל לנהל את העניינים, כשההסמכה נכנסה לתוקף מלא עם סיום העונה וההישארות בליגה. "הסכסוך הוא בכלל לא בין טל בנין לאפרים גבאי", טוען גורם במועדון, "זה יותר מורכב מזה. מנסים להציג שזה הסיפור, אבל המצב שונה לגמרי".

מיד אחרי התיקו מול מכבי נתניה, העיתונאים וכל אנשי המועדון ציפו לדעת האם המתיחות תביא לכך שבנין לא יישאר, אבל כץ החליט להבהיר שהוא האיש החזק במועדון והשאיר את בנין, כשדקות אחרי סיום המשחק התקשר לכל העיתונאים שמסקרים את הקבוצה והודיע: "טל בנין הוא המאמן בעונה הבאה". גבאי שמע והודיע מצדו שאם בנין אכן יישאר, הוא יעזוב את המועדון.

בפועל גבאי חזר בו, אך עוד לפני ההודעה הרשמית על המשך דרכו של המאמן ניסו במערכת לשכנע את כץ לבטל את ההחלטה שלו. אפילו נעשו גישושים אצל מאמנים אחרים, כך טוענים אנשי מקצוע מחוץ למועדון. "היה ברור שעד שיואב לא מודיע רשמית יהיו ניסיונות להביא לו מאמנים אחרים", מסביר גורם מחוץ למועדון, שנחשב מקורב כבר שנים ארוכות לאנשים בהפועל חיפה. "שמות כמו אלי כהן של בני סכנין, אלי כהן השריף, אלישע לוי ויוסי מזרחי עלו אצל אלו שלא רצו את טל במועדון, אבל אני אומר לכם מידיעה שאת יואב זה לא עניין. הוא אמר שכולם יכולים לעשות מה שהם רוצים, אבל טל בנין ממשיך איתו להרבה שנים".

בסופו של דבר, בנין המשיך במועדון וכולם חיכו למוצא פיו של גבאי. המנכ"ל החליט להישאר וכולם היו בטוחים שכעת, לאחר שלכולם ברור כי המצב נותר על כנו, השקט יחזור למועדון. התוצאה הייתה הפוכה לחלוטין. כאן, למעשה, המלחמה האמיתית רק נכנסה לתוקפה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אפרים גבאי, הפועל חיפה. מגד גוזני
איומי העזיבה הסתיימו בהישארות. אפרים גבאי/מגד גוזני

כץ, כהרגלו, החליט שלא להתערב והודיע כי ברצונו לראות את הכול נעשה תוך כדי שיתוף פעולה. כדי להבהיר זאת, קבע כץ פגישות עבודה שיכללו את כל הגורמים הרלוונטיים ויביאו לכך שבניית הקבוצה תיעשה בפה אחד. דמוקרטיה נוסח קרית חיים.

הבעלים חשב שההוראה הזו תרגיע את המערכת. שוב, מחשבות לחוד ומציאות לחוד. בנין, גבאי, ואנשים נוספים מהמועדון התיישבו לפגישות עבודה ואכן הסכימו פה אחד על שחקנים, אלא שאחרי הפגישות והידיעה על מועמדים החלו לצאת גם ביקורות נגד אותם שחקנים, כשהשיא היה עם החתמתם של אנס דאבור ועלי חטיב. מיד אחרי צירופם החלו לצוץ ביקורות על ההחתמה, מה שהכעיס מאוד את הבעלים מאוד אך במקביל לא הביא לתגובה כלשהי מצדו.

הגישה הזו של כץ – אני לא מתערב – מכעיסה רבים. לטענתם, היא אף תורמת לא מעט לבלגן. הבעלים ממשיך כמו בעונות הקודמות להשהות משא ומתן מול שחקנים, מה שיוצר לא פעם תחושה של חילוקי דעות (גם שלו) עם אנשי המערכת והצוות המקצועי. זאת למרות שבפועל כץ משוחח עם כולם, כולל גבאי ובנין, ומקיים עמם מערכת יחסים טובה מאוד. הוא משוחח איתם ארוכות מדי יום.

בפועל, למרות כל האנדרלמוסיה, הבעלים לא עורף ראשים אלא מעדיף להתבונן מהצד או נכון יותר מוושינגטון על הנעשה. "מצד אחד, אנחנו מבינים הרבה פעמים שכל ההחלטות מתקבלות פה אחד והשחקנים מקובלים על כולם", מעיד אחד מהסוכנים המובילים בכדורגל הישראלי. "אבל אז אתה מדבר ומבין שפתאום כל אחד מושך לכיוון אחר וזה לא בריא למועדון. ומעל הכול, יש את העניין שיואב אוהב למשוך את הדברים ולא סוגר. הרבה שחקנים לא מחכים וזה יוצר בעיה. יואב אוהב גם להכניס אנשים למערכת, אבל מבלי לתת להם סמכויות. ככה היה בשנים הקודמות והתחושה שזה קורה שוב הפעם. אם הבאת בנאדם אז הוא צריך לקבל את מלוא הסמכות, ואם לא אז עדיף שלא תביא אותו בכלל. במצב הנוכחי, אם יואב לא יעשה סדר אמיתי, הפועל חיפה מסתבכת לקראת העונה הקרובה".

יואב כץ אמר בתגובה: "בכל מועדון יש חילוקי דעות, רק אצלנו זה חשוף יותר לתקשורת. כולם צריכים להתמקד בבניית הקבוצה כי זה הדבר החשוב ביותר. אנחנו בודקים בקפידה כל שחקן ושחקן ובקרוב תתקבלנה החלטות".

שחקן מכבי אחי נצרת, עלי חטיב. קובי אליהו
חתם על חזרה לקבוצה וברקע ביקורות על צירופו. עלי חטיב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully