וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט אופטימי: "עכשיו זו סדרה של הטוב משלושה משחקים"

אוהד גרינוולד, שליחנו לקליבלנד

12.6.2015 / 7:10

מאמן קליבלנד לא התרגש מההתאמות שהווריירס ביצעו בהגנה ואמר לוואלה ספורט: "ברור שיהיו גם ימים כאלה". לברון שלח לו מסר עקיף. וגם: השקר המכוון של קר והרצף המביך של כוכב הקאבס

מערכת וואלה!

סדרת גמר ה-NBA נפתחה מחדש הלילה (בין חמישי לשישי), כשגולדן סטייט התאוששה מרצף המשחקים השלילי בדרך ל-82:103 על קליבלנד, שקבע 2:2. אחרי שסבלו מההגנה החונקת והאגרסיבית של הקאבס במשחקים הקודמים, נראו שחקניו של סטיב קר משוחררים וחדים בהרבה, הגיעו למנת הנקודות שאפיינה אותם במהלך העונה וקיבלו תפוקה מצוינת מאנדרה איגודאלה, שהפעם פתח בחמישייה, הגביל את לברון והוסיף שיא עונתי של 22 נקודות. המשחק הבא ייערך בלילה שבין ראשון לשני באוקלנד, והווריירס ינסו להמשיך במומנטום כדי להשיג שוב יתרון בסדרה.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
הוא יודע שמשהו השתחרר בגולדן סטייט. בלאט/AP

במהלך הרבע השני לברון ג'יימס נפצע אחרי עבירה של אנדרו בוגוט, שגרמה לו לאבד שיווי משקל, לנחות לרצפה ולהיפגע בראשו ממצלמה. כוכב קליבלנד חזר לשחק, אבל נראה תשוש וכאוב.

המשחקים שנותרו:

משחק 5: 3:00, בין ראשון לשני, בגולדן סטייט
משחק 6: 4:00, בין שלישי לרביעי, בקליבלנד
משחק 7 (אם יהיה צורך): 4:00, בין שישי לשבת, בגולדן סטייט

עוד באותו נושא

הגמר נפתח מחדש: גולדן סטייט ניצחה 82:103 בקליבלנד והשוותה ל-2:2

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
נראה תשוש. לברון/רויטרס

מספרי המשחק

* שימו לב לסטטיסטיקה המדהימה הזאת: לברון ג'יימס ברבע האחרון במשחק 4 בגמר 2011: 0 נקודות. לברון ג'יימס ברבע האחרון במשחק 4 בגמר 2014: 0 נקודות. לברון ג'יימס ברבע האחרון במשחק 4 בסדרת גמר 2015? ניחשתם נכון.

* הוורירס ניצחו ב-21 נקודות. לכל אורך ההיסטוריה ב-NBA אף קבוצה לא ניצחה בהפרש גדול כל כך בחוץ במשחק אליו הגיעה בפיגור בסדרה.

* אחרי שקלעו ב-32% מהשדה במשחק 2 וניצחו, הקאבס נעצרו הפעם על 33%. הפעם זה נגמר בהפסד.

* הנה המספרים של שחקני קליבלנד שאינם לברון ג'יימס, טימופיי מוזגוב או טריסטן תומפסון: 7 מ-40 מהשדה, 22 נקודות, 4 איבודים.

* לברון ג'יימס דייק רק ב-4 מ-14 הזריקות שלקח בזמן שאנדרה איגודאלה שמר עליו. מתחילת הסדרה הוא עומד על 18 מ-54 בלבד בפוזשנים שבהם איגי שמר עליו.

* גולדן סטייט נותרה הקבוצה היחידה העונה ללא רצף של שלושה הפסדים או יותר.

* איגודאלה קלע 8.7 נקודות למשחק בפלייאוף עד כה העונה. הפעם הוא סיים עם 22, שיא עונתי.

* טימופיי מוזגוב, שסיים עם 28 נקודות, קבע שיא קריירה בפלייאוף.

* סטף קרי חצה את 521 הנקודות שהיוו שיא פרנצ'ייז בפלייאוף.

אנדרה איגודאלה, גולדן סטייט ווריירס, ג'יימס ג'ונס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
קלע 8.7 נקודות למשחק בפלייאוף עד כה העונה. הפעם הוא סיים עם 22, שיא עונתי. איגודלה/GettyImages

* הקאבס קלעו 14 מ-22 מהצבע במחצית הראשונה. מחוץ לצבע? 3 מ-24, כולל 1 מ-6 של לברון.

* הקאבס ירדו להפסקה עם 42 נקודות, שיא שלילי עבורם בפלייאוף.

* כבר במהלך המחצית הראשונה השווה דריימונד גרין את שיא הנקודות שלו בסדרה (12).

* במהלך הרבע השני הוליכה גולדן סטייט ב-12 נקודות, במה שהיה הפרש השיא שלה בסדרה.

* הווריורס עלו למאזן 0:57 במשחקים בהם הובילו ב-15 נקודות או יותר בנקודה כלשהי.

* ג'יי אר סמית' סיים עם מדד פלוס מינוס שלילי בכל המשחקים בסדרת הגמר, והלילה הגיע "לשיאו", עם 26-.

* הווריירס סיימו את הרבע הראשון ביתרון שבע. זו הייתה הפעם הראשונה במהלך הסדרה שהיא מוטבילה בסיומו של רבע.

* כבר במהלך הרבע הראשון הווריירס קלעו את השלשה ה-205 שלהם בפלייאוף, ושברו את שיא השלשות בפוסטסיזן עבור קבוצה כלשהי ב-NBA.

שחקני גולדן סטייט ווריירס דריימונד גרין, סטפן קרי. GettyImages
הווריורס עלו למאזן 0:57 במשחקים בהם הובילו ב-15 נקודות או יותר/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט אמר לאחר המשחק לוואלה ספורט: "זה חלק מהמשחק, אנחנו לא משחקים נגד קונוסים, אנחנו משחקים נגד קבוצה שכל השנה הייתה עם הרקורד הטוב ב-NBA, ברור שזה יהיה קשה ושיהיו גם ימים כאלה, וזה חלק מהדינמיקה של סדרה של שבעה משחקים".

"זה אומר שסדרת הגמר של ה-NBA הפכה לסדרה של הטוב משלוש, בלי יתרון ביתיות. זה הרבה יותר טוב מאשר יכול היה להיות", הוסיף בלאט. "יהיו לנו עוד שלושה ימים בין המשחקים. היום שיחקנו את המשחק השלישי שלנו בחמישה ימים, זה השפיע עליו (לברון, א.ג) ועל כל שאר הקבוצה".

"הסיבה היא שאנחנו לא קלענו, היינו 4 מ-27 לשלוש, קלענו באחוזים פחות טובים מהעונשין, וכשאתה לא מצליח לקלוע יש גם דינמיקה בצד ההגנתי, פחות אנרגיה, פחות יכולת לבלום מתפרצת, וגם מנטלית אתה מאבד את האינטנסיביות", הסביר בלאט את הסיבה להפסד.

בלאט נשאל במסיבת העיתונאים האם הופתע מהשינוי בחמישייה של גולדן סטייט והשיב: "הם היו צריכים לבצע שינוי כמובן, כי כל שלושת המשחקים הראשונים הלכו כפי שרצינו. בדקות הראשונות התמודדנו עם זה, אחר כך פחות. אני לא חושב שזה היה הדבר המכריע במשחק. זה המשחק השלישי בחמשת הימים האחרונים, ונראה שזה השפיע עלינו, נראינו עייפים".

המאמן התבקש להתייחס להגנה המצוינת של הווריירס על לברון ג'יימס: "הם לא שמרו על לברון בצורה מאוד שונה, היינו קצת איטיים יותר היום, לא הצלחנו להביא לו את הכדור במקומות הנכונים וזה קצת הקשה עליו לקלוע. העובדה שלא קלענו מבחוץ השפיעה מאוד גם על לברון, כי יש דינמיקה לדברים האלה. הגבוהים שלנו קלעו 60-70 אחוז בצבע, אבל לא הצלחנו לקלוע מבחוץ וזה שם על לברון עוד לחץ, כי לא קלענו את הזריקות הרגילות שלנו. הוא לא קיבל מכה חזקה בראש, זה היה חתך, ואני בטוח שהוא בסדר".

על היכולת החלשה של דת'יו דלבדובה, שסיים עם 10 נקודות ב-3 מ-14 מהשדה, אמר בלאט: "הוא שיחק הכי חזק שיש, כמו תמיד. לדעתי הוא לא היה כשיר ב-100 אחוז, אבל הוא נתן לו 100 אחוז ממה שהיה לו. זה לא קל לאף אחד להיות מצוין כל יום. בחלק מהזמן זה לא קורה".

בלאט שוב נשאל על התמיכה הגדולה מישראל ואמר: "יש לי שבעה מיליון איש שקמים ומרגישים רע אחרי הפסדים, זה הרבה לשים על המצפון שלי, ויזכירו לי את זה שוב ושוב, שזה דבר מאוד טיפוסי של התקשורת הישראלית אם לא שמתם לב".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
בדקות הראשונות הקאבס התמודדו עם השינויים של גולדן סטייט, אלר כך כבר לא. בלאט/AP

לברון ג'יימס התייחס לשינוי בחמישייה של גולדן סטייט ולאפשרות שקליבלנד תחשוב על משהו יצירתי במשחק הבא: "לנו אין הרבה אופציות בכל הנוגע לחמישייה, להם יש יותר אפשרויות".

על הפציעה: "קיוויתי שאני לא מדמם, ניסיתי לשמור על פוקוס. ידעתי שאני צריך לזרוק מהקו לא משנה מה הרגשתי, כדי שאמשיך לשחק".

על היכולת של ג'יי אר סמית': "לא צריך להפעיל עליו לחץ. כולנו מתקשים לפעמים, לכולנו יש משחקים רעים, אבל ההפסד הזה לא צריך ליפול על אף אחד. בלעדיו לא היינו מגיעים לאן שהגענו, אז צריך לתת לו קצת יותר קרדיט. אני חושב שבלאט צריך להחליט אם הוא רוצה להחזיר אותו לחמישייה או לא, הוא היה טוב מאוד גם כשחקן חמישייה".

על המנוחה שקיבל במהלך הריצה המכרעת: "הייתי זקוק למנוחה הזאת, כי נגמר לי הכוח. הייתי עייף מלחדור, למסור לחברים שלי, והמאמן נתן לי כמה דקות לנוח. זה היה קשה, אבל אתה רוצה להיות אפקטיבי בדקות שאתה על המגרש. לצערי הם עשו ריצה גדולה בדקות האלה וסגרו את המשחק".

על העייפות: "זה לא תירוץ, היינו מודעים ללוח הזמנים שמצפה לנו. ככה זה עובד. אני לא חושב ששיחקנו רע במיוחד, הגנתית היינו טובים מאוד אבל לא הצלחנו לקלוע מבחוץ היום. דלי הרגיש טוב, אבל גם הוא לא היה יכול לקלוע היום, וזה קורה לפעמים".

על ההחלטה לשתף שבעה שחקנים בלבד: "זו ההחלטה של המאמן אם הוא רוצה ללכת עמוק יותר לספסל, אני חושב שזה יכול לעזור לנו, אבל המאמן עושה את הכי טוב שהוא יכול לעשות".

לברון נשאל האם המשחק הבא יהיה האתגר הגדול בקריירה שלו, וענה: "האתגר הכי גדול בקריירה שלי היה להגיע לבוסטון בפיגור 3:2 ב-2012".

טימופיי מוזגוב נשאל על העייפות של חבריו לקבוצה: "רק שבעה שחקנים שיחקו אצלנו, אבל זה מה שיש לנו. אולי החבר'ה עייפים, אולי לא, אבל אנחנו צריכים לחשוב ולהסתכל טוב טוב איך להשתפר ולהיראות טוב יותר במשחק הבא".

על ההגנה שהציגה הקאבס: "השקענו הרבה מאוד, אבל הם קלעו מצוין היום. אני חושב שאפשר לשמור יותר טוב ממה ששמרנו היום. אני לא יודע אם זה היה רק יום רע בהגנה, או שאולי זו העובדה שהם שיחקו בהרכב נמוך. נהיה חייבים להרים את ההגנה שלנו, וגם את ההתקפה".

על ההבדלים בין משחק 3 למשחק 4: "המשחק היה קצת שונה להתמודד מול ההרכב הנמוך שלהם. הם ניסו למתוח את ההגנה. נותרו שלושה משחקים, כולנו צריך ללמוד מזה ולהמשיך הלאה".

על אנדרה איגודאלה: "הוא שחקן מצוין, אבל כולנו יודעים שהוא לא הקלע הכי טוב שלהם. הוא טוב מאוד בחדירה ובהוצאה, אסור לתת לו לנצח אותך בחדירות. נמשיך לאפשר לו לזרוק מבחוץ".

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
"לנו אין הרבה אופציות בנוגע לחמישייה". לברון/GettyImages

"הבוקר החלטתי לפתוח עם אנדרה איגודאלה, וכששאלתם אותי מי יפתח, שיקרתי לכם", אמר סטיב קר במסיבת העיתונאים. "המסר שניסינו להעביר לשחקנים שלנו הוא שזה משחק של 48 דקות. הקצב היה טוב, קצב שלנו, והצלחנו להתמודד עם יתרון הריבאונד הבלתי נמנע שלהם. היה לנו ריווח טוב, עם חמישה שחקנים שיכולים לקלוע ולרוץ מהר. אני לא חושב שההבדל הכי גדול היה השינוי בחמישייה. פשוט שיחקנו הרבה יותר קשוח. בשלושת המשחקים הראשונים קליבלנד היתה קשוחה יותר, והפעם המאמץ שלנו הרים אותנו לניצחון".

על ה-MVP שלו אנדרה איגודאלה אמר: "כל העונה ניסינו לתת לו מנוחה כדי שיהיה טרי ככל האפשר במשחקים החשובים. בארבעת המשחקים הראשונים הוא השחקן הכי טוב שלנו, הוא שמר מצוין את לברון וההתקפה שלו נהדרת. הוא אחד השחקנים הכי חכמים שפגשתי. הוא יכול היות מאמן מצוין. אני רוצה להזכיר גם את דייויד לי, שהקריב כל כך הרבה העונה, והוא פנטסטי, כל העונה אמרנו לו שזמנו יגיע. הוא האמין בזה, והוא עושה עבורנו שינוי גדול".

סטפן קרי: "לא משנה מה מבקשים מאיגודאלה, הוא עושה את זה. הוא עושה הכל. השינוי בחמישייה היה הגיוני, הצלחנו להגביר את הקצב וידענו שאם נעשה את זה בפתיחה נשים על קליבלנד לחץ. שיחקנו רבע ראשון די אגרסיבי, וזה עבד. אנחנו עדיין צריכים שבוגוט יתרום לנו, אני יודע שהוא יהיה ממוקד, אבל יש לנו מאמן מצוין שלא מפחד לעשות שינויים. הגענו עם גישה שחייבים לנצח. זה לא מושלם, אנחנו עדיין יכולים לשחק קצת יותר טוב, אבל מאוד התאמצנו, נלחמנו מההתחלה והשגנו ניצחון חוץ גדול".

אנדרה איגודאלה: "צריך לשחק את המשחק בצורה הנכונה. קליי תומפסון אמנם קלע רק תשע, אבל הוא שיחק משחק מושלם מבחינת זה שהוא משך תשומת לב בכל התקפה, וזה עזר לכולנו. שחקנים מצוינים כמוהו יודעים שאולי זה לא הערב שלהם, אבל לאחרים יהיה ערב טוב יותר. אני, דריימונד גרין ואחרים קיבלנו הרבה מבטים חופשיים כי הוא וסטף מושכים כל כך הרבה תשומת לב. יש לנו קבוצה מאוד גאה, ואנחנו אומרים לעצמנו שצריך לנצח ויהי מה. זכיתי לשמור על כל השחקנים הגדולים בליגה, אבל מה שעושה את לברון מיוחד זה שהוא כנראה הכי חכם והמוסר הטוב מכולם. צריך פשוט לגרום לו לעבוד הכי קשה שאפשר".

השתיק את ה-Q ארינה. קליי תומפסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully