וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 המוקדים הישראלים במשחקים האירופיים בבאקו

11.6.2015 / 8:00

שטילוב ינסה להתגבר על ההפסד באליפות ישראל, נבחרת ההתעמלות האומנותית תנסה להמשיך להביא כבוד, ג'רבי ושלזינגר עשויות להיפגש סוף סוף, האתלטים מקווים לנפץ שיאים ישראליים ובזירת ההיאבקות מחכה לנו קאמבק גדול. האירועים שאסור לכם להחמיץ

אלכס שטילוב (התעמלות מכשירים)

התקופה הנוכחית היא לא תקופה שאלכס שטילוב רוצה לזכור. נושא הדגל של המשלחת הישראלית נמצא בסוג של ירידה מאז אליפות העולם האחרונה, כשבחודש אוקטובר הוא סיים במקום ה-18 בתרגיל הקרקע, ונכון לעכשיו שינוי התרגיל שביצע עדיין לא מוכיח את עצמו. באליפות אירופה הוא אמנם דורג רביעי, אבל בניגוד לתחרויות קודמות הוא לא הצליח לתפוס מקום על הפודיום, והשיא הגיע באליפות ישראל כשהוא איבד את הבכורה במקצוע החזק שלו לטובת ארטיום דולגופיאט, הצעיר הכישרוני שנושף בעורפו. שטילוב מגיע כעת לנקודה חשובה בעונה הזו שבה הוא ירצה להראות שהשינוי שביצע אכן משתלם. מעבר לזה, יש לו בהחלט סיכוי גם לאיים על מדליה בתחרות הקרב רב.

15.6 – 8:00 (מוקדמות), 18.6 – 15:30 (גמר קרב רב), 20.6 – 14:00 (גמר תרגילים בודדים)

אלכס שטילוב. ברני ארדוב
התרגיל יעבוד? שטילוב/ברני ארדוב

אילנה קרטיש (היאבקות)

כמה שאילנה קרטיש (69 ק"ג) חיכתה לחזור לזירה, וסוף סוף זה קרה. למזלה הרב היא מגיעה מוכנה בדיוק בזמן לרגע האמת הראשון שלה השנה, וזה קורה אחרי היעדרות של כשנה בגלל פציעה ברצועה הצולבת. קרטיש, שהוכתרה פעמיים כסגנית אלופת אירופה, תנסה להסתער על מדליה בתחרות שנחשבת, כמו בג'ודו, לאליפות אירופה הרשמית. המתאבקת השתתפה בתחרות לא גדולה בבלארוס שהייתה גם הראשונה שלה אחרי תקופה ארוכה, ובכל זאת היא זכתה בזהב והוכיחה שהיא רעבה להמשיך בדיוק מאותו מקום שהיא הפסיקה. כעת היא תעמוד במבחן לא פשוט, בעיקר עבור עצמה, בניסיון לשים את הפציעה הקשה בצד, ולהתמקד במטרות החשובות שעוד מחכות לה עד ריו.

15.6 – 8:00 (מוקדמות), 18:03, 18:17(קרבות ארד וגמר)

המתאבקת אילנה קרטיש. הוועד האולימפי,
תעמוד על הפודיום אליפות אירופה שלישית ברציפות? אילנה קרטיש/הוועד האולימפי

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית

אחת הגאוות הגדולות ביותר של ישראל בשנים האחרונות מגיעה מנבחרת ההתעמלות האומנותית, שמצליחה להעמיד את עצמה ברמה שווה בין שווים בתחרויות הגדולות. למרות שאף אחד לא ממש מרשה לעצמו לפנטז על מדליה בריו, הנבחרת מוכיחה פעם אחר פעם שיש לה מה למכור בתחרויות הגדולות. את האיתות הכי משמעותי לכך קיבלנו באליפות העולם האחרונה שנערכה בטורקיה, אז גרפה הנבחרת שכוללת את קטרינה לבינה, אלונה קושיבצקי, אידה מאיירין, קרינה ליחבר ויובל פילו את מדליית הכסף בתרגיל האלות, ורשמה את הישג השיא של הנבחרת בענף. בתחרות הקרב רב היוקרתית היא סיימה חמישית, אבל בתחרות היבשתית בשנה שעברה היא עמדה על הפודיום וזכתה במקום השלישי בתחרות הקרב-רב, כך שבהחלט יש למה לצפות ממנה גם הפעם.

17.6 – 8:00 – קרב רב, 21.6 – 12:30 – גמר מכשירים

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. עמית שיסל,
נמצאות במומנטום מצוין. נבחרת ההתעמלות האומנותית/עמית שיסל

דונלד סנפורד (אתלטיקה)

את דונלד סנפורד כבר הרבה זמן לא ראינו רץ. מדליסט הארד מאליפות אירופה בשנה שעברה סבל לאחרונה מפציעה ברגל שהשביתה אותו, וכדי שלא לקחת סיכונים מיותרים הוא ויתר על לא מעט תחרויות בדרך, בין השאר הליגה הבין-אגודתית והריצה ל-400 מטר בגביע אירופה למועדונים. תחרויות האתלטיקה בבאקו לא מזכות את הספורטאים במדליות אישיות, והמטרה של האתלטים הישראלים היא להעפיל לדרג השלישי בטיבו באליפות אירופה לאומות שנערכת בפעם השישית. סנפורד, שמחזיק בשיא הישראלי 45.27 שניות, ינסה להתקרב לתוצאה הזו על אף שתוצאת השנה שלו, שהושגה באליפות אירופה באולם, היא 46.81. רגע לפני אליפות העולם, ינסה סנפורד להוריד מעצמו את הלחץ, ולהפוך לאתלט הישראלי השלישי שמבטיח את מקומו בריו, ולשם כך הוא יצטרך לסיים את המסלול תוך פחות מ-45.40 שניות.

21.6 – 16:50, 16:50

דונלד סנפורד, אצן ישראלי. AP
איך הוא יחזור מהפציעה? סנפורד/AP

חנה קנייזבה-מיננקו (אתלטיקה)

כמו יתר חבריה לנבחרת, לחנה קנייזבה-מיננקו לא צפויה תחרות אטרקטיבית מבחינת הרמה, אבל המשימה החשובה להעפיל דרג בגביע אירופה לאומות יעמוד לנגד עיניה של קנייזבה, שכבר הוכיחה את הבגרות הדרושה בתחרויות גדולות, ראו ערך אליפות אירופה האחרונה באולם. קנייזבה מוכיחה מתחילת השנה שהיא יציבה בתחרות הקפיצה המשולשת, ובמרבית הניסיונות שלה היא לא מתקשה לעבור די בקלות את רף 14 המטרים. השבוע היא אפילו שיפרה בפראג את השיא הישראלי והעמידה אותו על 14.61 מטר, בסך הכול עשרה סנטימטרים מתחת לשיא האישי שלה. אין ספק שקנייזבה, שמסמנת את אליפות העולם הקרובה כמטרה החשובה של השנה, יכולה וצריכה לנצל את המעמד הזה כדי לעשות התקדמות נוספת כדי לקזז את המרחק שלה מגבול 15 המטרים, אותו עוברות יריבותיה הבכירות בסבב.

21.6 – 15:20

קופצת המשולשת חנה קנייזבה. יותם רונן
תמשיך להתקרב למחוזות ה-15? קנייזבה/יותם רונן

מרגריטה דורוז'ון (אתלטיקה)

אם יש ספורטאי שאולי היה יכול להתייצב לתחרות הזו קצת יותר רגוע מהאחרים זו מרגריטה דורוז'ון, שהבטיחה כבר את מקומה במשחקים האולימפיים בריו. אלא שעבור מטילת הכידון שעלתה לאחרונה מאוקראינה ונחשבת לשיאנית ישראל מדובר בתחרות מבחן גדולה ורצינית כישראלית. דורוז'ון, שפתחה את השנה בסערה ובמרבית התחרויות לא ירדה מ-60 ס"מ, תקווה להמשיך ולשפר את השיא האישי שלה שעומד על 63.85 ואולי להתחיל לפנטז על מרחקים גדולים יותר. על פי תוצאות 2015, דורוז'ון היא המועמדת הבכירה לנצח בתחרות, שכן היא מדורגת נכון להיום במקום התשיעי בתוצאות השנה של איגוד האתלטיקה העולמי, ואף אחת מהיריבות שיחכו לה לא ממש מאיימת עליה.

21.6 – 15:50

מרגריטה דורוז'ון מטילת כידון. ברני ארדוב
תשבור בפעם השלישית את השיא הישראלי? מרגריטה דורוז'ון/ברני ארדוב

מישה זילברמן (בדמינטון)

כשמרבית המתחרים האיכותיים שלו לא בסביבה (התחרות לא משפיעה על הניקוד האולימפי לריו), מישה זילברמן, שהשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון, יודע שיש לו הזדמנות לספק תוצאה טובה בתחרות בבאקו. זילברמן מדורג שני, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הוא אמור לעבור את השלב המוקדם בלי הרבה בעיות, כשבדרך הוא יתחרה נגד יריבים מאיטליה, מלטה ואזרבייג'אן. זילברמן, שעלה לאחרונה למיקום השיא שלו בעולם, המקום ה-41, מגיע אמנם אחרי שני טורנירים לא טובים שלו בסרי לנקה ובטרינידד-טובגו, שבשניהם הוא נוצח בסיבוב הראשון למרות שהיה מדורג גבוה, יקווה להביא גאווה מהענף שעדיין נמצא מאחור ולא מספיק מפותח בארץ.

22.6 – 7:00 (שלב הבתים), 23.6 – 7:00 (שלב הבתים), 24.6 – 7:00 (שלב הבתים), 25.6 – 8:00 (שלב הבתים), 26.6 – 8:00 (רבע הגמר), 27.6 – 8:00 (חצי הגמר), 28.6 – 10:00 (הגמר)

מישה זילברמן שחקן בדמינגטון ישראלי. רויטרס
מגיע כמדורג שני. מישה זילברמן/רויטרס

ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר (ג'ודו)

אין קרב שחובבי הג'ודו מחכים לו יותר מאשר מפגש מסקרן בין ירדן ג'רבי לאליס שלזינגר ב-63 ק"ג. השתיים לא נפגשו מאז הקאמבק המתוקשר של שלזינגר, והיו להן כמה הזדמנויות אבל ההגרלה והתוצאות שלהן חשבו אחרת. אולי הפעם, במעמד כל כך מיוחד, כשעל הפרק עומד לו תואר אליפות אירופה זה יקרה. שלזינגר, שהודיעה השבוע על נישואיה למאמן-חבר פאבל מוסין, זכתה בעבר בשלוש מדליות ארד באליפויות היבשת, בעוד לג'רבי יש מדליית כסף ועוד אחת מארד. שתיהן לא היו במיטבן בתחרות המאסטרס האחרונה במרוקו, וזו הזדמנות מיוחדת להראות שהן חזק בעניינים, ועל הדרך לספק אמירה ברורה באשר למאבק הספורטיבי שהולך וטופח ביניהן בשנים האחרונות.

26.6 – 9:00 – 14:30 עד חצי הגמר, 17:00 – 19:30 – קרבות ארד וגמר

ירדן ג'רבי ג'ודאית עם מאמנה שני הרשקו יחד עם אליס שלזינגר ג'ודאית ומאמנה פאבל מוסין. ברני ארדוב
במצב של מפגש, החיוכים ייגמרו מהר מאוד. שלזינגר וג'רבי עם מאמניהם/ברני ארדוב

לינדה בולדר (ג'ודו)

כשבאמתחתה שתי מדליות זהב, שתיים מכסף ואחת מארד מאליפויות אירופה, לינדה בולדר תקווה להוסיף לעצמה מדליה יוקרתית ראשונה תחת דגל ישראל. העולה החדשה מהולנד מגיעה למבחן ראשון משמעותי בקדנציה הראשונה שלה כישראלית, ואין ספק שהצלחה או כישלון בתחרות תיתן אינדיקציה לגבי הרמה שבה היא נמצאת כרגע על אף שאנחנו רחוקים משמעותית מריו. רק השנה, בולדר, שנחשבת לאחת התקוות האולימפיות של ישראל לצד ירדן ג'רבי, הספיקה לגרוף מדליות זהב בגרנד פרי זאגרב וסמסון טורקיה, ושתי מדליות ארד בגרנד פרי טביליסי ובתחרות מסבב אירופה הפתוחה בפראג, אבל אל התחרות היא לא מגיעה במומנטום טוב אחרי שהפסידה למתחרה הגדולה שלה בהולנד, קים פולינג, בגרנד סלאם באקו, וגם במאסטרס היא התקשתה להראות ניצוצות. התפנית ביכולת תגיע שוב בבאקו?

26.6 – 9:00 – 14:30 עד חצי הגמר, 17:00 – 19:30 – קרבות ארד וגמר

לינדה בולדר ג'ודוקא. AP
איך היא תתאושש מחווית המאסטרס? לינדה בולדר/AP

זיו קלונטרוב (שחייה)

שמו של זיו קלונטרוב לא אומר הרבה, גם לא לחובבי ענף השחייה, אבל נדמה שאת שמו של השחיין בן ה-17 נשמע עוד הרבה בשנים הבאות. מכיוון שאליפות העולם תתקיים בחודשי הקיץ, הוחלט כי התחרויות שיתקיימו בבאקו יהיו של אליפות העולם לנוער. קלונטרוב, ששוחה בעיקר בסגנון החופשי, פרץ לכותרות העיתונים והאתרים כשלפני כחודשיים וחצי הוא שבר את השיא הישראלי ב-50 מטר חופשי, כשתחילה הוא שחה 22.58 שניות במוקדמות אליפות העולם לבתי הספר התיכוניים שנערכה בפוזנן, ובגמר הוא שיפר את השיא הישראלי של אור סבטייה (22.54) והעמיד אותו על 22.39 שניות. קלונטרוב יקווה לנצל את המעמד המכובד כדי לאיים עם מדליה ואולי אף להשיג את קריטריון A לריו שעומד על 22.27 שניות. קלונטרוב ישתתף גם במשחים ל-100 חופשי, 4X100 מעורב אישי ו-4X100 חופשי.

27.6 – 7:30 (מוקדמות), 15:30 (חצי גמר וגמר) – 50 מטר חופשי

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. איגוד השחייה
הקריטריון האולימפי בר השגה? זיו קלונטרוב/איגוד השחייה

שווה לעקוב גם אחרי

* האצנית אולגה לנסקי (100, 200 מטר) ב-21-22.6.

* הג'ודוקא שגיא מוקי (73 ק"ג) שיתחרה ב-26.6.

* המתעמלות האומנותיות נטע ריבקין ו-ויקטוריה פילנובסקי שיתחרו ב-17.6 (קרב רב), ב-19.6 (גמר קרב רב) וב-21.6 (גמרים של מכשירים בודדים).

* הקלעי (רובה אוויר) סרגיי ריכטר שיתחרה ב-16.6 (מוקדמות).

* מתעמלת המכשירים צוף פלדון שתתחרה ב-15.6 (מוקדמות), 18.6 (גמר קרב רב), 20.6 (גמר מכשירים בודדים).

* השחיין מארק חינאווי שיתחרה ב-23.6 (400 מטר חופשי) וב-24.6 (1,500 חופשי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully