וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א הודיעה: תהליך בחירת המארחת למונדיאל 2026 נדחה

לאור השחיתות הקשה שנחשפת לאיטה בארגון, הוחלט בפיפ"א להשהות את התהליך שאמור היה להסתיים במאי 17' עם ההכרזה על זהות המארחת. מזכ"ל הארגון מכחיש את ההאשמות נגדו

מזכ"ל פיפ"א ג'רום ואלקה. Alessandro Della Bella, GettyImages
לא מתרגש מההאשמות נגדו. ואלקה/GettyImages, Alessandro Della Bella

פיפ"א מנסה להתייצב מעט לאחר שבועיים קשים, בהם הארגון ספג מהלומות בזו אחר זו, כולל מעצרים של כמה מבכיריו בהווה ובעבר, חשיפת שלל שערוריות ופרשיות שחיתות ומעל הכול, את התפטרותו הסנסציונית של הנשיא הכל יכול ספ בלאטר.

מזכ"ל הארגון, ג'רום ואלקה, הודיע היום (רביעי) כי תהליך הבחירה למארחת מונדיאל 2026 נדחה. התהליך אמור היה להתחיל בקרוב מאוד והבחירה הרשמית הייתה צפויה להיות בקואלה לומפור, מלזיה, בקונגרס פיפ"א המתכונן למאי 2017, אולם לאור החשדות סביב רוסיה וקטאר, מארחות שני המונדיאלים הבאים, הוחלט בפיפ"א לקחת פסק זמן בכל הנוגע לבחירת המארחת של 2026.

עד כה, קנדה, מקסיקו וקולומביה כבר הודיעו כי הן יגישו את מועמדותן לאירוח המונדיאל, בעוד מרוקו, אנגליה, ניו זילנד ואוסטרליה בהצעה משותפת, קזחסטן וארצות הברית, המועמדת הבכירה מכולן, עוד צפויות להגיש את הצעתן בהמשך.

ואלקה גם נשאל לגבי ההאשמות לפיהן היה מעורב בהעברת 10 מיליון דולר לאחד ממארגני מונדיאל 2010 בדרום אפריקה, האשמות שנבדקות בימים אלה על ידי הרשויות בארצות הברית החוקרות את פיפ"א. הוא הכחיש כל מעורבות: "זה לא היה כסף של פיפ"א. זו הייתה בקשה מהרשויות בדרום אפריקה ומהתאחדות הכדורגל של דרום אפריקה וכל עוד זה תחת החוקים, אנחנו עושים את זה. החלטתם שאחרי בלאטר אני הראש הבא שצריך לערוף? אוקיי. אבל אני לא אחראי להשלכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully