וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היכן 10 מיליון הדולרים?": המייל שיחסל סופית את ספ בלאטר?

פרשת השחיתות בפיפ"א מסתעפת: אי-מייל מ-2007, ובו פרטים על שוחד שקיבל לכאורה הארגון מדרום אפריקה לפני המונדיאל, נחשף. האם הנשיא היוצא של פיפ"א בדרך לעונש מאסר בפועל?

ספ בלאטר נשיא פיפ"א שהתפטר לאחר מסיבת העיתונאים במטה פיפ"א בציריך, מאי 2015. רויטרס
קיבל שוחד? ספ בלאטר/רויטרס

פרשת השחיתות בפיפ"א מסתעפת. אחרי המעצרים המפתיעים והתפטרותו של הנשיא ספ בלאטר, היום (ראשון) נחשף אי-מייל מ-2007, ובו פרטים על שוחד לכאורה שקיבל ארגון פיפ"א מדרום אפריקה, בנוגע לאירוח המונדיאל שהתקיים ב-2010, על סך עשרה מיליון דולר.

בדרום אפריקה חשפו את המייל, שבו תוהה דובר הארגון היכן הכסף שדרום אפריקה אמורה להעביר לו. במדינה טוענים שעל המייל חתומים נציגי שני הצדדים, אך גם בין בלאטר לבין נשיא דרום אפריקה, ת'אבו אמבקי, נרשמו התכתבויות.

בימים האחרונים עולות עוד ועוד האשמות כלפי הארגון. כזכור, רק לפני מספר ימים, יו"ר ההתאחדות לכדורגל של אירלנד, ג'ון דלייני, חשף כמה ממצאים מדאיגים בנוגע לפיפ"א ולנשיא המתפטר של הארגון, ספ בלאטר. דלייני סיפר שאחרי נגיעת היד של תיירי הנרי במשחק הפלייאוף בין צרפת לאירלנד, פיפ"א העבירה להתאחדות האירית חמישה מיליון דולר כדי שלא תפתח בהליך משפטי. אחרי שהפסידה 1:0 בדבלין, אירלנד הוליכה 0:1 על הצרפתים בפריז והמשחק ממנו הייתה עתידה לצאת העולה למונדיאל 2010, הגיע להארכה. בדקה ה-103 הנרי נעזר בידו כדי לבשל לוויליאם גאלאס את השער שקבע 1:1 ולמעשה העלה את הטריקולור לטורניר בדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully