וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' בכה אחרי ההפסד, ואוורינקה: "זה היה הטניס הטוב בחיי"

הסרבי לא הסתיר את התרגשותו בתום ההפסד בגמר הרולאן גארוס: "כבוד ואופי חשובים מניצחון, ויש לך את זה סטן". ואוורינקה הציב את מכנסיו על הבמה במסע"ת: "אני אוהב אותם, כנראה שאני היחיד"

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
השתווה למארי. ואוורינקה/AP

סטן ואוורינקה רשם היום (ראשון) עוד רגע שיא בקריירה שלו, כשזכה בטורניר הרולאן גארוס. השוויצרי, שיעלה למקום הרביעי בעולם, ניצח 6:4, 4:6, 3:6, 4:6 את נובאק דג'וקוביץ' בגמר, אחרי שהציג יכולת מרשימה והוסיף 1.8 מיליון יורו לחשבונו. עבור דג'וקוביץ' זה הפסד מאכזב במיוחד, מאחר שהטורניר על החימר הפריסאי הוא הגרנד סלאם היחידי שטרם זכה בו, והמדורג ראשון בעולם הגיע כפייבוריט הברור אחרי 28 ניצחונות רצופים ויכולת נהדרת לכל אורך השנה. עם זאת, אחרי שזכה במערכה הראשונה, גם נולה נאלץ להיכנע לטניס איכותי והתקפי של ואוורינקה.

מיד בסיום המשחק השניים התחבקו ממשוכות ליד הרשת. לאחר מכן, בעוד דג'וקוביץ' המאוכזב אוחז בראשו, ניגש אליו שוב ואוורינקה וניחם אותו בצורה ג'נטלמנית. כשדג'וקוביץ' ניגש לקבל את צלחת הסגנות, הוא זכה למחיאות כפיים ממושכות מהקהל באצטדיון, ולא יכול היה לעצור את הדמעות. "אני רוצה לברך את סטן, לא קל לי לדבר עכשיו. יש בחיים דברים חשובים יותר מהניצחון", אמר הסרבי, "כמו אופי וכבוד. יש לך את שניהם סטן, אני מעריך אותך מאוד". דג'וקוביץ' הבטיח כי "עדיין לא ויתרתי על האפשרות לזכות בטורניר הזה, אחזור גם בשנה הבאה".

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק אמר המדורג מספר אחת בעולם: "אני מעריך מאוד את העידוד שהקהל פה נותן לי פה. זה נותן לי מוטיבציה לחזור ולהמשיך לנסות. היה לא פשוט לעמוד על המגרש בטקס כמפסיד בגמר, אבל הפסדתי לשחקן טוב יותר. הוא שיחק טניס טוב וטקטי מאוד. כל מה שאני יכול לומר זה כל הכבוד. מגיע לו. אני גאה בפייט שנתתי במשחק, אבל זה לא נועד לקרות הפעם. יש שני שחקנים שרצו לזכות בגביע, לא רק אני. כל שחקן רוצה לזכות בתואר לפחות כמוני. הייתי מוכן, הרגשתי טוב מבחינה פיזית, הוא פשוט שיחק מצוין. אני רוצה לברך אותו, מגיע לו".

ואוורינקה, מנגד, הודה לקהל בפריס והודה ש"הייתה אווירה מדהימה באצטדיון, מעולם לא התרגשתי ככה. אני רוצה גם להודות למאמני מגנוס נורמן - שיחקת פה פעמיים בגמר והפסדת, אבל הניצחון הוא שלך כמו שלי. לשחק מול נובאק זה תמיד אתגר גדול, הוא שחקן הוגן, אבל היום זה היה המשחק הכי טוב בחיים שלי. זה מגיע בזכות עבודה קשה והשקעה. זה פשוט אדיר לנצח את נובאק. אני יודע כמה הרולאן גארוס היה חשוב עבורו".

סטן ואוורינקה הגיע למסיבת העיתונאים אחרי המשחק, זכה למחיאות כפיים מהעיתונאים והניח את המכנסיים המדוברים שלו על קדמת הבמה. כשנשאל על המכנסיים אמר: "אין לי מה לומר על המכנסיים, אני לא אומר כלום יותר על המכנסיים כי ישרקו לי בוז במגרש. כולם מדברים על המכנסיים האלה, אבל אני די אוהב ומחבב אותם. כנראה שאני היחיד. אני יודע שהרבה אנשים מדברים על זה, אבל זה קצת מצחיק שהם זכו ברולאן גארוס".

השוויצרי דיבר על התחושות שלו אחרי הזכייה ברולאן גארוס ובהשוואה לזכייה שלו באליפות אוסטרליה בשנה שעברה: "אני לא מנסה להשוות את הזכייה באליפות אוסטרליה לזכייה הזו. זה שונה מאוד, אבל בשבילי זה מיוחד מאוד כי לשחק נגד המדורג מספר אחת בעולם נובאק, שזכה בכל התארים מתחילת השנה. במיוחד הצורה בה שיחקתי, הייתי מרוכז במשך כל המשחק, שיניתי את המומנטום.

"זה תמיד אותו דבר כשאני משחק נגד נובאק: השחקן שעומד על הקו ושולט, תמיד גורם לשני להרגיש לא נוח. הוא שיחק טוב, היה רענן ולא היה קל, אבל אני יודע שאיתי הדברים יכולים להשתנות מהר. אני מנסה לשחק עמוק יותר ואגרסיבי יותר מקו הבסיס ולאט לאט אני הופך להיות השחקן שעומד קרוב יותר לקו הבסיס. אני מופתע מאיך ששיחקתי, אני חושב ששיחקתי מדהים היום. הייתי לחוץ מאוד, אבל לא הייתי בהלם. הלכתי על המכות שלי ושיחקתי ממש טוב".

אגב, עם הניצחון של ואוורינקה (שדורג 8 בטורניר) - בשלושה מתוך ששת טורנירי בהגרנד סלאם האחרונים ניצוחו טניסאים המדורגים 8 ומטה. בין 2005 ל-2013 אף אלוף גרנד סלאם לא דורג מתחת למקום ה-8.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
נכנע לתצוגת טניס מרהיבה. דג'וקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully