וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרוקו למעשה ניצחה את דרום אפריקה בבחירות לאירוח מונדיאל 2010"

קלטות חדשות נחשפו על ידי ה"סאנדיי טיימס" ושם נטען כי ההצעה של מרוקו קיבלה 2 קולות יותר מזו של דרא"פ בועדת הבחירה. ב-BBC בחנו להיכן נעלמו 10 מיליון הדולרים שקיבל ג'ק וורנר

נשיא פיפ"א ספ בלאטר (משמאל) עם נשיא דרום אפריקה ג'קוב זומה. רויטרס
בלאטר וג'קוב זומה בפתיחת מונדיאל 2010/רויטרס

הסודות האפלים של פיפ"א ממשיכים להיחשף: ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני פרסם היום (ראשון) קלטות שצולמו במצלמה נסתרת ובהן נחשפת שחיתות קשה בנוגע להצבעה לגבי מארחת מונדיאל 2010.

הטורניר נערך בסופו של דבר בדרום אפריקה כמובן, אולם לאחרונה החלה חקירה לגבי הדרך בה הדרום אפריקאים השיגו את זכויות האירוח, כאשר בין הטענות שעלו הייתה אחת שגרסה כי ג'ק וורנר, נשיא הקונקאק"ף וסגן נשיא פיפ"א לשעבר, קיבל שוחד של עשרה מיליון דולר על מנת להשפיע על תהליך ההצבעה.

אולם בעוד הזכייה של דרום אפריקה באירוח אולי הייתה נגועה בפעילויות לא חוקיות, נראה כי גם היריבה שלה במרוץ לאירוח הטורניר, מרוקו, לא ממש ניהלה את הקמפיין שלה באופן ראוי. בקלטות של ה"סאנדיי טיימס" אפשר לראות כמה מבכירי פיפ"א מספרים על כך שקיבלו מהמרוקאנים שוחד של מיליוני דולרים כדי לשכנע אותם להצביע לטובתם.

יתרה מכך, על פי הדיווח: "הקלטות מראות הודאה מדהימה מצד אחד מ-24 מחברי ועדת הבחירות של פיפ"א למארחת מונדיאל 2010, בה הוא מודה כי מרוקו למעשה ניצחה את דרום אפריקה וקיבלה שני קולות יותר ממנה". אותו אדם, איסמעיל בהמג'י מבוצואנה, מצוטט בידיעה כאומר: "כולנו קולגות. אחרי ההצבעה התחלנו לשאול מי הצביע לדרום אפריקה ומי הצביע למרוקו וגילינו שלמרוקו היו יותר קולות".

ב"סאנדיי טיימס" טוענים כי הם העבירו את הקלטות המפלילות לפיפ"א כבר ב-2010 אולם שום דבר לא קרה. כעת, ייתכן כי הרשויות בארצות הברית, שחוקרות את ארגון הכדורגל העולמי, ישתמשו בסיפור הזה על מנת להפליל בכירים נוספים בפיפ"א.

גם ב-BBC פורסם היום תחקיר והוא עוסק בג'ק וורנר. התחקיר ניסה לגלות מה קרה ל-10 מיליון הדולרים שנשלחו מפיפ"א אל חשבונות הבנק של וורנר. על פי התחקיר, הכסף נוצל על ידי וורנר למטרות אישיות והלבנת כספים. על פי ה-BBC, וורנר ביצע שלוש העברות כספים, ב-2008 ובהם העביר לעצמו את הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully