וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארסה שוב נכנסה לספרי ההיסטוריה מהדלת הראשית": בעולם מפרגנים

בקטאלוניה חגגו כל הלילה את הזכייה, בעוד המאמן לואיס אנריקה הפתיע: "לא יודע מה יקרה איתי בהמשך". צ'אבי התרגש: "לסיים ככה... אי אפשר להתעלות על זה. זה עצום, אין לי מילים". וגם: הממים של הגמר

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

"בארסה ההגמונית". זו הייתה הכותרת בה בחרו ב"אל מונדו דפורטיבו" הקטאלני, שם חגגו עם הקבוצה המקומית את הזכייה החמישית של ברצלונה בליגת האלופות, זכייה שהשלימה טרבל שני בתולדות האימפריה מהקאמפ נואו. רחובות ברלין ורחובות ברצלונה נשטפו אמש (שבת) ובמהלך הלילה כולו באוהדי ברצלונה המאושרים, שראו את הקבוצה שלהם מנצחת 1:3 את יובנטוס בגמר ומשלימה עונה חלומית.

מי שהפתיע בסיום היה המאמן, לואיס אנריקה, שבעונתו הראשונה בקבוצה גרף את כל שלושת התארים הגדולים אך הודה כי הוא לא בטוח שיישאר: "האם העתיד שלי ברור לי? לא. האמת שאני לא יודע מה יקרה איתי בהמשך", אמר המאמן, שנראה מאושר עד הגג, "כרגע אני בעיקר רוצה ליהנות מהלילה הזה ולהמשיך ליהנות מחר עם האוהדים שלנו במצעד הניצחון. להבטיח שאני ממשיך בתפקיד? אין שום דבר שאני יכול להבטיח. זה רגע שצריך לחגוג בו, לא לדבר על העונה הבאה. יהיה זמן בו נצטרך להחליט. האוהדים קראו בשמי כל העונה, לא רק היום".

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה (ימין) חוגג עם עוזריו. רויטרס
האם לואיס אנריקה יעזוב?/רויטרס

נשיא ברצלונה, ג'וזפ מריה ברתומאו, אמר: "הייתה עונה מאוד קשה, כך שעכשיו זה הזמן לחגוג ובגדול, כי לא בכל יום זוכים בטרבל. סבלתי מאוד במהלך המשחק, היה לא פשוט בכלל. ידעתי שיובה הולכת לעשות לנו חיים קשים. בקיץ, כשהחתמנו את לואיס אנריקה ולואיס סוארס, ידעתי שאפשר לעשות את זה. בינואר, הבנתי שיש לנו עוד הרבה עבודה. עוד נשב ונדבר על לואיס אנריקה בהמשך, כרגע נתרכז בחגיגה".

בארסה תערוך הערב את המצעד שלה, שייצא מאזור שער הניצחון בעיר, מזרחית לשדרת הראמבלס המפורסמת ויסתיים, כמיטב המסורת, בקאמפ נואו לשם השחקנים יגיעו בסביבות 23:00 שעון ישראל. ומה אמרו שאר העיתונים? ב"ספורט" הקטאלני הלכו בפשטות על "טריקאמפיון" וב"אס" המדרידאי רק הודיעו: "לברצלונה כבר יש את החמישית שלה", אולי מתוך חשש שהקטאלנים מתקרבים לעשר הזכיות של ריאל. ב"מארקה" נכתב: "החמישית, עם הטרבל" ואילו ב"ל'אקיפ" הלכו עם: "בארסה לוקחת שליטה על אירופה". ב"בילד" הגרמני שעשעו עם: "סוארס נשך את בארסה אל התואר", מעין משחק מילים בגרמנית. לצד התמונה של סוארס, בעיתון לא שכחו לשים תמונה של השוער שלהם, מארק אנדרה טר שטגן, אוחז בגביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צ'אבי קפטן ברצלונה מניף את גביע האלופות. GettyImages
צ'אבי היה מאוד נרגש/GettyImages

צ'אבי, שבמשחקו האחרון בברצלונה זכה בתואר מספר 25 במועדון, סיכם: "לסיים ככה... אי אפשר להתעלות על זה. אין לי מילים. לא יכולתי לבקש עוד. לעזוב בצורה כזו, עם הטרבל, זה עצום, ספקטקולרי. זה מגיע לנו. אני מרגיש קצת נוסטלגיה, לדעת שלא תחזור עוד לשחק עם הקבוצה הזו, אבל אני באמת מאושר מהדרך בה הקריירה שלי התנהלה כאן. זה סיום מדהים".

הקשר והקפטן גם החמיא למאמנו: "הוא מנהיג. כל המחמאות מגיעות לו, כי הוא ספג הרבה ביקורות בהתחלה והמשיך בדיוק בדרך שלו. היה לנו קשה במשחק הזה, כי יובה לחצה בתחילת המחצית השנייה וכבשה. היה לנו קשה להתרומם מנטלית, אבל אז ליאו שוב הופיע, במהלך ששינה את המשחק. הקבוצה כולה הייתה נהדרת וליאו שוב היה אדיר".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מנשק את גביע האלופות. רויטרס
כדור הזהב החמישי בדרך? מסי והגביע/רויטרס

סנטי נולה מ"אל מונדו דפורטיבו" כתב: "הקבוצה הטובה בעולם. בארסה שוב נכנסה לספרי ההיסטוריה מהדלת הראשית. היא הצליחה להיות נהדרת ולהמציא מחדש את היכולות שלה. אותם שחקנים שהביאו תהילה לפני שש שנים הם אלה שהצליחו גם הפעם להיות הטובים מכולם. זה לא היה קל, זה הצריך הרבה מאוד סבל, אבל בארסה של מסי, הפרוטגוניסט הבולט של העשור הגדול הזה, ידעה להתגבר על יובנטוס מצוינת, שהגיעה לכמה מצבים טובים מאוד. הכוכב הארגנטינאי יודע היום, סמוך ליום הולדתו ה-28, להוביל את המשחק לצד היכולת האדירה שלו לכבוש שערים".

פרננדו פולו מאותו עיתון הוסיף: "אנחנו אומנם רק ביוני וזה אולי יישמע מוזר, אבל הניצחון הזה והטרבל שהושלם איתו הם המקפצה הטובה ביותר עבור ליאו מסי להשיג את כדור הזהב החמישי שלו. הוא לא היה הפיצ'יצ'י של הליגה, אבל הוא היה השחקן הכי טוב בה. בגביע, רק צריך להיזכר במהלך שלו בגמר עם השער ששיגע את העולם. ובגמר האלופות, הוא לא כבש, אבל היה מעורב בכל שלושת השערים. עכשיו יש לו את הקופה אמריקה, הסופרקופה, הסופרקאפ האירופי ומונדיאל הקבוצות. מה שהוא יכול לעשות שם, עשוי להפוך את ההצבעה לכדור הזהב לקלה מאוד".

אוהדי ברצלונה יצאו לרחובות העיר

פיקה לקח את הרשת למזכרת

AP

קבלו את מיטב הממים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully