וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראפיץ' ימונה למאמן בית"ר. טביב: "גיא לוי? לי לא מציבים אולטימטום"

7.6.2015 / 14:12

הנתק בין הבעלים לגיא לוי הוביל לצעד דרמטי: דראפיץ' שאימן את בית"ר תל אביב רמלה בשנתיים האחרונות, נפגש עם הבעלים וצפוי לקבל את התפקיד. מעיריית ירושלים נמסר: "ברקת איתר משקיעים לבית"ר וממתין לתשובתו של טביב"

one

יום סוער בבית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה צפויה למנות לתפקיד המאמן את שחקן העבר סלובודאן דראפיץ' במקומו של גיא לוי. דראפיץ' נפגש במהלך היום (ראשון) עם הבעלים אלי טביב והגיע להסכמות ראשונות על חוזהו בקבוצה, זאת אחרי שלוי קיבל מהבעלים הצעה כספית שנראתה לו מעליבה ולא היה מוכן להמשיך בתנאים הללו. שי ברדה צפוי להתמנות כעוזרו של דראפיץ'.

כמו כן, מעיריית ירושלים נמסר כי ראש העירייה ניר ברקת מצא משקיעים פוטנציאליים שמוכנים לרכוש את הקבוצה מאלי טביב.

"גם בעבר התעניינתי בדראפיץ' והוא היה מועמד כשמיניתי את גיא לוי", אמר טביב בנוגע למינוי המאמן. "כאשר מיניתי את גיא, גם כולם הרימו גבה ואין שום מטרה מקטינה במינוי של דראפיץ'. מה קרה עם גיא? זה לא הסתדר מבחינה כספית, הוא הבהיר שלא יאמן בתנאים שלי והעביר לי מסרים דרך התקשורת לפיהם לא יפתח באימונים אם ההצעה לא תשודרג בסוג של אולטימטום ולי לא מציבים אולטימטומים".

טביב הוסיף בנוגע למצב הקבוצה: "יש בי רצון להשאיר את מרבית השחקנים, כולל אלי דסה. הוא לא סתם חתם בבית"ר לשלוש שנים, בבית"ר יש לו במה, הוא שחקן מרכזי ומוביל, מה שיכול להיות שלא יהיה לו במקום אחר. יש לו עוד הרבה מה להתקדם עם בית"ר ירושלים ולהוביל אותה וזה גם מה שהוא רוצה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת. אופיר סער,
פועל במרץ. ברקת/אופיר סער

חילופי המאמנים יצרו זעזוע במועדון, ומתח בנוגע לעתידו של טביב חוסר הוודאות נמשך, כשמעיריית ירושלים נמסר היום ש"ברקת איתר משקיעים לבית"ר ירושלים וממתין לתשובתו של טביב". על פי ההודעה, "לאחר שתי פגישות שקיים ראש העיר ניר ברקת עם טביב בחודש האחרון, סוכם בין השניים לבחון אופציה של הכנסת בעלים חדשים במקומו של טביב. בפגישות הדגיש טביב כי במידה ולא יימצא רוכש, הוא מתכוון לשים את הקבוצה על המדף תוך ניהול תקציב רזה עד למכירתה.

"ברקת איתר משקיעים חדשים לקבוצה, אשר העבירו ביום שישי האחרון באמצעות ברקת את הצעתם המכובדת לטביב, זאת כדי לסגור את העסקה עוד השבוע ולהעביר לבעלותו את הקבוצה, זאת ללא צורך לשים אותה "על המדף".

"טביב נעתר לבקשת ברקת לאפשר למשקיעים הפוטנציאלים כשבוע ימים לגבש את הצעתם. המשקיעים שאיתר ברקת גיבשו הצעת רכישה בהתאם למתווה המסוכם, תוך הבהרות שבכוונתם להשקיע משאבים משמעותיים בכל שנה ולשדרג את המועדון באופן ניכר, זאת בנוסף ללקיחת אחריות וכיסוי החובות הקיימים בפועל בהיקפים של כ 12 מיליוני שקלים, בתוספת תשלום לטביב של עשרה מיליוני שקלים עבור הקבוצה.

"ראש העיר ימשיך ויפעל לקדם את בית"ר ירושלים, ומצפה שגם טביב ושאר הנוגעים לעניין ישימו את טובת בית"ר לנגד עיניהם על פני שיקולים פיננסיים כאלה או אחרים".

בסביבתו של ראש העיר טוענים כי שני האנשים שמנהלים מו"מ לרכישת המועדון הם האחים מאיר ושאול לוי, מבעלי בית"ר בעבר יחד עם מאיר פניג'ל וששון שם טוב. השניים היו קשורים בעבר עם טביב בעסקים וישנו דם רע בין הצדדים. ההערכה היא שעד אשר לא יגישו השניים מסמך רשמי וברור כולל התחייבות לשלם לטביב כ-20 מיליון ש"ח עבור השקעתו בקבוצה לא יהיה כל שינוי בנושא.

עוד באותו נושא

"בית"ר ירושלים מתרסקת וטביב לא עוצר את זה. כל השחקנים מחפשים קבוצה"

לכתבה המלאה
גיא לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עוזב למרות ההצלחה. גיא לוי/ברני ארדוב

בסוגיית המאמן: הפערים הכספיים בין טביב לגיא לוי היו ניתנים לגישור, אך טביב רתח מאחר שהרגיש שלוי מעביר לו מסרים דרך התקשורת והחליט לסיים את ההתקשרות בין הצדדים. בסביבתו של טביב אמרו היום: "גיא קיבל הזדמנות וכנראה שלא העריך אותה. חבל, אלי רצה לתת לו את המושכות, אבל הוא כנראה התבלבל מהחודשים האחרונים".

לוי חתם בבית"ר ירושלים במהלך העונה הקודמת, אחריו פיטוריו של מנחם קורצקי. ב-16 המשחקים שהוא ניהל, הקבוצה מהבירה העמידה מאזן של 8 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים, והשיגה את המקום הרביעי ואת הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. חרף ההצלחה הגדולה, בין המאמן לבין הבעלים טביב התפתחו מחלוקות והאחרון החליט על פרידה.

בשעות הבוקר עוד הסבירו במועדון: "במצב נורמלי, גיא לא היה מגיע למצב כזה של שבירה. הגענו למצב שהייאוש משפיע על כולם והוא כבר מעדיף לחזור להיות פרשן ולא להתבזות עם הסגל הזה באירופה. אין התקדמות עם כלום וזה מטריף את כולם, מישהו חייב להתעורר - אם זה טביב שייקח אחריות או שראש העיר יעשה משהו. המועדון משותק".

בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב. קובי אליהו
זעזע. אלי טביב/קובי אליהו

דראפיץ' שימש כמאמן ראשי בליגה העל רק בבני סכנין, וצבר ניסיום נוסף בליגה הלאומית. הוא הגיע לסכנין בספטמבר 2010 והתפטר באפריל 2011 אחרי רצף של תוצאות לא טובות. ב-18 המשחקים שלו על הקווים הקבוצה צברה 5 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-9 הפסדים, והפרש השערים שלה היה 21:12.

דראפיץ' בן ה-50 נולד בסרביה והגיע לישראל ב-1988, כשהיה בן 22. הוא שיחק כמה שנים במכבי נתניה ומאוחר יותר שימש כעוזר המאמן שלה. בהמשך עבד כמכבי חיפה כעוזרו של רוני לוי וב-2008 פצח בקריירה כמאמן ראשי, כשמונה לתפקיד בהפועל כפר סבא. בהמשך דראפיץ' אימן גם את מכבי הרצליה ובני סכנין, עבד בצוות של אברהם גרנט בפרטיזן בלגרד ומ-2013 אימן את בית"ר תל אביב רמלה.

מאמן בית"ר תל אביב רמלה, סלובודן דראפיץ. ניב אהרונסון
מאזן דל כמאמן ראשי בליגת העל. דראפיץ'/ניב אהרונסון

אגב, אם טביב אכן יישאר, עיקר המאמצים יופנו בשלב הראשון לשמירה על הסגל הנוכחי, מה שצפוי להיות קשה מאוד. דושאן מאטוביץ' מתקרב להפועל חיפה ולא בטוח שטביב ירצה לשלם לססאר ארסו כ-180 אלף יורו לעונה ולממש את האופציה עליו. קלאודמיר בודק הצעות בחו"ל וכמוהו גם חנן ממן וליביו אנטל.

דובב גבאי אמור לקבל הצעה משופרת בימים הקרובים במטרה להחתימו. מעבר לגבאי, בבית"ר קיבלו מסרים מכיון מכבי חיפה על רצון לטרייד בין אלון תורג'מן או שחר הירש לאופיר קריאף, אך בשלב הזה לא ברור אם העניין ייצא לפועל. בחיפה רוצים לצרף את קריאף, אבל בשלב זה אינם מוכנים לשלם עליו דמי השבחה.

מעבר לכך, בבית"ר עוקבים אחר מספר שחקנים במחירים סבירים, שעשויים לחזק את הקבוצה. נס זמיר אמור לקבל הצעה כספית בימים הקרובים. זמיר שיחק העונה בבני יהודה והיה בורג משמעותי בחזרה שלה לליגת העל. בבית"ר יגישו בימים הקרובים הצעה כספית גם על הקשר הגנאי דרק מנסה, שמשחק בצ'כיה וכמו כן לבלם דודי תירם.

(עדכון ראשון: 7:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully