וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך אפשר לומר שאנחנו דוד והם גוליית, אם גוליית בצד שלנו?"

בקליבלנד מסרבים להיות האנדרדוג לקראת משחק 2 הלילה (3:00, ספורט 5), דייויד גריפין בונה על לברון. דלבדובה נעלב מההאשמות נגדו ומתכונן לאתגר את קרי, בלאט: "כבר ניצחנו העונה בלי אירווינג"

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

יומיים לא קלים עברו על קליבלנד ודיוויד בלאט. אחרי שהקאבס הפסידו במשחק הראשון בגמר ה-NBA בסיומו של משחק דרמטי ונקלעו לפיגור 1:0 מול גולדן סטייט, אלופת המזרח התבשרה שקיירי אירוויג נפצע בברכו. אירווינג עבר ניתוח, ומהקבוצה נמסר שהוא עבר בהצלחה והגארד ייעדר בין שלושה לארבעה חודשים. זה הניתוח השלישי שקליבלנד חווה העונה, אחרי שקווין לאב ואנדרסון ורז'או כבר גמרו את העונה.

הלילה (בין ראשון לשני, 3:00, ספורט 5), הקאבס רוצים להפתיע ולנצח את גולדן סטייט נגד כל הסיכויים.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
הפסד שהדיר שינה מעיניו. בלאט/AP

המספרים

* קליבלנד קולעת פחות או יותר באותו קצב עם או בלי קיירי אירווינג (יעילות התקפית: 108.2 עם ו-107.3 בלי, קליעה משלוש: 32% עם ו-42% בלי). אז מה בכל זאת שונה? איתו היא קולעת 40.5 נקודות בצבע, לעומת 31.8 בלעדיו.

* המאזן העונתי של קליבלנד ללא קיירי אירווינג העונה עומד על 3:6.

* לעומת זאת, דווקא במשחק 1 בגמר הם לא הסתדרו בלעדיו, וסיימו במינוס 13 בדקות בהן לא שיחק.

* 17 קבוצות לאורך ההיסטוריה, וביניהן גולדן סטייט, ניצחו לפחות 65 משחקים בעונה הרגילה. רק במקרה אחד, עם בוסטון בשנת 1973, הקבוצות הללו הפסידו בסדרת פלייאוף אחרי שניצחה במשחק הראשון.

* בפעמיים שהחליף את קיירי אירווינג בחמישייה בגמר המזרח, העמיד מת'יו דלבדובה ממוצעים של 14 נקודות ושלושה אסיסטים.

* הספסל של דיוויד בלאט אמנם קצר במיוחד, אבל כדי לנצח נראה שיהיה חייב לקבל ממנו תוצרת, אחרי שבמשחק הראשון שחקני הספסל של הווריירס תרמו 34 נקודות לעומת 9 בלבד של הקאבס. הנתון הזה, אגב, לא אופייני: בפלייאוף שחקני הספסל של הקאבס תרמו 23.3 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים לעומת 25.4, 13.6 ו-6.8 של מקביליהם בגמר. פער קטן, אך לא עד כדי כך משמעותי.

* למרות שקלע 44 נקודות במשחק 1, לברון ג'יימס חייב למצוא דרך לחדור לבצע של הווריירס. ב-14 המשחקים הראשונים בפלייאוף הוא זרק לא פחות מ-22 זריקות מחוץ לצבע, כמעט כפול מ-11.7 הניסיונות שלו בממוצע בפלייאוף. לברון זרק במשחק הקודם ארבע פעמים בלבד מקרבת הסל, לעומת 9.1 בממוצע בפלייאוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
seperator

במסיבת העיתונאים שנערכה היום (שבת), בלאט הביע ביטחון בשחקניו. המאמן הישראלי נתבקש להשוות את המצב של קליבלנד לזה של מכבי תל אביב אשתקד, שגם היא יצאה ממצבים קשים, ואמר: "יש הרבה קווי דמיון לקבוצה שלי מהשנה שעברה, כשהיינו צריכים להיות יותר קבוצה מאשר אוסף של יחידים, ופשוט מצאנו את הדרך".

על התחושות האישיות שלו אחרי הפספוס במשחק הראשון הודה בלאט: "אלה משחקים קשים, יש כמה ימים ביניהם, ובאמת, זה קשה כשאתה מרגיש שהניצחון נלקח ממך. זה גוזל ממך שעות שינה, אבל אתה ממשיך ומתקדם ומתכונן למשחק הבא".

בלאט נשאל אם הפציעה של אירווינג נגרמה כי שיחק מעל למה שהותר לו: "לא היו הגבלות על הדקות של אירווינג, לא היו מגבלות עליו גם במשחק מול אטלנטה. מה שאני ראיתי בפציעה זה שזה היה כתוצאה ממכה שספג.

"אין ספק שהלו"ז בליגה הזאת הוא חלק מהגורמים לפציעות. זו עונה ארוכה מאוד. לפעמים בנבחרת הלאומית אתה משחק 12 משחקים ב-18 ימים, אבל זה רק לתקופה קצרה. אין ספק שהעומס הוא חלק מהגורמים לפציעות, במיוחד כשמדובר במאמץ אתלטי כל כך גדול. אבל אני בטוח שיש מומחים גדולים יותר ממני בנושא הזה".

לברון ג'יימס טימופיי מוזגוב קליבלנד קאבלירס. AP
עדיין מאמינים. לברון/AP

לברון ג'יימס נשאל מתי התבשר על הפציעה של קיירי אירווינג וסיפר: "זה נודע לי מתי שזה נודע לכולם. זו בשורה קשה שקשה לקבל. כבר היינו במצב הזה, אבל תמיד ידענו שבאיזשהו שלב הוא יחזור. לדעת שהוא יחסר עד תום העונה ולא ישחק תקופה ממושכת - קודם כל זה מבאס בשבילו, אבל אכזבה גדולה לקבוצה, במיוחד במצב הזה. אתה מקווה להיות במצב הכי טוב שאפשר במצבים כאלה, במיוחד מול יריבה חזקה, כך שהמצב קשה, ונצטרך למלא את חסרונו. אמרתי עוד בתחילת העונה שזו עומדת להיות אחת העונות המאתגרות בקריירה שלי, כך זה רק מוסיף. אנחנו בחיסרון גדול, אבל החבר'ה מוכנים לאתגר". לברון נשאל אם ייקח יותר מנהיגות, ואמר: "אם אקח יותר מ-36 זריקות? (צוחק) אולי אזרוק 58 בלילה... לא יודע כמה יותר אגרסיבי אתם רוצים שאהיה".

כוכב הקאבס נשאל כמה דקות הוא יכול לשחק: "בגמר? 40, 41, 42, בקצב של עונה רגילה אני יכול לתת 48. בפלייאוף אני משחק חזק מאוד, ואשקר את חבריי אם אגיד שאני יכול לשחק 48 דקות. אני חושב שזה בלתי אפשרי".

על העובדה שעכשיו גולדן סטייט פייבוריטית אפילו יותר: "אני לא יודע מה אומרים בחוץ, לא שמעתי על כלום, מלבד לפציעה של קיירי. אני מבין שאנשים אומרים שאנחנו אנדרדוג ומטלים את הסיכוי שלנו עם הפציעה של קיירי, ומבחינתי זה בסדר. ננסה לעלות מוכנים למשחק מחר".

על סטפן קרי: "אני לא חושב שיש עליו לחץ. הייתה לו עונה מדהימה, הוא זכה בתואר ה-MVP, בצדק, והוליך את הקבוצה שלו כל העונה. אבל אין עליו הרבה לחץ. מבחינתו, הוא יכול רק לעלות על המגרש ולשחק את המשחק שלו. יש לו צוות תומך מצוין, זו קבוצה נהדרת".

על האווירה באורקל ארינה: "אני אוהב לשחק בחוץ יותר מאשר בבית, אני מתרגש לשחק מול קבוצות בחוץ, להוציא את הקהל מהמשחק, לקלוע זריקות גדולות ולהטריף את הקהל. יש פה אוהדים מצוינים, הם מכירים את ההיסטוריה של המשחק, אני מקווה להותיר את חותמי פה".

גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי. GettyImages
"אנחנו לא מקשיבים לרעשים מבחוץ". קרי/GettyImages

על האפשרות שלברון ישחק כעושה משחק אמר בלאט: "אני מעדיף שזה לא יקרה. העונה כבר מצאנו דרך לנצח בלי הפצועים. ניצחנו את שיקגו בלי קווין וקיירי, גם מול אטלנטה, והגיע קרדיט לכל השחקנים, במיוחד לברון, שלקח יותר אחריות. כמובן שהינו שמחים להיות עם סגל מלא בגמר, אבל זה המצב, ונעלה כדי לנצח. לא נבקש הקלות או רחמים או סימפטיה, נעלה כדי לנצח".

"ניצחנו בלי קיירי, בזכות התעלויות של כל השאר, עם קבוצתיות, עם שחקנים שלקחו אחריות והעלו את הרמה שלהם. הייתה לנו הצלחה גדולה עם אירווינג על המגרש, והוא יחסר לנו, אבל כבר מצאנו את הדרך לנצח בלעדיו, וכל השחקנים מרוכזים ודרוכים בתקווה לעשות את זה".

מי שאמור למלא את החסר בהיעדרו של קיירי אירווינג הוא מת'יו דלבדובה, כמובן, שנכנס בהצלחה לנעליו בפעם הקודמת בה נפצע, בגמר המזרח. הגארד האוסטרלי נראה מוכן לאתגר ומעוניין להצר את צעדיו של סטף קרי: "הוא שחקן שקשה מאוד לשמור עליו, זה דורש יותר משחקן הגנה אחד. נצטרף לעשות עבודה קבוצתית. יש סיבה טובה שהוא ה-MVP". בתור מי ששיחק במכללת סיינט מארי הסמוכה, דלבדובה לא זר למפרץ ומרגיש בבית, למרות הביקורות שצצו לאחרונה על סגנון משחקו האגרסיבי. "זה הבית השני שלי. היו לי ארבע שנים נהדרות כאן, ואני לחלוטין מרגיש בבית. הביקורות על 'המשחק המלוכלך' שלי הפריעו לי, וזה בלשון המעטה".

בקליבלנד לא חוששים מהאפשרות שבניגוד למשחק הקודם, גולדן סטייט תציב שמורה כפולה על לברון ג'יימס ותנצל את חסרונו של קיירי אירווינג כדי 'להמר' על הקליעה של דלבדובה. גם יריבות בסדרות קודמות ניסו את הטקטיקה הזאת, מה שגרם לכך ש-55 מתוף 68 הזריקות שדלבדובה לקח בפוסטסיזן כמעט לא היו תחת שמירה".

גם ג'נרל מנג'ר הקאבס, דייויד גריפין, מסרב להיתפס כאנדרדוג. "לא חשוב לי מה אומרים עלינו. אנחנו הולכים להישפט על מה שנעשה ולא על מה שיגידו עלינו. קשה לי להאמין שהמצב הוא כמו שהתקשורת מציירת. אנחנו לא יכולים להיות דוד ומישהו אחרי גוליית, כי גוליית נמצא בצד שלנו. איך אפשר להגיד שאנחנו אנדרדוג אם יש לנו שחקן כזה?".

גארד קליבלנד קאבלירס מתיו דלבדובה. GettyImages
מוכן למצ' אפ הבא. דלבדובה/GettyImages

סטפן קרי נשאל על ההערכות שהווריירס הפכו לפייבוריטים בעקבות הפצעה של קיירי: "מצב הרוח בחדר הלבשה שלנו לא השתנה, זה בדיוק כמו שהיה לפני המשחק הראשון. אנחנו יודעים שזה הגמר, ושיהיה קשה, בלי קשר למי שיהיה על המגרש, כי קליבלנד זאת קבוצה מצוינת, לא במקרה היא הגיעה לגמר. אנחנו לא מקשיבים לרעשים מבחוץ ולהערכות של הפרשנים, אנחנו יודעים רק שאנחנו צריכים לשחק טוב יותר מאשר במשחק הראשון ולעשות את העבודה שלנו".

אנדרה איגוואדלה על המאמץ ההגנתי של הווריירס, ששינה מומנטום במשחק הראשון: "זה מראה שהבנו שאנחנו במצב שבו אנחנו חייבים לספק עצירות ולחזור למשחק. היינו עצבניים בהתחלה, וזה עזר לנו למצוא את הקצב שלנו". על קליי תומפסון: "אנחנו תמיד מחכים לרגע שבו הוא ייכנס לזון המטורף שלו. הפעם הוא ידע ללכת לקו ולתת לנו נקודות בהתקפה כשהיינו צריכים אותן". על מחליפי גולדן סטייט: "למדנו כבר שיש לספסל את היכולת לשנות את המשחק. כשהמשחק לא מתחיל כמו שצריך, הספסל יכול להדליק אותנו".

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully