וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הרולאן גארוס: דג'וקוביץ' מחפש היסטוריה, ואוורינקה: "שנינו נהיה לחוצים"

הסרבי ישחק מול סטן ואוורינקה על התואר בפריס, כשניצחון יסדר לו את הגביע היחיד מבין ארבעת היוקרתיים שחסר לו: "אתן את כולי". השוויצרי מזהיר: "הוא לא אוהב שאני משחק מולו אגרסיבי"

נובאק דג'וקוביץ'. AP
ישלים גרנד סלאם של קריירה? דג'וקוביץ'/AP

גמר רולאן גארוס ייערך מחר (ראשון, 16:00, יורוספורט) בין נובאק דג'וקוביץ' לסטן ואוורינקה, ועל פניו נראה שהסרבי הוא הפייבוריט הברור. אחרי שניצח את רפאל נדאל על חימר (הישג נדיר לכל הדעות) ואחרי שגבר גם על אנדי מארי בחצי (אחרי שהבריטי רשם רצף מרשים על חימר), ולאור המאזן האדיר שלו העונה (2:41 ב-2015) והרצף שלו שעומד על 28 ניצחונות רצופים - דג'וקוביץ' בן ה-28 מגיע במומנטום אדיר.

הסרבי ינסה להשלים גרנד סלאם של קריירה ולזכות בתואר היחיד מבין הארבעה שעדיין חסר לו והגרנד סלאם התשיעי שלו בסך הכול. ואוורינקה ינסה לזכות בתואר גרנד סלאם השני בקריירה שלו אחרי אוסטרליה 2014. אבל זה לא יהיה קל. זה יהיה המפגש ה-21 בין השניים, כשדג'וקוביץ' מוביל 3:17, כולל ניצחון בחצי גמר אליפות אוסטרליה השנה, אבל בין השניים היו כמה קרבות אדירים. בסיבוב הרביעי באוסטרליה 2013 נולה ניצח 10:12 במערכה החמישית. שנה אחרי זה, ברבע הגמר, ואוורינקה הדיח את האלוף מהשנה הקודמת עם 7:9 נהדר במערכה החמישית. השנה הם שוב נפגשו בחצי הגמר במלבורן, שם נולה ניצח 0:6 במערכה החמישית אחרי שהשוויצרי קרס מעייפות.

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. GettyImages
אל תספידו אותו. ואוורינקה/GettyImages

הסרבי יצטרך להתאושש מהר מאוד מהמשחק המתיש שהיה לו מול אנדי מארי בחצי הגמר ושנגרר אל תוך יום שבת, בעוד ואוורינקה זכה למנוחה ארוכה יותר אחרי שסיים את המשחק שלו מול ג'ו ווילפריד צונגה בשישי אחר הצהריים. "אני מאמין שאהיה בסדר לגמר", אמר נולה על העייפות שלו, "את כל מה שנשאר לי אתן על המגרש, ואקווה שזה יספיק".

מנגד, ואוורינקה מאמין. אחרי הניצחון בחצי הגמר הוא אמר ש"דג'וקוביץ' היה מדהים עד עתה השנה, וזכה בכל תואר גדול, אבל שוב, הוא מעולם לא זכה ברולאן גארוס. אם נשחק זה מול זה בגמר, שנינו נהיה עצבנים ולחוצים. זו עובדה". ואוורינקה הוסיף על הגמר ש"אולי הוא ינצח אותי בשלוש מערכות חלקות, אבל לא פעם היו לנו מאבקים גדולים. זה יכול להיות משחק מאוד מעניין. אני יודע שדג'וקוביץ' לא תמיד אוהב לשחק נגדי כשאני משחק אגרסיבי. אז אצטרך להגיע בפוקוס ולהיות במיטבי".

* דג'וקוביץ' ינסה להפוך לטניסאי השמיני שזוכה בכל תארי הגרנד סלאם. עשו זאת לפניו: פרד פרי, דון באדג', רוד לייבר, רוי אמרסון, אנדרה אגאסי, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל.

* דג'וקוביץ' כבר הפסיד פעמיים בגמר הרולאן גארוס, פעמיים לרפאל נדאל (2012 ו-2014).

* ואוורינקה מקווה להפוך לראשונן שזוכה בטורניר גם בנוער (2003) וגם כבוגר. קדם לו מאטס וילאנדר (1988). רק חמישה מ-68 הטניסאים שזכו בטורניר הנוער של הרולאן גארוס הצליחו לזכות בטורניר כבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully