וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמניה העבירה לערב הסעודית נשק כדי לארח את מונדיאל 2006"

השחיתויות סביב פיפ"א לא מפסיקות לצאת. דיווח: הגרמנים שיחדו את ערב הסעודית עם רקטות נגד טילים, כדי שהמדינה הערבית תצביע להם ולא למרוקו. גם בדרום אפריקה הנושא על סדר היום

מ-2005: נשיא פיפ"א ספ בלאטר לצד שר הפנים הגרמני אוטו שילי. Jan Pitman, GettyImages
זה עבד. בלאטר לצד שר הפנים הגרמני אוטו שילי ב-2005/GettyImages, Jan Pitman

מאז נחשפה פרשת השחיתות של פיפ"א, דומה כאילו הסיפורים המדהימים לא מפסיקים להגיע. היום (שישי) מפרסמים בתקשורת הגרמנית כי כדי להבטיח את אירוח מונדיאל 2006, גרמניה הצטרפה למחול השחיתות ועסקה גם היא במספר עסקאות לא לגמרי נקיות.

ארבע המתמודדות על אירוח הגביע העולמי אז היו גרמניה, דרום אפריקה, אנגליה ומרוקו. על פי הדיווח, נציגים גרמנים העבירו להתאחדות של ערב הסעודית משלוח נשק, כולל רקטות נגד טנקים, על מנת להבטיח שהמדינה הערבית תצביע להם, ולא למרוקו. זה הצליח.

וכמובן שזו רק דוגמא אחת. אחרת שמתפרסמת היום מגיעה היבשת השחורה. על פי מכתב ישן שנחשף כעת, דרום אפריקה שיחדה את פיפ"א ב-10 מיליון דולר על מנת להבטיח את אירוח מונדיאל 2010, כשמי שהחליט על כך היה הנשיא לשעבר, תאבו מבקי.

בבריטניה ממשיכים לעסוק פרשת נגיעת היד של תיירי הנרי מול נבחרת אירלנד ב-2009. אמש פורסם כי פיפ"א שילמה להתאחדות האירית כדי שלא תתלונן על היד המפוקפקת של כוכב נבחרת צרפת, כאשר יו"ר ההתאחדות, ג'ון דלייני, סיפר שהאירים קיבלו חמישה מיליון דולר ובתמורה ויתרו על פתיחה בהליכים משפטיים. "זו בדיחה", אמר היום נשיא ההתאחדות הגרמנית, וולפגנג ניירבאך, שביקר גם את ההתנהלות של בלאטר בימים האחרונים: "זה מדהים, כל מה שקרה. הוא הזמין את כל העולם לקונגרס, נבחר מחדש, ואז התפטר מסיבה מסוימת, אבל זו לא התפטרות מיידית".

רוי קין אמר על הפרשה: "אין לי מצב רוח לדבר על כל הדברים האלה". כשנשאל האם יו"ר ההאתחדות ג'ון דילייני לא הפריע להתנהלות הסדירה של הכדורגל במדינה, והשיב: "הוא תמיד מפריע, לא?"

בינתיים, בארצות הברית החלו לחקור גם את האופן בו ברזיל זכתה באירוח מונדיאל 2014.

הנרי עצמו, אגב, היה רוצה שהמחליף של בלאטר יהיה "איש כדורגל". צפו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully