וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "היינו מותשים בהארכה. זה היה משחק של זריקה אחת"

מאמן הקאבס ניסה להסביר את ההארכה הגרועה: "מתנצל על ההפסד בפני מי שקם בישראל לראות את המשחק". אקס ליגת העל וחברו של לברון העביר ביקורת, הפציעה של קיירי מדאיגה, קר הודה: "הייתי בטוח שהזריקה של שאמפרט עם הבאזר תיכנס"

צילום ועריכת וידאו: נועם אל
מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
אכזבה גדולה. בלאט/AP

קליבלנד פספסה הלילה (בין חמישי לשישי) הזדמנות גדולה להפתיע את גולדן סטייט במגרשה הביתי במשחק הראשון בסדרת גמר ה-NBA, אחרי שהפסידה 108:100 בתום הארכה. דיוויד בלאט, במעמד השיא בקריירה, קיבל תצוגת ענק מלברון ג'יימס שסיים עם 44 נקודות ושיא קריירה אישי בגמר, אך ראה אותו מחטיא זריקה מכרעת שיכולה הייתה להעניק לקאבס ניצחון בתום הזמן החוקי.

בהארכה אפסו כוחותיה של קליבלנד, והחבורה העמוקה והרעננה של סטיב קר ניצלה זאת עד תום כדי להבטיח את הניצחון. המשחק הבא ייערך בלילה שבין ראשון לשני באוקלנד, והדאגה העיקרית של הקאבס, מלבד הפיגור אליו נקלעה בסדרה, היא הפציעה של קיירי אירווינג, שספג מכה נוספת בברך במהלך ההארכה וירד לטיפול בחדר ההלבשה. בקליבלנד עדכנו שהרכז יעבור מחר בבוקר צילום MRI ולאחר מכן תיקבע חומרת הפציעה שלו.

גארד קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג (ימין) גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי (שמאל). AP
מדאיג את קליבלנד. אירווינג/AP

מספרי המשחק

* הספלאש בראת'רס, קליי וסטפן, קלעו רק 2 מ-9 מהשדה ברבע הראשון.

* במשחק מספר 1 מול בוסטון, לברון קלע רק סל אחד מחוץ לצבע. במשחק מספר 1 מול שיקגו הוא קלע 2, במשחק מספר 1 מול אטלנטה הוא קלע עוד 2. כבר ברבע הראשון נגד הווריירס, הוא קלע שניים כאלה.

* המאזן של גולדן סטייט במהלך העונה עומד כעת על 15:18 במשחקים בהם הם היו בפיגור של עשר נקודות ומעלה.

* המאזן של קליבלנד במשחקים בהם הובילו בתום הרבע הראשון בעשר נקודות ומעלה עומד כעת על 3:17.

* סטפן קרי היה ברבע הראשון עם 4 נקודות ו-0 אסיסטים וגולדן סטייט הפסידה את הרבע הזה ב-10 נקודות. ברבע השני הוא היה עם 10 נקודות ו-4 אסיסטים והווריירס ניצחו את הרבע ב-7 נקודות. הוא היה מושלם מהשדה ברבע השני.

* קרי קלע או מסר לאסיסטים ב-18 מ-20 הנקודות האחרונות של הווריירס במחצית הראשונה.

* קליבלנד לקחה ארבעה ריבאונדים בהתקפה ב-7:30 הדקות הראשונות, אבל לא הוסיפה אף ריבאונד התקפי עד לסיום המחצית הראשונה.

* ברבע השני, גולדן סטייט ניצחה 5:15 בריבאונד.

* ללברון יש עכשיו 16 משחקים בגמר ה-NBA עם 25 נקודות ומעלה. מבין השחקנים הפעילים, רק לקובי בריאנט יש יותר (22).

* לברון חלף על פני קארים עבדול ג'באר עם 76 משחקי פלייאוף של 30 נקודות ומעלה. לפני ברשימה יש כעת רק שניים: קובי בריאנט (88) ומייקל ג'ורדן (109).

* קליבלנד במאזן 1:7 בפוסטסיזן הזה כאשר לברון קולע יותר מ-30 נקודות.

* גולדן סטייט במאזן 3:73 העונה כעת במשחקים בהם היא בשוויון או יתרון בסיום הרבע השלישי.

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, טימופיי מוזגוב. AP
שיא שלא הספיק. לברון/AP

* הכי הרבה משחקים עם 35 נקודות ומעלה בגמר ה-NBA מבין השחקנים הפעילים: דוויין וייד (5), קובי בריאנט (4), לברון ג'יימס (3).

* קליבלנד עכשיו במאזן 2:7 בפוסטסיזן הזה כאשר לברון וקיירי קולעים יחד 60 נקודות ומעלה.

* זו הפעם השישית בתולדות גמר ה-NBA שהמשחק הראשון מגיע להארכה. הפעם האחרונה הייתה לפני 14 שנים, במשחק בין הלייקרס לפילדלפיה.

* רק לברון, קיירי ומוזגוב קלעו עבור קליבלנד במחצית השנייה.

* ב-26 השנים האחרונות, רק שבע קבוצות חזרו מ-1:0 לניצחון בסדרת גמר ה-NBA. מצד שני, לברון עשה זאת פעמיים.

* המספרים של לברון, 44 נקודות, 8 ריבאונדים, 6 אסיסטים, הם הטובים ביותר של שחקן בגמר ה-NBA מאז מייקל ג'ורדן ב-1993.

* שתי נקודות בהארכה, כמו שקליבלנד קלעה, הן הנתון הגרוע ביותר בגמר ה-NBA מאז שנכנס שעון הקליעות (רק דטרויט קלעה שתי נקודות בהארכה, מול הלייקרס ב-2004).

* סטף קרי הוא ה-MVP המכהן הראשון שמנצח את משחק 1 בגמר בבית מאז טים דאנקן ב-2003.

* המאזן של קבוצות בית שמנצחות את משחק 1 בגמר: 11:40.

* המאזן ההיסטורי של קליבלנד בפלייאוף אחרי הפסד במשחק הראשון בחוץ: 15:1.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
מקווה לטוב. בלאט/AP

התגובות

על ההארכה אמר דיוויד בלאט: "בהארכה היינו בלי הכוחות שהיו לנו בזמן החוקי, היינו מותשים. בתחילת ההארכה גם הם לא קלעו, אבל אחרי שהם כן, המומנטום עבר אליהם ולא הצלחנו להתעורר. זה היה משחק של זריקה אחת. היינו ממש שם בסיום".

על מצבו של אירווינג אמר בלאט: "קיירי עם הרופאים עכשיו, הוא עובר בדיקות ואני לא יכול להגיד בדיוק מה יש לו. אני עוד לא יודע לגמרי. הפציעה שלו לא נבעה ממגע עם שחקן יריב".

המאמן הוסיף: "פתחנו טוב, היינו מוכנים, הייתה לנו תכנית משחק שעבדנו לפיה. אבל משחקי ה-NBA הם ארוכים מאוד, 48 דקות, המון הפסקות, המון שינויי מומנטום. לכל קבוצה יש את הרגעים שלהם. היינו בעמדה לנצח את המשחק הזה. לאנשים שקמו באמצע הלילה בישראל אני רק יכול לומר שאני מתנצל על ההפסד, אבל מקווה שנהנתם ממשחק טוב".

על ההופעה של לברון ג'יימס: "לברון היה במיטבו על הבמה הכי גדולה של המשחק. הוא תקף את הסל ועשה כל מה שצריך. אנחנו צריכים לתת לו יותר עזרה מסביב".

על ההבדל בין הספסלים: "הספסל שלהם עשה את ההבדל. הספסל שלנו היה טוב לאורך הפלייאוף, אבל היום פחות. התרומה של הספסל חסרה לנו היום".

קיירי אירווינג נשאל על הפציעה ועל מצב הכשירות שלו לקראת משחק 2 וענה: "אני לא בטוח. הפציעה הזו מרגישה שונה מהקודמות. אתם יכולים לשמוע על הקול שלי שאני קצת מודאג".

לברון ג'יימס אמר: "הגעתי לאן שרציתי על המגרש. קלעתי מהמקומות האלה בעבר, אבל הפעם זה לא הלך. ידעתי שזה או ניצחון או הארכה. בהארכה כלום לא עבד, לא הגענו לזריקות טובות, גם אני לא, גם ג'יי אר לא. הם עשו עבודה טובה וסגרו את המשחק בהארכה. היו לנו לא מעט טעויות, אבל השארנו לעצמנו סיכוי לנצח. פספסתי זריקה קשה בסוף, אבל היו לנו הזדמנויות לנצח. נלך, נלמד ונחזור למשחק השני".

על הפציעה של קיירי: "קשה לראות את זה. ראיתי כמה הוא עבד בשבוע האחרון בשביל להכין את עצמו למשחק הזה. לראות אותו יוצא מחדר ההלבשה עם קביים זו מכה לכל הקבוצה. אם הוא פצוע, נלך לשחקן הבא בתור. אין מה לעשות. אם הוא בחוץ, דלי יצטרך לקחת אחריות".

קינג ג'יימס המשיך: "כולנו צריכים להשתפר, גם אני. אני לא חושב שהייתי נהדר. אני צריך לעשות עוד דברים על הפרקט, לעזור לאחרים יותר. זה לא קשור אליי או לאחרים באופן אישי. השחקנים האחרים מצפים ממני להתעלות ולקלוע את הסלים החשובים. תכנית המשחק שלנו עבדה, פשוט בסוף לא הצלחנו לנצח".

"מכה לכל הקבוצה": קיירי והקביים עוזבים את האולם

סטפן קרי אמר בסיום: "הצלחנו לקחת ריבאונדים בהגנה בסיום, להגיע לקו ולקלוע שלשות חשובות. הם קלעו שתי נקודות בהארכה, כך שעשינו הגנה טובה. אי אפשר באמת לעצור את לברון, רק לנסות להיצמד לתכנית המשחק ולהאט אותו. בגלל זה הוא לברון ג'יימס. כל אחד תורם אצלנו למאמץ".

סטיב קר סיכם: "עשינו כמה מהלכים הגנתיים טובים ולקחנו כמה ריבאונדים. אתה צריך להמשיך לעשות דברים שונים מול לברון, כי הוא כל כך מוכשר ויכול לקלוע בהמון דרכים. האם זה עבד? בסוף זה גרם לו להחטיא כמה זריקות. אנדרה איגוודלה הוא אחד משחקני ההגנה הכי חכמים שראיתי, הוא מבין מה לעשות על המגרש. מצחיק לומר שמישהו עשה הגנה כאשר השחקן שלו קולע 44 נקודות, אבל אני באמת חושב שהוא הכריח את לברון לזריקות קשות וגם קלע כמה נקודות חשובות בהתקפה".

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
מקווה שקיירי יחלים. סטיב קר/GettyImages

קר הוסיף: "התחלנו לאט. ברבע הראשון היינו עצבניים ולקליי לא הלך שום דבר. אבל במחצית השנייה הוא השתפר, עשה הגנה טובה וגרם לקיירי לעבוד קשה. קיירי היה בדקות שהיה מסובך לעצור אותו, אבל קליי הצליח. בהארכה רצינו לעשות מהלך אחרי מהלך, לא שמנו לב שזה הולך כל כך טוב. בכלל לא חשבנו שתהיה הארכה, כולנו על הספסל היינו בטוחים שהפולו-אפ של שאמפרט בשנייה האחרונה ייכנס. אבל שיחקנו עם עשרה שחקנים היום וכולם תרמו. לאמן בגמר זו הרגשה נהדרת, כל כך כיף. כל מי שחלק מה-NBA חולם על זה. שתי קבוצות נהדרות, הקהל היה נפלא, כמובן שיותר נחמד לנצח וכל השחקנים מתרגשים ממה שעוד מצפה לנו".

על הפציעה של קיירי אמר המאמן: "אני שונא ששחקנים נפצעים. החלום של כל שחקן הוא להיות בגמר ולהתחרות. אני מקווה שהוא בסדר וממש רוצה שהוא ישחק. אתם בטח לא מאמינים לי, אבל אני באמת מקווה שהוא יבריא".

קליי תומפסון אמר במסיבת העיתונאים: "אני חושב ששיחקתי טוב, הרגשתי נהדר, כיף להיות כאן. ראיתם שברבע הראשון היה לנו לא פשוט, אבל נחמד להשיג את הניצחון הזה. אולי היינו קצת חלודים אחרי המנוחה בשבוע האחרון, אבל היה טוב לשתי הקבוצות לנוח. זה עזר לנו לשחק עם האנרגיות שהיינו איתן. קשה מאוד לשמור על קיירי, הוא יכול ללכת לשני הכיוונים ויהיה לנו אתגר גדול לשמור עליו בהמשך. לא נוכל לצאת למשחק 2 רדומים ככה. כל השנה עשינו עבודה טובה בלא להיכנס לפאניקה. נצטרך להתחיל טוב מהרגע הראשון. אם נגיע לקליבלנד עם 0:2, זה יהיה ענק".

רומאו טראוויס, אקס ליגת העל וחברו הטוב של לברון ג'יימס, ביקר את בלאט בסיום

במסיבת העיתונאים סטפן קרי אמר: "אנחנו חייבים להיכנס לעניינים הרבה יותר מהר במשחקים הבאים מאשר הלילה. לא היו לנו הרבה איבודים, אבל לא הצלחנו לייצר מומנטום. לברון היה דומיננטי ועשה מהלכים גדולים. אנחנו חייבים להקשות עליו בכל פוזשן, לא לתת לו סלים קלים. נסתכל על הוידיאו ונלמד. בהארכה הם קלעו רק שתי נקודות וגם זה היה ממש בסוף. כולם עשו הגנה טובה ושמרו על הטבעת. גרמנו להם לקחת זריקות קשות בכל ההארכה, אלו היו חמש דקות נהדרות שהיינו צריכים כדי לקחת את המשחק".

אנדרה איגודאלה אמר על המהלך האחרון של הזמן החוקי: "בעונה שעברה לברון ניצח אותנו בשנייה האחרונה. הפעם הצלחתי לנחש נכון איזה מהלך הוא רוצה לעשותו לסגור אותו כמה שאפשר. זה עבד טוב. אני כבר הרבה שנים בליגה ולמדתי איך לשמור על השחקנים הכי טובים ולייצר סלים בצד השני. אני יודע איך לחלק את האנרגיות שלי".

חגיגות הניצחון של ריילי, בתו של סטפן קרי:

מה אמרו הפרשנים?

סם אמיקו מ"פוקס ספורטס" כתב: "אף קבוצה עוד לא זכתה באליפות אחרי ניצחון במשחק אחד. אם למדתי משהו מ-20 שנה ב-NBA, זה שהסדרה לא מתחילה באמת לפני שכל קבוצה שיחקה בבית שלה. הקאבס היו 'אמורים' להפסיד את המשחק הזה ואולי גם יפסידו את הבא, אבל זה רחוק מלהיות גמור. הווריירס עשו את המוטל עליהם. הדבר הכי גרוע מבחינת קליבלנד כרגע זו התחושה שקיירי גמר את הסדרה הזו. זה לא רשמי, אבל זה הוייב מסביב".

ג'ייסון לויד מה"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: הקאבס הפסידו כי רק שלושה שחקנים שלהם קלעו ב-29 הדקות האחרונות. המשחק שלהם הפך לארבעה שחקנים עומדים ומחכים שלברון יעשה משהו. זה לא סוד שהווריירס עמוקים הרבה יותר ולכן הרגליים שלהם היו טריות יותר בסיום המשחק".

חשבונות הטוויטר של קליבלנד וגולדן סטייט העבירו יחד את רגעי ההכרעה המותחים

הקללה של הראפר Lil B תפיל גם את לברון?

44 הנקודות של לברון הכניסו אותו לרשימת הגדולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully