וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א שילמה להתאחדות האירית כדי שלא תתלונן על היד של הנרי

יו"ר ההתאחדות, ג'ון דלייני, סיפר שהאירים קיבלו חמישה מיליון דולר ובתמורה ויתרו על פתיחה בהליכים משפטיים: "הרגשנו שיש לנו קייס לגשת איתו לבית המשפט, אבל העסקה הייתה טובה"

שחקני נבחרת צרפת לסאנה דיארה עם תיירי הנרי. רויטרס
תיירי הנרי חוגג ב-2009/רויטרס
דלייני סיפר: "בלאטר בהה בחברה שלי במשך שבע-שמונה שניות ובסוף אמר לי 'אני מאשר אותה'"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של אירלנד, ג'ון דלייני, התראיין היום (חמישי) לתחנת הרדיו של רשת RTE בארצו וחשף כמה ממצאים מדאיגים בנוגע לפיפ"א ולנשיא המתפטר של הארגון, ספ בלאטר.

דלייני סיפר שאחרי נגיעת היד של תיירי הנרי במשחק הפלייאוף בין צרפת לאירלנד, פיפ"א העבירה להתאחדות האירית חמישה מיליון דולר כדי שלא תפתח בהליך משפטי. אחרי שהפסידה 1:0 בדבלין, אירלנד הוליכה 0:1 על הצרפתים בפריז והמשחק ממנו הייתה עתידה לצאת העולה למונדיאל 2010, הגיע להארכה. בדקה ה-103 הנרי נעזר בידו כדי לבשל לוויליאם גאלאס את השער שקבע 1:1 ולמעשה העלה את הטריקולור לטורניר בדרום אפריקה.

האירים זעמו ואיימו לעתור לערכאות עליונות נגד התוצאה, ודלייני חשף היום שפיפ"א העבירה להתאחדות כסף כדי להימנע מצעד כזה: "דיברנו ביום חמישי, וביום שני כל הניירת כבר הייתה מוכנה. הרגשנו שיש לנו קייס משפטי, אבל זו הייתה עסקה טובה בשביל ההתאחדות. אני חתום על הסכם סודיות ולכן אסור לי לחשוף את הסכום".

בשלב הזה מגישי התכנית שאלו את דלייני אם הסכום הוא חמישה מיליון דולר וזה סירב להכחיש ואמר: "נקבתם במספר מסוים, כל הכבוד לכם".

דלייני גם סיפר על שיחה קשה שקדמה לאותה עסקה, אחרי שהוא התבטא בפומבי ואמר ש"בלאטר הוא מבוכה לפיפ"א ומבוכה לעצמו". יו"ר ההתאחדות נזכר: "ישבנו סביב השולחן עם עוד שני אנשים והוא אמר לי 'אף אחד לא מדבר עליי ככה'. אני לו: 'ובכן, אני כן'. בזה זה נגמר".

יו"ר ההתאחדות האירית סיפר גם ש"בלאטר פגש לא מזמן את בת הזוג שלי, אמה, לא מזמן בווינה. הוא בהה בה במשך שבע-שמונה שניות ובסוף אמר לי 'אני מאשר את החברה החדשה שלך'. אמרתי לו שימשיך ללכת וזה בדיוק מה שהוא עשה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של אירלנד, ג'ון דלייני. GettyImages
פחות או יותר אישר שמדובר בחמישה מיליון יורו. דלייני/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully