וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט עלתה ל-0:1 בגמר ה-NBA עם 100:108 על קליבלנד

מותחן ענק במשחק 1: לברון קלע שיא קריירה בגמר (42 נקודות), אך פספס הזדמנות להכריע את המשחק בזמן החוקי ונראה מותש וחסר כוחות בהארכה. אכזבה גדולה לבלאט, קיירי אירווינג נפצע

לברון ג'יימס טימופיי מוזגוב קליבלנד קאבלירס. AP
פתיחה נפלאה, אובדן עשתונות בסיום. לברון/AP

סדרת גמר ה-NBA נפתחה הלילה (בין חמישי לשישי) בצורה הכי דרמטית שיש, עם הפסד אכזרי לדיוויד בלאט וקליבלנד לגולדן סטייט, 108:100 אחרי הארכה. רגע השיא בקריירה של המאמן הישראלי הפך למשחק מלא במהפכים ובהתרחשויות, כולל משחק עצום של לברון ג'יימס (44 נקודות - שיא קריירה עבורו במשחק גמר ב-NBA), אבל הסתיים בהפסד צורב אחרי אפיסת כוחות בהארכה, במהלכה הקאבס קלעו שתי נקודות בלבד שגם הן היו חסרות משמעות.

סטפן קרי רשם משחק טוב עם 26 נקודות וקיבל תמיכה מקליי תומפסון, שקלע 21, והווריירס צלחו אתגר קשה אחרי משחק בינוני בסך הכול. המשחק הבא בסדרה ייערך אף הוא באוקלנד בלילה שבין ראשון לשני. החדשות הרעות עבור בלאט וקליבלנד נוגעות לקיירי אירווינג, שעלה לשחק למרות שהוא סובל מפציעה, נראה מצוין עם 23 נקודות, אך ירד לטיפול כשהוא סובל מכאבים גדולים בברך לקראת סיום ההארכה.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
פספוס גדול. בלאט/רויטרס

המחצית הראשונה הייתה מחולקת לשניים: לברון ג'יימס נראה חד מאוד בפתיחה וצלף מכל מקום, קליבלנד סיכלה את הנסיונות של סטפן קרי וקליי תומפסון להגיע למצבי קליעה נוחים, ועם שליטה אבסולוטית בריבאונד, פתחה פער שהגיע בשיאו ל-14 אחרי דקות נפלאות ברבע הראשון.

הווריירס נראו קצת בהלם, ופיגרו משמעותית אחרי הקאבס בכל הקטגוריות הסטטיסטיות, אך אז סטיב קר פנה לשחקני הספסל שלו, וקיבל מהם, ובעיקר ממריס ספייטס המצוין, תוצרת שהחזירה אותם ואת גולדן סטייט לתמונה ברבע השני. סטפן קרי עלה חזרה מהספסל כמו מלוע של תותח, המשיך לדייק באחוזים פסיכיים מהפינה השמאלית של קו השלוש, וסייע לגולדן סטייט לעלות ליתרון חמש. למרות המומנטום המשוגע של הביתיים, קליבלנד העיקשת לא ויתרה. שאמפרט עם שש נקודות גדולות ושלשה גדולה של ג'יי אר סמית' לפני הבאזר החזיר את היתרון לצד של הקאבס בירידה להפסקה.

המחצית השנייה כבר הייתה הרבה יותר מאוזנת ולא התאפיינה בריצות מצד לצד כמו המחצית הראשונה. לברון המשיך לצלוף מכל מקום, אבל הצוות המסייע של גולדן סטייט, בראשות אנדרה איגודאלה הוותיק, התעלה וסייע לווריירס להישאר במרחק נגיעה מהקאבס. ברבע הרביעי, שהיה צמוד לכל אורכו, זה השתלם להם, כשלברון נראה מותש יותר ויותר ככל שהדקות נקפו. קינג ג'יימס פספס הזדמנות להכריע את המשחק בתום הזמן החוקי עם החטאה על הבאזר, ובהארכה הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט באוקלנד, והעומק עשה את שלו.

מדד הכוכבים: לברון ג'יימס סיים עם 44 נקודות, הכי הרבה בקריירה שלו במשחק גמר NBA כלשהו. הוא קלע ב-18 מ-38 מהשדה, אבל רק 2 מ-8 לשלוש ו-6 מ-10 מהקו. קינג ג'יימס קטף 8 ריבאונדים ומסר 6 אסיסטים. הוא גם איבד 4 כדורים. לברון סחב את הקאבס על גבו עם 19 נקודות במחצית הראשונה, ונראה מצוין גם ברבע השלישי, אך סיים עם לא פחות מ-38 זריקות מהשדה, שיא בפלייאוף העונה, עם זריקה אחת יותר מהשיא הקודם שלו, שנקבע במשחק השלישי מול אטלנטה.

מנגד, סטפן קרי רשם משחק רגוע בסטנדרטים שלו, עם 26 נקודות ב-10 מ-20 מהשדה, כולל 2 מ-6 בלבד לשלוש. הוא היה מושלם מהקו (4 מ-4) וסיפק 8 אסיסטים ו-4 ריבאונדים לצד 4 איבודים. קרי קלע רק שתי שלשות, הכי פחות שלו מאז המשחק השלישי בסדרה מול ממפיס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
חימם את הידית. קרי/GettyImages

רבע 1

קיירי אירווינג פתח בחמישייה לצד אימן שאמפרט, לברון ג'יימס, טריסטן תומפסון וטימופיי מוזגוב. בצד השני, גולדן סטייט פתחה בחמישייה הרגילה עם סטפן קרי, קליי תומפסון, האריסון בארנס, דריימונד גרין ואנדרו בוגוט. טריסטן תומפסון קלע את הנקודות הראשונות בגמר, אך אירווינג החטיא פעמיים ברצף וקרי קלע מנגד את הנקודות הראשונות של של הווריורס בג'אמפ מחצי מרחק. בוגוט חסם פעמיים, אבל לברון צלף בשתי זריקות רצופות מחצי מרחק והעלה את הקאבס ליתרון 6:7 אחרי ארבע דקות. משם, הקאבס השתלטו על העניינים ויצאו לריצת 0:10, כולל חמש נקודות של קיירי אירווינג, בדרך ליתרון 11:19. ההפגזה של הקאבס מבחוץ נמשכה עם שתי שלשות של ג'יי אר סמית' שהקפיצו את הקאבס ל-13:29, אך גולדן סטייט הורידה ל-19:29 לקליבלנד בתום הרבע.

שחקני קליבלנד קאבלירס מול שחקני גולדן סטייט ווריירס בגמר ה-NBA. רויטרס
מוזגוב היה גדול, אך נרדם כמו יתר חבריו בהארכה/רויטרס
לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס מתווכח עם השופט. AP
לברון הפך להיות מתוסכל ברבע השני/AP

רבע 2

גולדן סטייט פתחה את הרבע עם ארבע נקודות רצופות, אך מוזגוב בדאנק מהדהד הרגיע מעט את הקהל באוקלנד והעלה את קליבלנד ל-23:31. המחליפים של הווריירס המשיכו לנגוס בפער של הקאבס, והפעם הגיע תורו של מריס ספייטס עם ארבע רצופות שהורידו ל-25:31 לקאבס, שבע וחצי דקות להפסקה. אירווינג צלף פעם נוספת מחצי מרחק, המומנטום של גולדן סטייט נעצר וקליבלנד שוב פתחה פער שבע, 27:34. ספייטס המשיך לעשות צרות להגנה של הקאבס, קרי חימם את הידית, ושלשה שלו סימנה מחיקת מוחלטת של ההפרש ושוויון 36, ארבע דקות לסיום. קרי המשיך ללהוט וצלף עוד שלשה, שאמפרט ניסה להרגיע עם שלשה משלו בצד השני, אבל הטירוף של גולדן סטייט נמשך עם דאנק של גרין שקבע יתרון ארבע, 39:43 לזכותם. שאמפרט קלע עוד סל חשוב, הפעם מאסיסט של לברון אחרי ספק צעדים, ושלשה אדירה של ג'יי אר סמית' שלוש שניות לסיום הרבע קבעה 48:51 לקליבלנד בהפסקה.

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
קיבל תוצרת מהספסל. סטיב קר/GettyImages
המתאגרף פלויד מייוות'ר במשחק בין גולדן סטייט קליבלנד קאבלירס. רויטרס
גם פלויד מייוות'ר בא לבחון את העניינים מקרוב/רויטרס

רבע 3

קליי תומפסון פתח את הרבע עם חדירה נאה, אך קיירי אירווינג השיב לו באותו מטבע בצד השני ולברון הגיע ל-21 נקודות, בדרך ליתרון 50:55 של הקאבס. ההגנה של קליבלנד חזרה לתסכל את גולדן סטייט, ועזרה לה לשמור על יתרון שבע, 52:59, שמונה דקות לסיום הרבע. שלשה של בארנס ושתיים נוספות של בארנס הורידו ל-59:61 לקאבס עם שש דקות לתום הרבע. לברון החטיא עוד זריקה פנויה משלוש, אבל שוב לא פספס מחצי מרחק והעלה את הקאבס ליתרון חמש. דריימונד גרין ביצע עבירה רביעית כשנותר עוד רבע שלם ושלוש דקות, למורת רוחם של האוהדים, שטענו כי מדובר בעבירת תוקף של לברון. הקצב המסחרר נעצר, והיתרון הקל של קליבלנד, שעמד על שלוש, נותר על כנו. לברון התשוש חצה את רף 30 הנקודות עם ארבע נקודות רצופות, אבל איבד בפוזשן האחרון של הרבע ואפשר לאנדרה איגודאלה דאנק שקבע 73:73 עם הכניסה לרבע האחרון.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
סיומת מורטת עצבים. בלאט/AP
ריהאנה מגיעה למשחק גמר ה-NBA בין גולדן סטייט ווריירס קליבלנד קאבלירס. רויטרס
גם ריהאנה הייתה במתח/רויטרס

רבע 4

המומנטום של איגודאלה נמשך עם פתיחת הרבע המכריע. הפורוורד הוותיק היה בכל מקום על המגרש, עם חסימות, חטיפות ושני סלים גדולים עם שקבעו 75:78 לגולדן סטייט. בהיעדרו של לברון שנח בתחילת הרבע, אירווינג לקח את המשחק על עצמו והוריד ל-77:78 לגולדן סטייט עם חדירה יפה. שחקני הספסל של גולדן סטייט המשיכו לזרוח, והגיעו ל-30 נקודות לעומת תשע בלבד של של הקאבס. לברון הגיע ל-35 נקודות וחילק אסיסט נהדר למוזגוב, והקאבס עלו שוב ליתרון, 82:84, שבע דקות לסיום. לברון קלע סל נוסף והגיע ל-37 נקודות, שווה לשיא הנקודות שלו במשחק בסדרת גמר, אבל איגודאלה קלע שלשה גדולה בצד השני וקירב את גולדן סטייט שוב לנקודה בלבד. לקיירי אירווינג היו תוכניות אחרות, והוא נעץ שלשה משלו בצד השני. קרי נתקע על 18 נקודות במשך כמעט 10 דקות, רשם איירבול מהשלוש וראה את דריימונד גרין סופג עבירה חמישית ארבע וחצי דקות לסיום. למזלו, הוא מיהר לכפר על כך עם סל גדול מחצי מרחק שהעניק לווריירס יתרון ראשון אחרי הרבה זמן, 94:95 כשנותרו שלוש דקות לסיום. שלשה עצומה של לברון קבעה שוויון 92, אך מוזגוב איבד בפוזשן הבא, שתי דקות לסיום. הקבוצות החליפו החטאות, עד שקרי דייק מחצי מרחק כשנותרה פחות מדקה לסיום כדי לקבוע יתרון שתיים לגולדן סטייט, אבל מוזגוב, שוב הוא, עמד בלחץ והשווה עם שתי קליעות מהקו, חצי דקה לסיום. קרי היה בדרך לליי אפ קל, אך אירווינג עם חסימה מפתיעה, ספק תוך ביצוע עבירה, עצר אותו. לברון, מי אם לא הוא, לקח את הכדור האחרון והחטיא זריקה קשה, וגם זריקת ההמשך הלחוצה של שאמפרט לא נכנסה. 94:94, הולכים להארכה.

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. AP
פספוס ברגע האחרון. לברון/AP

הארכה

תוספת הזמן נפתחה עם ארבע החטאות מצד שתי הקבוצות, כולל איבוד של קרי, אבל נמשכה עם סחיטת עבירה חכמה של סטף מטריסטן תומפסון ושתי נקודות מהקו. קליבלנד לא מצאה את הטבעת בזמן שלברון נסגר היטב על ידי ההגנה של גולדן סטייט, ולא קלעה נקודות שתיים וחצי דקות מפתיחת ההארכה. קלע סחט עוד עבירה ושוב דייק פעמיים מהקו, ג'יי אר סמית' החטיא בפעם השלישית בהארכה, ושלשה גדולה של האריסון בארנס בצד השני העלתה את גולדן סטייט ליתרון 98:105 וקירבה אותה לניצחון. בשלב זה נוספה לבלאט עוד דאגה, כשקיירי אירווינג ירד לטיפול בחדר ההלבשה כשהוא מדדה על רגלו. משם הקאבס כבר הרימו ידיים, ושתי הנקודות היחידות שלהם בהארכה הגיעו רק עשר שניות לסיום בליי אפ חסר חשיבות של לברון. בסיום 100:108 לגולדן סטייט, שעולה ליתרון 0:1 בסדרה.

קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס מול קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס. רויטרס
התעלות מאוחרת. תומפסון/רויטרס

סטטיסטיקה

לברון כאמור, הוביל את קליבלנד עם 44 נקודות ב-46 דקות. קיירי אירווינג תרם 23, טימופיי מוזגוב הוסיף 16 ומלבדם, די שממה: 9 לג'יי אר סמית', 6 לאימן שאמפרט ו-2 לטריסטן תומפסון, שלהגנתו ייאמר כי קטף 15 ריבאונדים. ג'יימס ג'ונס ומתיו דלבדובה שיחקו ולא קלעו.

אצל הווריירס, קרי קלע 26, קליי תומפסון 21 ואנדרה איגודלה, שכיכב במאני טיים, סיים עם 15. לדריימונד גרין היו 12 ולהאריסון בארנס 11. עוד קלעו: מו ספייטס 8, פסטוס אזילי 5, אנדרו בוגוט 4, שון ליבינגסטון 4, לאנדרו ברבוסה 2.

אובדן עשתונות של הקאבס בסיום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully