וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר טוברוק הגישה תביעת בוררות נגד מכבי נתניה בגלל אבו עביד

טוברוק הציגה את ההסכם המקורי שנחתם מול מכבי נתניה, שקובע כי הקבוצה מחזיקה בזכויות על אבו עביד, גרושומוב ודור מלכה, ומתעקשת שאם נתניה לא תכבד את ההסכם, היא תחויב בשישה מיליון שקל. בנתניה דוחים את הטענות

שחקן מכבי נתניה, איאד אבו עביד. טל לוי
המחלוקת גוברת. איאד אבו עביד/טל לוי

האם היום (חמישי) הגיע הסוף לסאגת איאד אבו עביד? לאחר ששמר על שתיקה בשבועות האחרונים סביב טענות מכבי נתניה לזכויות מלאות על איאד אבו עביד, החליט אריק איזיקוביץ' להתייחס לעתידו של השחקן, כמו גם שני שחקנים נוספים השייכים לטוברוק ושיחקו בנתניה בעונה האחרונה: ראול גרושומוב ודור מלכה.

בתביעה שהוגשה היום למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, על ידי בא כוחה של טוברוק, עו"ד ניר ענבר, מציגים בטוברוק את ההסכם המקורי שנחתם מול מכבי נתניה ואלי שגב שלטענתם קובע כי טוברוק מחזיקה בזכויות על השחקנים המדוברים וכי אם מכבי נתניה תמשיך לעמוד בהתעקשותה לא לכבד את ההסכמים, היא תהיה מחוייבת בתשלום של שישה מיליון שקל לבית"ר טוברוק.

לדבריהם, ההסכם שנחתם בנובמבר 2014 קובע כי טוברוק תעביר את שלושת השחקנים למכבי נתניה, ובעת מכירתם הקבוצות תתחלקנה כך ש-70 אחוז ילכו לטוברוק ו-30 אחוז ילכו לנתניה. כמו כן הם טוענים כי ההסכם קובע שבטרם חלוקת האחוזים, במכירה הראשונה של אחד מהשחקנים מבין השלושה, תקבל טוברוק סך של 250 אלף שקל ראשונים מדמי המכירה לטובתה.

על פי סעיף נוסף שלדבריהם נקבע בהסכם, אם אלי שגב יעזוב את מכבי נתניה, יוחזרו השחקנים באופן אוטומטי לחזקתה של בית"ר טוברוק כשלא תעמוד לנתניה כל זכות כלכלית בגין מי מהשחקנים. אם מכבי נתניה לא תעמוד בהסכם, היא תהיה מחויבת בתשלום של שני מיליון שקל לטוברוק עבור כל אחד מהשחקנים, דהיינו שישה מיליון שקל עבור שלושתם. בטוברוק מבהירים כי כשאלי שגב עזב את מכבי נתניה ובבית"ר טוברוק פנו לקבל את השחקנים בחזרה לשורותיהם, נדהם איזיקוביץ מתשובת מכבי נתניה שטענה כי היא מתנערת מההסכמים הקיימים על אף שאלו נושאים את חותמת המועדון הרשמית וכי שלושת השחקנים הם שחקני נתניה ולטוברוק אין שום זכות כלכלית או חוזית כלפיהם.

אריק איזיקוביץ': "ביתר טוברוק העבירה בתחילת העונה למכבי נתניה בחינם וכמחווה של רצון טוב שלושה שחקנים: ראול גרושומוב, דור מלכה ואיאד אבו עביד, זאת בכפוף לחוזים מסודרים מול מכבי נתניה שחתימת בעליו בצירוף חותמת המועדון מחייבים. בעבר נהגה טוברוק בצורה דומה עם מועדונים אחרים כגון מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ועוד רבים וטובים, וכל המועדונים כיבדו את ההסכמים. אין צל של ספק כי השחקנים המדוברים ובית"ר טוברוק יהיו היחידים שיחליטו יחדיו את הטוב ביותר מבחינת עתידם המקצועי והוא אשר יקרה. צר לי שבמקום שנמשיך במה שהתחלנו בעיר אנחנו למעשה נלך אחורה כמה שנים טובות".

במכבי נתניה טוענים כי השחקנים הועברו אליהם בצורה חוקית והם אינם מכירים הסכם אחר. כמו כן, מבחינתם הזכויות על הכרטיסים הם שלהם, ואם לטוברוק יש טענות לזכויות, הם מפנים את טוברוק למוסד לבוררות.

ממכבי נתניה נמסר בתגובה: "לא קיבלנו את כתב התביעה, ונראה כי בטוברוק העדיפו ראשית לשלוח הודעות לתקשורת לפני שנשלחה התביעה אלינו. לעצם העניין, ההסכם היחידי שאנו מכירים זה ההסכם שיש למכבי נתניה עם השחקנים לעוד מספר שנים ואנו נפעל רק על פי תקנוני ההתאחדות. בית"ר טוברוק בחרה לפנות להליך משפטי, ואנו נגיד את דברנו במוסד לבוררות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזיקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully