וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפיפ"א הודה: "קיבלנו שוחד לבחירת אירוח המונדיאלים ב-1998 ו-2010"

צ'אק בלייזר, ששימש כחבר בוועד המנהל של פיפ"א ומשתף פעולה כיום עם החקירה האמריקאית, הקליט את הקולגות שלו וסיפר כי בהחלטות בנוגע לאירוח טורנירי גביע העולם הועברו כספים לו ולחבריו

צ'אק בלייזר, משמאל. AP
הטמין את המיקרופון בתוך מחזיק מפתחות. צ'אק בלייזר, משמאל/AP

פרשת השחיתות בפיפ"א ממשיכה לתת את אותותיה, והיום (רביעי) הודה צ'אק בלייזר, לשעבר חבר בוועד המנהל של פיפ"א, שהוא ואנשים נוספים בוועד המנהל של פיפ"א קיבלו שוחד בתמורה לבחירתם בדרום אפריקה לארח את המונדיאל ב-2010, כמו גם באשר למונדיאל ב-1998 בצרפת.

הדברים הללו מגיעים כחלק מהחקירה האמריקאית של ה-FBI על השחיתות בארגון הכדורגל העולמי שהובילה בין השאר להתפטרותו של ספ בלאטר. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד 14 בני אדם בחשד לסחיטה ולהלבנת הון. ארבעה אנשים נוספים כבר הואשמו, כולל בלייזר עצמו. על פי אנשי משרד המשפטים האמריקאי, אותם אנשים קיבלו שוחד בסכומים שמגיעים לכ-150 מיליון דולר בתקופה של כ-24 שנה. שבעה מבין ה-14 החזיקו בתפקידים בכירים בפיפ"א ונעצרו בציריך במהלך השבוע שעבר רגע לפני התכנסותו של קונגרס פיפ"א, ושניים מהם שימשו כסגני הנשיא.

בלייזר, ששימש בתפקיד בין 1996 ל-2013 אמר בחקירתו: "ההתחלה הייתה סביב 2004 וזה נמשך במהלך 2011, כשאני ואחרים בוועד המנהל של פיפ"א הסכמנו לקבל שוחד בתמורה לבחירה בדרום אפריקה כמארחת של מונדיאל 2010. אני ואחרים גם הסכמנו לקבל שוחד ועמלות בתמורה לזכויות השידור וזכויות אחרות ל-1996, 1998, 2000, 2002 ו-2003 גולד קאפס". על פי הדיווחים, סוכנים פדרליים ניהלו מעקב אחרי העלות מס שבוצעו על ידי בלייזר שהסכים לשתף פעולה עם החוקרים האמריקאיים, ואף הקליט את הקולגות שלו באמצעות מיקרופון חבוי שאותו הוא הטמין במחזיק המפתחות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully