וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "זה שאנחנו כאן אומר הרבה על מה שלברון והקבוצה עשו"

מאמן קליבלנד החמיא לכוכב שלו ולקבוצה במסע"ת לקראת המשחק הראשון בגמר ה-NBA מול גולדן סטייט. לברון: "לחץ? אני מתמודד עם זה מגיל 15". קרי: "אי אפשר לסגור את לברון לחלוטין"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד. רויטרס
הרבה להתבדח במסיבת העיתונאים. בלאט/רויטרס

דיוויד בלאט וקליבלנד ממשיכים בהכנותיהם לקראת גמר ה-NBA מול גולדן סטייט (בין חמישי לשישי, 4:00, ספורט 5 ו-HD). הערב (רביעי) ערכו הקבוצות מסיבות עיתונאים לקראת ההתמודדות, כשבין המרואיינים היו בלאט, קיירי אירווינג וסטף קרי.

seperator

מספרי המשחק

* 13 אלופות ה-NBA האחרונות דורגו בין עשר המוליכות באותה עונה בקטגוריית מספר הנקודות של היריבה ל-100 פוזשנים. העונה הווריירס מוליכים את הקטגוריה הזו, בעוד קליבלנד נמצאת במקום ה-20 בלבד.

* גולדן סטייט הפכה לקבוצה העשירית בלבד בתולדות הליגה שמגיעה לפחות ל-67 ניצחונות בעונה הרגילה. שבע מתוך תשע הקודמות שעשו זאת זכו באליפות באותה עונה.

* לברון ג'יימס יהפוך לשחקן הראשון מאז הרחבת הפלייאוף ל-16 קבוצות ב-1984 שרושם חמש הופעות רצופות בגמר (ג'יימס ג'ונס שיחק לצידו בכל התקופה הזו, אבל הוא לא שותף בגמר 2011). רק לביל ראסל (10) ובוב קוזי (7) היו רצפים ארוכים יותר.

* לברון שיחק ב-172 משחקי פלייאוף לאורך הקריירה, סטפן קרי ב-34 בלבד.

* סטפן קרי יהפוך לשחקן הראשון שיפגוש במהלך פלייאוף אחד את ארבעת השחקנים שנבחרו יחד איתו לחמישיית השנה ב-NBA: אנתוני דייויס, מארק גאסול, ג'יימס הארדן ולברון ג'יימס.

* זו תהיה סדרת הגמר השישית אי פעם שתפגיש שחקן שזכה לראשונה בתואר ה-MVP עם יריב שמחזיק ביותר מתואר MVP אחד. בפעם האחרונה שזה קרה, ב-1997, קארל מאלון הפסיד למייקל ג'ורדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סטיב קר מאמן גולדן סטייט. AP
סטיב קר משדר קור רוח לקראת המשחק/AP

דיוויד בלאט התחיל את מסיבת העיתונאים ונשאל מיד על לברון: "אמרתי הרבה פעמים שלברון קיבל החלטה קשה וחשובה לחזור הביתה ולקבל על עצמו את האחריות להביא את האליפות לקליבלנד. זה לא דבר של מה בכך. הדינמיקה של כל הסיפור הזה היא מיוחדת מאוד, והוא מתמודד עם הקשיים בצורה יפה. הוא חזר לקליבלנד כמנהיג בוגר שמוכן לאתגר כזה, ואני חושב שהוא הראה את זה. זה שאנחנו כאן ומשחקים על האליפות, אומר הרבה על מה שלברון והקבוצה עשו".

על העובדה שישחק במעמד מחייב וגדול אמר המאמן: "זה לא רק בישראל, הייתי במספר מצבים שאני מקווה שהכינו אותי לרמת התחרות הזו, וכמובן שגמר ה-NBA זה אירוע מיוחד ומאתגר מאוד. אני מרגיש בר מזל להיות חלק מהקבוצה הזו והניסיון שלה לזכות בתואר. אנחנו רוצים לקחת את ההזדמנות שלנו כדי לזכות בתואר".

בלאט דיבר על המפגש הראשון שלו עם סטיב קר, מאמן הווריירס בשנה שעברה ואמר: "נפגשתי עם סטיב קר בל.א. באמצע יוני בשנה שעברה, והייתי עדיין במאבק האליפות בישראל. הייתי בארה"ב ללוויה של אבי, ובמקרה פגשתי את סטיב קר בשדה התעופה. אנחנו שני בחורים שיש להם אהבה גדולה למשחק, חווינו חוויות שונות בדרכים שונות. ידעתי שסטיב יהיה מאמן מצוין, יש לו ידע אדיר. הייתה להם עונה מצוינת, ואני לא מפתיע. זה משעשע שאנחנו נפגשים בנסיבות האלה.

"אימנתי הרבה משחקים באולמות גדולים, כולל במילאנו. אני מכיר את ההרגשה לשחק במשחקים גדולים, ולהיות חלק מהקאבס ומהמסע שלהם. זה מרגש וממלא אותי אושר להיות במצב הזה. הייתי במצבים גדולים הרבה פעמים בעבר".

על קיירי אירווינג ומצבו אמר בלאט: "אנחנו כל הזמן דואגים למצב שלו כצוות המקצועי וכקבוצה. זה הקשה עלינו, אבל זה המצב. אנחנו שומרים על אותה דרך ולא מוותרים. אנחנו רוצים לנצח למרות המצב. המאזן הביתי של גולדן סטייט מדבר בשם עצמו. מדובר בקבוצה ביתית מצוינת ובכלל בקבוצה מצוינת. הם לא במקרה הגיעו לגמר ה-NBA, אבל אנחנו נעשה את המיטב שלנו כדי לנצח. מה זה להיות סביב לברון מחוץ למגרש? זוזו מהדרך, הרבה אנשים רוצים לדבר איתו, לגעת בו. אני מרחם עליו בקטע הזה, באמת. שום דבר לא מפתיע אותי בכל הנוגע ללברון".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד. רויטרס
"התפקיד שלי כמנהיג הוא לדאוג לשחקנים". לברון/רויטרס

לברון ג'יימס אמר: "אנחנו ניתן כל מה שיש לנו במשחקים האלה. המאמן הכין אותנו בצורה מוצלחת. בשבילי, כמנהיג הקבוצה, התפקיד שלי הוא לדאוג לשחקנים שלי ולעזור להם. אנחנו נעשה הכול כדי לנצח. לזכות באליפות זה חלק מהמוטיבציה שלי. עדיין לא סיימתי ויש עדיין הרבה שנשאר בי העונה. אני דורש הרבה מהחברים שלי ומעצמי".

לברון נשאל לגבי הטירוף שיש סביבו בעיר קליבלנד: "אני עושה דברים נורמליים, הלכתי לסרטים בשבוע שעבר. אני חושב שאני עושה. איך אני מתמודד עם הלחץ? אני בזה מאז שאני ילד בן 15, כמובן שזה לא היה משודר בכל כך הרבה ארצות כמו שזה היום, אבל אני מתמודד עם זה מגיל 15. תמיד שאלו אותי שאלות, כשנסעתי ושיחקתי כדורסל. התמודדתי עם זה במשך מחצית מחיי ואני מאמין שעשיתי עבודה די טובה".

על הלחץ והציפיות אמר לברון: "לא נשים על עצמנו לחץ. יש מגרש, 10 שחקנים, 20 ומשהו אלף צופים, זה לא משתנה. הקהל פה הוא מדהים, אבל אני לא שם על עצמי עוד לחץ. הייתי בכל כך הרבה אולמות רועשים וזה יהיה אחד מהם. שיחקתי באוקלהומה סיטי, בדטרויט כשהם היו בשיאם, בבוסטון, בסן אנטוניו. גם כאן הולך להיות רועש מאוד. אולי נצטרך לעשות קצת סימנים עם הידיים. זה רק כדורסל, אני לא רוצה להכניס לזה הרבה עניינים של ניסיון. השחקנים האלה שיחקו כדורסל ברמה גבוהה כל השנה, למה שזה ישתנה? גם אנחנו לא נשתנה, נעלה ונשחק. זה הגמר השישי שלי והחמישי ברציפות, אבל מי סופר? אם אקבל את ההזדמנות לקלוע סל ניצחון, אקח על עצמי את הכדור. אשמח לקחת את הכדור, לא בטוח שאזרוק, אבל אקבל את ההחלטה הנכונה בשביל הקבוצה.

על מצבו של קיירי אירווינג אמר: "אני מעריך מאוד את קיירי ואת מה שהוא עובר. זה קשה מאוד בשבילו כמובן ואנחנו רוצים את המיטב שלו. קיירי ב-50 או 60 אחוזים, זה עדיף מקיירי ב-0. אנחנו רוצים אותו על המגרש ושיעשה מהלכים טובים".

קיירי אירווינג: "לקחתי ימים הכרחיים כדי להתכונן למשחק מספר אחת. הייתי הרבה עם הצוות הרפואי ועשיתי הכול כדי להתכונן למשחק מספר אחת. אני לא חושב שאפשר להצביע על שחקן אחד אצלם, כי יש להם הרבה שחקנים מעולים. אנחנו משחקים ברמה הכי גבוהה, זה הגמר. אי אפשר להצביע על שחקן אחד, כל מאץ' אפ הוא ברמה גבוהה מאוד ונצטרך להיות מוכנים".

על הפציעה שלו וההתמודדות איתה אמר קיירי: "הייתי צריך לעשות התאמה, אני לא צופה כמעט בטלוויזיה. שואלים אותי כל הזמן, בין אם זה מישהו בקליבלנד או כאן בסן פרנסיסקו, מה עם הברך שלי. אני בסדר, אני הולך. אני פשוט אצא אל הפרקט ואעשה הכול על מנת לשחק. מבחינה מנטאלית ופיזית, אתה רוצה להיות מוכן. הגוף שלי עוצר ואני תופס את עצמי. אני מוצא את הנקודות שלי על המגרש ורואה איפה אני יכול לעזור לקבוצה".

על לברון והלחץ איתו הוא מתמודד: "הוא מתמודד עם זה כמו שהוא מתמודד עם כל דבר. הוא תמיד יודע מתי הוא צריך להרים את הרמה שלו. הוא בלתי ניתן לעצירה. כשאתה כל כך חכם מבחינת כדורסל וגם בעל יכולות פיזיות כאלה וכישרון, אתה יכול לקחת את הדברים לרמה מדהימה.

יש לנו שחקנים ותיקים בקבוצה ואנחנו יודעים בערך מה אנחנו צריכים לעשות כדי להתקדם. אני לא ראיתי אף פעם איך עושים את זה, כי אני תמיד הייתי שחקן צעיר. עכשיו יש איתי שחקנים שזכו באליפויות ויודעים מה זה לזכות באליפויות והכול ברור. כל אחד יכול להיות הוא עצמו. אנחנו ברי מזל שיש לנו כזו קבוצה".

סטף קרי שחקן גולדן סטייט (ימין) עם דריימונד גרין. AP
סף קרי ודריימונד גרין עושים קצת צחוקים/AP

מאמן גולדן סטייט סטיב קר אמר: "אני חושב ששתי הקבוצות חזקות מבחינה הגנתית ויכולות לשנות מאצ'-אפים. זה קורה תמיד בפלייאוף כשיש לך יותר זמן להתכונן ולהוציא את היריבה משיווי משקל.

"שיחקנו נגד קליבלנד כשלברון היה פצוע. לדיוויד ולי הייתה שיחה במסדרון לפני המשחק ואני לא זוכר בדיוק על מה שוחחנו, אבל אני זוכר שחלק מזה היה הלחץ שמגיע בעסק הזה ובמיוחד כשאתה מאמן את לברון והציפיות שמגיעות עם זה. מה שקורה עם התקשורת, עם האוהדים".

על העימות הצפוי עם לברון: "הוא אחד השחקנים הטובים בליגה והוא משפיע על כל מהלך התקפי והגנתי. עם לברון כל דבר יכול לקרות כל הזמן. אתה עובר על המחשבות ועל הרצונות ואיך אתה מנסה לנטרל אותו ומקווה לטוב ביותר".

סטפן קרי אמר: "אני חושב שהתבגרתי מאוד כמנהיג באליפות העולם לנבחרות בשנה שעברה. זו הייתה חוויה גדולה לצאת מתחום הנוחות שלך. זה היה שונה מאוד לעומת 2010, אז הגעתי אל האליפות כרוקי. אני חושב שזה עזר לי להיכנס לקצב לקראת העונה.

על לברון: "הוא כישרון ענק, נראה שהוא מצליח להגיע לכל מקום על הפרקט שהוא רוצה להגיע אליו. תמיד אתה חייב להיות מוכן נגדו. תמיד צריך להישאר צמוד לתכנית המשחק שלך. אי אפשר לסגור אותו לחלוטין, אבל אנחנו צריכים להקשות עליו, לא לתת לו מבטים פנויים לסל. יש לו הרבה כישרון סביבו והוא הופך את השחקנים סביבו להרבה יותר טובים. אנחנו רוצים לבנות מומנטום הגנתית נגדו ונגד קליבלנד".

על ההשראה שהוא מקבל מביתו אמר קרי: "הבת שלי היא המבקרת הגדולה ביותר שלי בבית. להיות אב נותן לך יותר על מה לשחק. לא משנה אם יש לך משחק טוב או גרוע, אם אני קולע 10 או 40, כשאני מגיע הביתה ורואה את הבת שלי, הכול הופך להיות בסדר גמור בשבילי. זה נותן לי הרבה יותר על מה לשחק".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד (ימין) עם לברון ג'יימס. רויטרס
בלאט מנסה לתפוס את תשומת לבו של לברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully