וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך המדויק של גמר ליגת האלופות: המבצע הקבוצתי של ברצלונה

ברגע אחד, כבר בדקה הרביעית, הצליחה ברצלונה להבדיל עצמה מיובנטוס ומיתר הקבוצות באירופה. רצף המסירות, השכל של מסי, הריקוד של ניימאר, ההסטה של אינייסטה והפיניש של ראקיטיץ'. המהלך שסלל את הדרך אל התואר האירופי

המהלך המדויק - גמר ליגת האלופות 2015. רוירטר, עיבוד תמונה
המהלך המדויק - גמר ליגת האלופות 2015/עיבוד תמונה, רוירטר

ברגע אחד, כבר בדקה הרביעית של גמר ליגת האלופות בברלין, הצליחה ברצלונה להבדיל עצמה מיובנטוס ולמעשה מכל קבוצה אחרת באירופה. זה היה מהלך קלאסי של ברצלונה החדשה. לא הכול בנגיעה אחת, לא בדיוק טיקי-טאקה כמו בימי פפ גווארדיולה, אבל מבצע קבוצתי שהסביר מדוע האימפריה מקטלוניה היא שוב אלופת אירופה. בפעם החמישית בתולדותיה, ובפעם הרביעית מאז 2006.

הרגע הזה הגיע, כאמור, די מהר. ברצלונה דווקא פתחה בצורה מגומגמת, עם כמה איבודי כדור בהגנה, אך אז החלה במהלך שכל כולו דיוק, חדוות משחק ועבודת צוות. מי שהניע את הגלגלים היה ליאונל מסי, שאחרי כמה מסירות במרכז השדה, חזר לאחור והעדיף לשלוח כדור ארוך לעבר ג'ורדי אלבה בצד שמאל. המגן המשיך מהאוויר בנגיעה לניימאר, שהחל לרקוד עם הכדור, משך את אנדראה ברצאלי אל מחוץ לרחבה ואז מסר בין שניים לאנדרס אינייסטה. קפטן ברצלונה עצר את הכדור והסיט לאיבן ראקיטיץ', שבנגיעה בעט ברגל שמאל מ-10 מטרים, הכי מדויק שיש, מבעד לידיו המושטות של ג'אנלואיג'י בופון. כדור ראשון ברשת.

רק בהילוכים החוזרים ניתן היה להבין ולהפנים את הפלא בו חזינו. תשעה מ-11 שחקני ברצלונה (כולם פרט לשוער טר סטגן וללואיס סוארס) נגעו בכדור בהתקפה הזו, שכללה 16 מסירות עד שהסתיימה בבעיטה הזו של ראקיטיץ'. קלאסה מעולם אחר.

ראקיטיץ' התכבד באחד השערים המהירים בתולדות הגמרים של ליגת האלופות והפך לראשון אי פעם שמשחק עבור קבוצות שונות בגמר הליגה האירופית ובגמר ליגת האלופות שנתיים ברציפות, וגם מצליח לזכות בשני המפעלים. רגע הקסם הזה, אותו הוא זכה לסיים, סלל את הדרך של ברצלונה לעבר התואר האירופי שחתם עבורה עונה מושלמת. כי ניצחון זה לא עניין של מזל, אלא של דיוק כחוט השערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully