וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נובאק דג'וקוביץ' העיף את רפאל נדאל ברבע הגמר

אחרי מערכה ראשונה צמודה שנמשכה שעה ורבע, לא הצליח הספרדי להוות יריב למדורג מספר אחת בעולם והפסיד לו 7:5, 6:3, 6:1. הפסד 2 ב-72 משחקים לנדאל ברולאן גארוס והוא יירד למקום ה-10

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
לא זכה להתנגדות מרשימה מנדאל. דג'וקוביץ'/AP

מאז שהכדורים נשלפו בהגרלת הטורניר, ציפינו למפגש המסקרן בין רפאל נדאל לנובאק דג'וקוביץ' ברבע גמר הרולאן גארוס. אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. המאבק לא היה מאבק, לפחות לא אחרי המערכה הראשונה, והמדורג מספר אחת בעולם שייט ל-5:7, 3:6, 1:6 מול השור ממאיורקה. נדאל ספג הפסד שני אי פעם ברולאן גארוס מתוך 72 משחקים בהם נטל חלק והוא עכשיו על מאזן 2:70 בטורניר. רובין סודרלינג, ששלח את הספרדי הביתה ב-2009, כבר לא לבד.

זה היה המפגש ה-44 בין השניים, כשדג'וקוביץ' שיפר את מאזנו ל-23 הפסדים לעומת 21 ניצחונות ורשם את הניצחון השישי בשבעת המפגשים האחרונים שלו מול נדאל. אגב, הסרבי קטע רצף של ארבעה הפסדים מול נדאל בטורנירי גרנד סלאם אחרי שהפסיד לו בשלוש השנים האחרונות ברולאן גארוס ועוד פעם אחת בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2013.

אגב, דג'וקוביץ' הפך להיות הטניסאי הראשון אי פעם שמנצח את נדאל שלוש פעמים בטורנירי גרנד סלאם, כשגם לפני כן היה היחיד שמנצח אותו שלוש פעמים בטורנירי גרנד סלאם. רוג'ר פדרר, דויד פרר, לייטון יואיט ואנדי מארי ניצחו אותו פעמיים כל אחד. בנוסף, דג'וקוביץ' השתווה לאנדרה אגאסי עם 26 הופעות בשלב חצי גמר של טורניר גרנד סלאם. אגב, נולה שמר על האפשרות שלו לזכות ברולאן גארוס ולהשלים גרנד סלאם של קריירה (זכייה בכל אחד מארבעת התארים). אם יעשה את זה, יהפוך לשחקן השמיני שעושה את זה אחרי אנדרה אגאסי, דון באדג', רוי אמרסון, רוג'ר פדרר, רוד לייבר, נדאל עצמו ופרד פרי. כמו כן, זה הניצחון ה-27 ברציפות של דג'וקוביץ' בסבב.

מהצד השני, נדאל האריך את הרצף שלו, לפיו לא ניצח את המדורג מספר אחת בעולם מאז שניצח את דג'וקוביץ' בגמר אליפות ארצות הברית ועכשיו המאזן שלו מול הראשון בעולם עומד על 12:19. כמו כן, נדאל ספג הפסד שני אי פעם במשחק של הטוב מחמש מערכות על חימר, כשעד היום מאזנו היה 1:93.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
לא באותה רמה עם דג'וקוביץ' כרגע. נדאל/AP

מערכה ראשונה: 5:7 לדג'וקוביץ'

נולה פתח את המשחק בסערה והשיג משחקון על האפס אותו הוא נעל באייס נהדר. נדאל אמנם לקח את הנקודה הראשונה במשחקון ההגשות שלו, אבל נולה התקיף מהקו האחורי והשיג שבירה ראשונה שהעלתה אותו ל-0:2. נדאל ניסה לשבור, ועוד השווה ל-30:30, אבל הנקודה האחרונה של המשחקון כשהוא החטיא כדור פשוט ליד הרשת השאיר אותו בפיגור 3:0. כדור השלג של נדאל רק הלך וגדל כי במשחקון הרביעי אותו הגיש הספרדי נדאל הצליח לקחת נקודה אחת בלבד ונשבר שוב, 0:4 לסרבי. למרות זאת, נדאל לא ויתר, הראה סוף סוף אגרסיביות והחזיר בשבירה שהכניסה אותו למשחק וסידרה לו משחקון נוסף שהקטין ל-4:2. הנקודות התארכו, לנדאל הייתה סבלנות, והוא מצא את השבירה הנוספת כדי להקטין ל-4:3, להמשיך עם משחקון מושלם ולהשוות ל-4:4. נולה עצר את המומנטום השלילי, ואחרי שהפסיד ארבעה משחקונים רצופים הוא סיפק משחקון מושלם ועלה ל-4:5. נדאל איזן ל-5:5 אחרי שהוא הציל שלוש נקודות מערכה, אבל נולה עלה ל-5:6 קל. נדאל עוד הציל שלוש נקודות מערכה, אבל נשבר בפעם השלישית והפסיד 7:5.

מספרי המערכה (שעה ו-15 דקות):
אייסים 1:2 לנדאל
ווינרים 9:19 לדג'וקוביץ'
טעויות בלתי מחויבות 10:11 לדג'וקוביץ'
שבירות: 3 מ-9 לדג'וקוביץ', 2 מ-5 לנדאל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ'. AP
זה התחיל עם חיוכים. נדאל ודג'וקוביץ'/AP

מערכה שנייה: 3:6 לדג'וקוביץ'

נולה ניצל את הרוח הגבית מסוף המערכה הראשונה, והשיג משחקון קליל. שני השחקנים שמרו על ההגשות שלהם גם במשחקונים הבאים וזה 1:2 לסרבי, שהתלונן על כך שלא הרטיבו את המגרש. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות במשחקון הבא ועלה ל-2:3. רפא נקלע ל-30:15 נגדו במשחקון הבא, אבל הצליח להתאושש מזה בדרך לשמירה ול-3:3. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו בקלות ועלה ל-3:4. במשחקון הבא הצליח הסרבי להיכנס מצוין לעניינים ולהקשות על נדאל, שבנקודת השבירה השנייה שלח פורהנד די נינוח יחסית החוצה וזה 3:5. במשחקון הבא עלה דג'וקוביץ' ל-15:40 לפני שנדאל הצליח להציל שלוש נקודות מערכה, אבל בסופו של דבר, הסרבי סגר עניין ולא לפני ששחרר בקהנד בזווית שלא תיאמן וזה 3:6.

מספרי המערכה (47 דקות):
אייסים: 0:1 לדג'וקוביץ'
ווינרים: 4:13 לדג'וקוביץ'
טעויות בלתי מחויבות: 12:12
שבירות: 1 מ-2 לדג'וקוביץ', 0 לרפאל נדאל

נובאק דג'וקוביץ'. AP
נשאר ממוקד/AP

מערכה שלישית: 1:6 לדג'וקוביץ'

המערכה השלישית כבר הייתה די מביכה ולא נעימה לצפייה. נדאל נשבר כבר במשחקון הראשון ונראה רע מאוד, מבחינה פיזית ומנטאלית כשהוא משדר שפת גוף שלילית מאוד. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו ושבר שוב כדי לברוח כל הדרך ל-0:4. הפעם, בניגוד למערכה הראשונה, נדאל לא הצליח לחזור לעניינים, אפילו לא קרוב לזה. במשחקון הבא הוא פיגר כבר 30:15, אבל הצליח לזכות לפחות במשחקון הזה. המדורג מספר אחת בעולם שמר על ההגשות שלו ועל האפס במשחקון ואז גם שבר על האפס אחרי שגיאה כפולה של נדאל וסגר את המערכה עם 1:6 אחרי 34 דקות בלבד.

מספרי המערכה (34 דקות):
אייסים 1:1
ווינרים 3:13 לדג'וקוביץ'
טעויות בלתי מחויבות: 7:8 לנדאל
שבירות: 5 מ-7 לדג'וקוביץ', לנדאל לא היו

רפאל נדאל. AP
לא כך הוא חשב לחגוג את יום הולדתו. נדאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully