וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א מכחישה שהמזכ"ל ג'רום ואלקה מעורב בפרשת השחיתות

ב"ניו יורק טיימס" דיווחו שוואלקה הוא אחד ממושאי החקירה הבולטים של ה-FBI ושהוא היה מעורב בהעברת 10 מיליון דולר לחשבונות בנק בבעלותו של ג'ק וורנר. בפיפ"א מכחישים

ספ בלאטר עם ג'רום ואלקה, קונגרס פיפ"א 2015. Philipp Schmidli, GettyImages
פרשה מסתעפת./GettyImages, Philipp Schmidli

פיפ"א פרסמה היום תגובה רשמית נוכח הפרסומים שמזכ"ל הארגון, ג'רום ואלקה, הוא חשוד מרכזי בפרשת השוחד שנחקרת על ידי ה-FBI. ואלקה שנחשב למקורב מאוד לנשיא ספ בלאטר, לא נעצר או הואשם (לפחות עדיין לא), אבל בכלי תקשורת ברחבי העולם נטען שהוא נחשב לדמות מפתח בחקירה וחשוד שהעביר כספי שוחד בסך 10 מיליון דולר.

בהודעה של פיפ"א נכתב היום: "התשלומים בסך של 10 מיליון דולר התאפשרו על ידי יו"ר ועדת הכספים של פיפ"א באותה עת (חוליו גרונדונה שמת ב-2014) והם נמסרו בהתאם לחוקים. מזכ"ל הארגון, ג'רום ואלקה לא היה מעורב באותם תשלומים, וכך גם אף חבר בכיר אחר בפיפ"א".

גורמים שמקורבים לחקירה, אמרו ל"ניו יורק טיימס" שוואלקה חשוד שהוא העביר 10 מיליון דולר לחשבונות בנק ברשותו של בכיר אחר בארגון, ג'ק וורנר. על פי החשד, וורנר שימש דמות מרכזית ב"קניית" אירוח מונדיאל 2010 על ידי ההתאחדות לכדורגל של דרום אפריקה.

ארה"ב הוציאה בקשת הסגרה לוורנר, שנעצר בטרינידד וטובגו. הוא אחד מ-14 אנשים שהתביעה האמריקנית מתכננת להגיש נגדם כתב אישום בחשד לשחיתויות שמסתכמות ב-150 מיליון דולר. וורנר התראיין לעיתון בגרמניה ותהה: "מדוע אין חקירות באסיה, או באירופה? למה לא חוקרים את ספ בלאטר? אף אדם אחר לא המית כזו בושה על פיפ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully