וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: סטן ואוורינקה ניצח 4:6, 3:6, 6:7 (4) את רוג'ר פדרר

המדורג תשיעי בעולם שלח הביתה את בן ארצו וחברו ברבע הגמר עם ניצחון חלק. צונגה ניצח 1:6, 4:6, 6:4, 6:3, 3:6 את נישיקורי. נשים: איבנוביץ' ניצחה את סביטולינה, תשחק מול ספארובה

המנצח הגדול/GettyImages

זהו, רוג'ר פדרר סיים את דרכו ברולאן גארוס. המדורג מספר שתיים בעולם הפסיד היום (שלישי) 6:4, 6:3, 7:6 (4) לבן ארצו סטן ואוורינקה, המדורג תשיעי בעולם, והלך הביתה בשלב רבע הגמר. ואוורינקה יפגוש בחצי הגמר את ג'ו ווילפריד צונגה, שניצח את קיי נישיקורי בתום חמש מערכות דרמטיות במיוחד.

אצל הנשים, אנה איבנוביץ' הצליחה לעלות לחצי הגמר אחרי 3:6, 2:6 על אלינה סביטולינה. הסרבית תשחק בשלב הבא מול לוסי ספארובה, שניצחה 6:7 (3), 3:6 את גרבינייה מוגורוסה.

seperator

גברים:

רוג'ר פדרר - סטן ואוורינקה 6:4, 6:3, 7:6 (4)

כולם ציפו, חיכו וספרו את השעות עד הדרבי השוויצרי ברבע הגמר. בסופו של דבר, זה התברר כמירוץ של סוס אחד, כמו שאומרים. סטן ואוורינקה היה פשוט גדול על חברו ובן ארצו רוג'ר פדרר ושלח אותו הביתה עם 4:6, 3:6, 6:7 (4) בדרכו לחצי הגמר. זה היה בסך הכול הניצחון השלישי של ואוורינקה מול פדרר במפגש ה-19 ביניהם, אבל כמה שזה מתוק עבורו. מבחינת המדורג מספר שתיים בעולם זו השנה השלישית ברציפות בה הוא לא עובר את רבע הגמר באליפות צרפת הפתוחה, בה זכה ב-2009.

ואוורינקה התחיל את המשחק טוב יותר והיה אגרסיבי מאוד. זה השתלם לו כששבר על האפס כבר במשחקון השלישי כדי לעלות ל-1:2. השניים שמרו על ההגשות ובמצב של 2:3 לוואוורינקה היה משחקון ארוך מאוד ושלוש אפשרויות שבירה לפדרר, אבל האחרון לא הצליח לשבור וזה 2:4. השניים שמרו על ההגשות שלה עד מצב בו ואוורינקה הוביל 4:5. במצב הזה הצליח פדרר להשיג נקודת שבירה, אבל המדורג תשיעי בעולם הלך על כל הקופה וגם זכה בה עם 4:6 ובזכות טניס מצוין.

המערכה השנייה נפתחה בצורה שקולה מאוד, כששני השחקנים מצליחים לשמור על ההגשות שלהם. במצב של 2:3 לזכות פדרר, הזעיק המדורג שני בעולם רופא כדי שיטפל באיזושהי פציעה שהטרידה אותו בידו. ואוורינקה המשיך להיות דומיננטי ושבר כדי לעלות ל-3:4. ואוורינקה שמר על ההגשות שלו והשיג שבירה נוספת כדי לסגור את המערכה עם 3:6 ונראה שהוא בדרך לניצחון מול בן ארצו. פדרר חזר תשע פעמים במהלך הקריירה שלו מפיגור של שתי מערכות לניצחון.

המערכה השלישית כבר נראתה מעט טוב יותר מבחינת פדרר, שהצליח סוף סוף לשמור על ההגשות שלו במשך שישה משחקונים ברציפות. לחוסר מזלו, גם ואוורינקה עשה את זה והמערכה הלכה לשובר שוויון. בתחילת שובר השוויון שני השחקנים שמרו על ההגשות וזה 3:3, אבל אז החלטה של שופט הכיסא (נכונה הפעם) העניקה לוואוורינקה את המיני שבירה שהוא חיפש בדרך ל-3:4. משם, הדרך של המדורג תשיעי בעולם לניצחון הייתה קצרה מאוד והוא סגר סיפור עם 4:7 בשובר השוויון בדרך לניצחון גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חתיכה מהגג שנפלה באצטדיון פיליפ שאטרייה במהלך המשחק בין ג'ו ווילפריד צונגה לבין קיי נישיקורי. Julian Finney, GettyImages
העמוד שקרס/GettyImages, Julian Finney

ג'ו ווילפריד צונגה - קיי נישיקורי 1:6, 4:6, 6:4, 6:3, 3:6

בשמינית הגמר ג'ו ווילפריד צונגה הגיש למשחק מול תומאש ברדיך, נשבר ונכפה עליו משחק של ארבע מערכות. הפעם, הצרפתי (14) שמט יתרון של שתי מערכות, אבל הצליח להתעלות למרות כל המתח, הלחץ, העייפות וניצח 1:6, 4:6, 6:4, 6:3, 3:6 את קיי נישיקורי היפני, שהגיע לטורניר כמדורג חמישי בעולם. צונגה עלה לחצי גמר רולאן גארוס שני על אדמת מולדתו לאחר שהגיע לארבעת האחרונים גם ב-2013.

באופן מפתיע ולא כל כך צפוי, פתיחת המשחק נראתה כמו מירוץ של סוס אחד בלבד. ג'ו ווילפריד צונגה נראה מצוין ועשה מה שהוא רק רוצה מול נישיקורי. הצרפתי זכה במערכה הראשונה עם 1:6 ולאחר מכן עלה מהר מאוד ליתרון 2:5, כשקריסה של חלק באצטדיון על ידו של אחד הצופים גרמה להפסקה במשחק. אחרי ההפסקה הצליח היפני לחזור קצת לעניינים וצימק כבר ל-4:5, אבל צונגה שמר על ההגשות וסגר עניין עם 4:6.

מכאן, המשיך צונגה במומנטום השלילי והפסיד בשתי המערכות הבאות כשנישיקורי נראה בשליטה מלאה. בסופו של דבר, הצליח הצרפתי להשיג שבירה אחת במערכה החמישית כדי לסגור סיפור עם 3:6 ולהרים על הרגליים את אלפי הצופים במגרש המרכזי וביניהם גם את הקופץ במוט רנו לבילאני.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
כך הוא נראה בינתיים. פדרר/רויטרס

נשים:

אנה איבנוביץ' (7) פתחה את משחקי היום במשחק חד צדדי במגרש המרכזי שהסתיים בניצחון 2:6, 3:6 על אלינה סביטולינה האוקראינית (19). בכך שמרה הסרבית על מאזן מושלם מול יריבתה (מאזן 0:7 לאורך השנים) והעלתה לחצי הגמר בצרפת לראשונה מאז 2008. בזמנו, אגב, היא המשיכה כל הדרך אל התואר. "אני לא יודעת אם עליי להיות שמחה או להרגיש זקנה", התלוצצה הסרבית בסיום.

ברבע גמר נוסף הצליחה לוסי ספארובה הצ'כית הנהדרת (13) לעלות לחצי גמר גרנד סלאם שני בתוך פחות משנה. ספארובה, שהפסידה ב-2014 לפטרה קביטובה בחצי גמר ווימבלדון, שיחקה מצוין והצליחה לנצח 6:7 (3), 3:6 את גרבינייה מוגורוסה הספרדייה (21) במפגש הראשון שנערך בין השתיים אי פעם. ספארובה תשחק בחצי הגמר מול אנה איבנוביץ'.

הטניסאית הסרבית אנה איבנוביץ'. AP
חצי גמר ראשון מאז 2008. איבנוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully