וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הודיעה על עזיבת פאקו: "המועדון מרגיש שהוא רוצה משהו שונה"

1.6.2015 / 18:40

האלופה נפרדה מהמאמן שהוביל אותה לטרבל היסטורי. מרטין ביין: "הוא ממשיך הלאה". ג'ורדי קרויף: "מודה לפאקו על עונה מדהימה, הוא הציב רף גבוה". פאקו: "אחפש אתגר חדש". קאריו מועמד להחליפו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

מכבי תל אביב ערכה הערב (שני) מסיבת עיתונאים, רגע לפני המפגש מול מכבי פתח תקוה (21:00, ערוץ 1) שינעל את העונה ויפתח את חגיגות האליפות של הצהובים, והודיעה על עזיבתו של המאמן פאקו אייסטרן. גם הטרבל ההיסטורי לא עזר למאמן הבאסקי, שסיכוייו להמשיך לא היו גבוהים בגלל חילוקי הדעות המקצועיים עם ג'ורדי קרויף. בין המועמדים להחליפו מופיעים ז'ואן קאריו (מאמן וידאוטון), תומאס כריסטיאנסן (מאמן א.א.ק לרנקה) וגרסיה פימיינטה (מאמן קבוצת הנוער של ברצלונה).

"אנחנו רוצים להודיע שהמאמן פאקו אייסטרן עוזב אותנו וממשיך הלאה", אמר המנכ"ל מרטין ביין בפתיחת מסיבת העיתונאים. "הייתה לנו עונה נהדרת, השגנו טרבל ועמדנו בכל היעדים. המשכיות חשובה לכל מועדון, אבל ניהלנו שיחות והגענו להחלטה".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב מודיע על עזיבה. ניב אהרונסון
נפרד. פאקו אייסטרן/ניב אהרונסון
ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
מי יהיה המאמן הבא? ג'ורדי קרויף/ניב אהרונסון

"נהניתי מכל רגע כאן", הודה פאקו. "תודה על המסע הנהדר הזה, בתל אביב ובמכבי. הגעתי לכאן עם תפישה לפיה לקחתי החלטה נכונה. היו בפניי מטרות קשות, השגנו את כולן ואפשר להיות מרוצים. ידעתי שיש לי את הקבוצה הטובה בישראל וזה עזר לי להשיג את המטרות. זאת הודות לג'ורדי ולמועדון. עכשיו הזמן להמשיך הלאה, למטרות אחרות, להשיג דברים חדשים. לא היה קל להגיע להחלטה הזו, אבל המועדון ואני הגענו אליה יחד".

הספרדי הוסיף: "הגענו לנקודה בה המועדון מרגיש שהוא צריך משהו שונה וגם אני הרגשתי כך. זה הכול. התחלתי לחשוב בכיוון הזה לפני כמה שבועות, אבל חיכיתי עד שהייתי בטוח שזו ההחלטה הנכונה. גם המועדון היה צריך זמן להיות בטוח שזו ההחלטה הנכונה. לא רציתי להחליט מהר מדי ואז להתחרט וכך גם המועדון. לא לוקחים החלטות כאלה מהר מדי. דיברתי עם המועדון, היינו בשיחות ופשוט כל אחד חשב בכיוון אחר. המשכיות היא לא תמיד טובה, למועדון או למאמן. במקרה הזה, זה המצב. אני לוקח את הזמן לפני כל משרה שאני לוקח. צריך להיות בטוח שההחלטה שאתה לוקח היא הנכונה ועד שלא יצוץ משהו מעניין עבורי, אני אחכה".

מאמן מכבי תל אביב, פאקו אייסטרן. ניב אהרונסון
עוזב אחרי הטרבל עם סלפי למזכרת. פאקו אייסטרן/ניב אהרונסון

"אני רוצה להודות לפאקו ולצוות שלו", ציין ג'ורדי קרויף. "הם עשו עונה מדהימה והמאמן הוא תמיד חלק מרכזי כאשר יש הצלחה. פאקו השאיר חותם מצוין ויהיה כמעט בלתי אפשרי להשתפר עוד יותר ממה שהשגנו השנה. הוא השאיר רף גבוה. היה קשה להחליף מאמן בסוף הקיץ שעבר והוא נכנס ישר ללחץ, לא היה לו קדם עונה נורמלי, שישה שבועות להכיר את הקבוצה. היינו צריכים אישיות אופטימית, שתקרין על השחקנים ופאקו עמד בכל המטרות באופן מושלם. אני מודה לך, השם שלך ייכתב באותיות זהב בעונה הכי מוצלחת של מכבי תל אביב".

ג'ורדי המשיך: "דיברנו כל הדרך. מסיבת העיתונאים הזו נועדה להעביר רק מידע, לא לעורר סנסציות לגבי המשא ומתן שהיה או דברים כאלה. רצינו שאנשים ידעו על ההחלטה לפני המשחק האחרון כדי שהקהל יוכל לתת כבוד למאמן שאחראי על העונה האדירה הזו. לכל אחד מהמאמנים שהיו לנו הייתה הצלחה גדולה במועדון והם המשיכו לקריירות מוצלחות. זה לא תמיד נוח להחליף מאמן, אבל לומר שמכבי סובלת מכך, בשעה שאנחנו רואים שיפור בכל שנה ושנה, זה לא נכון. התוצאות השנה מדהימות ויהיה קשה לשחזר אותן, אבל ננסה. אני לא חושב שנביא מאמן ישראלי".

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, עם המנכ"ל מרטין ביין ופאקו אייסטרן. ניב אהרונסון
בלי מאמן ישראלי. ג'ורדי קרויף ומרטין ביין לצד פאקו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully