וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין: "הנבחרת תקבל את ה-DNA של הכדורסל הישראלי"

1.6.2015 / 12:57

איגוד הכדורסל ערך כינוס בהשתתפות מאמני ושחקני נבחרות הגברים והנשים, בו הודיע על הסכם אימוץ עם תנובה. גל מקל: "יש לנו לא מעט שחקנים בשלים, העלינו את רף הציפיות. ציפינו לקיץ"

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין (שמאל) המנהל המקצועי של הנבחרות פיני גרשון (ימין). ברני ארדוב
מתכונן לקיץ חם. אדלשטיין עם גרשון/ברני ארדוב

הקיץ הצפוף של נבחרות ישראל בכדורסל יצא לדרך היום (שני) במסיבת עיתונאים חגיגית שכינס איגוד הכדורסל. במסיבת העיתונאים ייצגו ארז אדלשטיין וגל מקל את נבחרת הגברים, טל נתן את נבחרת הנשים, ונכחו בה יו"ר האיגוד עמירם הלוי ופיני גרשון, מנהל האגף המקצועי. כמו כן, נכח במסיבת העיתונאים אריק שוק, מנכ"ל תנובה, שחתמה על הסכם אימוץ לנבחרות ישראל החל מהקיץ הקרוב. החוזה יהיה תקף לשנתיים ובמסגרתו יועברו שני מיליון שקלים.

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין אמר: "אנחנו לא רוצים להוציא את השחקנים מהריכוז לגבי הפלייאוף, כשהם יידעו גם אתם תדעו. אני לא רוצה לדבר על דברים מקצועיים, אבל כשאנחנו מדברים על חדשנות ואחריות חברתית, אני מאמין שהנבחרת תקבל את הכדורסל הישראלי עם ה-DNA שלו, עם קשיחות וצבריות, ובלי לדבר על שמות ספציפיים".

המנהל המקצועי של נבחרות הגברים בכדורסל פיני גרשון. ברני ארדוב
מנסה לבנות תשתית לשנים הבאות. גרשון/ברני ארדוב

גארד נבחרת ישראל גל מקל הוסיף: "העלינו את רף הציפיות בקיץ הקודם, ואני יודע שהחברים לנבחרת מתרגשים לקראת הקיץ הקרוב. יש לא מעט שחקנים שמגיעים בשלים, ואנחנו מצפים מאוד לקיץ הזה".

טל נתן, המנהל המקצועי של נבחרות הנשים של ישראל: "אנחנו מקווים לחזור לאליפות אירופה ולחזור לפסגה של הכדורסל האירופי אחרי שהיינו שם שלוש פעמים. יש לנו קיץ ארוך עם כל הנבחרות, הנבחרת עד גיל 18 עלתה לראשונה לדרג א' ויש לנו ציפיות".

פיני גרשון: "המטרה שלנו היא לעשות כמה שיותר שחקנים וזה תהליך, וזה דורש מכל קבוצה עוד לפחות ארבעה שחקנים ישראלים וזה אומר צריך עוד 50 ישראל ברמה שישחקו בליגה. אתם מכירים את המצב כמוני, אנחנו מייצרים לייצר את השחקנים האלה ולשפר את הרמה שלהם. בנבחרות העתודה והנוער יש לנו שחקנים טובים. להגיד שבעתיד יהיו 50 שחקנים ישראלים שישחקו בליגה ברמה גבוהה, קשה להבטיח אבל יש לשאוף לזה. קשה להרחיב את בסיס הפירמידה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל גל מקל. יוסי ציפקיס
נרגש לקראת הקיץ. מקל/יוסי ציפקיס

על השאיפות לקראת אליפות אירופה: "אנחנו לא קבוצה של ארבעה הראשונות, מאז שאירופה התפרקה ל-8,000 מדינות יותר קשה. היום יש יותר מדינות ויותר כדורסל. לא ראיתי את הנבחרות האחרות ואני לא יודע מי משחקני ה-NBA יגיע לאליפות אירופה. ברור לנו שזה לא נעשה קל יותר משנה לשנה, עם כל זה שיש לנו נבחרת עם ניסיון ושני שחקני NBA. אנחנו צריכים לשאוף להישאר באליפות אירופה, ואם לא אז שוב נלך למוקדמות ונעלה שוב. בעשרים ומשהו שנים האחרונות אנחנו נמצאים באליפות אירופה, אנחנו בצמרת, ואם נוכל להישאר אז אחלה ואם לא נעשה את הסיבוב בשנה הבאה".

גרשון התייחס למדיניות הזימונים לנבחרת הגברים: "אם ארז יתייעץ איתי המגמה תהיה לשלב שחקן צעיר אחד בסגל הנבחרת לאליפות אירופה".

על הסירוב של קבוצות ישראליות לשחק באירופה אמר גרשון: "לשחק פעמיים בשבוע זה סיפור אחר לגמרי. אתם יודעים מה זה להתאמן שישה ימים בשבוע פעמיים ביום, ולראות את אותם פרצופים. קיבלו כסף על החוק הרוסי, שילכו לחפש ספונסרים. אפשר למצוא ספונסרים שיש להם אינטרס להיות באירופה".

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן. ברני ארדוב
יהיה חלק מהסגל לאליפות אירופה? דאוסן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully