וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לפני עשור היו אומרים שצריך מנהל מקצועי, אנשים היו נדהמים"

שמעון מזרחי, איזי שרצקי ומשה דמאיו דנו בחשיבותו של תפקיד המנהל המקצועי, בעקבות הרצאה של מנהל אודינזה לשעבר קלאודיו גרזלי בקורס המנהלים הספורטיביים. דמאיו: "לא בטוח שאדם מבחוץ יעשה את התפקיד יותר טוב ממני"

איזי שרצקי בעלים עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"בקרית שמונה המנהל המקצועי לא קובע את שיטת המשחק. אני קובע"/ברני ארדוב

קלאודיו גרזלי, המנהל הספורטיבי לשעבר של אודינזה המשמש כיום רכז מקצועי בהתאחדות האיטלקית לכדורגל, התארח היום בקורס המנהלים הספורטיביים של ההתאחדות לכדורגל ואיגוד הכדורסל, המתקיים בשיתוף המכללה האקדמית וינגייט. במוקד דבריו של גנזלי עמדה שאלת המנהל המקצועי, מה שגרר דיון ער בשאלת שילובו של התפקיד בספורט הישראלי.

"באיטליה חייבים כל 15 אלף המועדונים המקצועיים והחובבניים להעסיק מנהל ספורטיבי", אמר גנזלי, "או שהמועדון לא יקבל רישיון. עיקר תפקידו של המנהל הספורטיבי הוא לאתר ולהחתים שחקנים עבור הקבוצה, להיות אחראי על הצוות המקצועי הרפואי שלה ולהתוות את המעטפת המקצועית".

בכינוס נכחו מאמנים, שחקני עבר ובעלי קבוצות, שדנו בנושא והציגו מגוון גישות. יושב ראש מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי, אמר כי "אם לוקחים אדם לתפקיד כזה, הוא צריך להיות שחקן עבר ובעל קשרים ענפים לקבוצות בחו"ל. אם לפני עשר שנים היו אומרים שצריך את התפקיד הזה, אנשים היו נדהמים, אבל היום הדברים השתנו. זה שינוי רדיקלי, שצריך לבוא קודם כל מבעלי הקבוצות. כשתהיה אחידות דעים שיש צורך בתפקיד כזה, יעלו שאלות של קביעת גבולות הגזרה לכל בעלי התפקידים במועדון".

בעלי עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, שב והתעקש כי הוא אינו רואה צורך בפונקציה כזאת: "אצלנו בקרית שמונה המנהל המקצועי, שהוא גם המנכ"ל, לא קובע את שיטת המשחק של הקבוצה. אני זה שקובע. ג'ורדי קרויף לא הצליח עם הזרים שהביא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, הביע ספק באשר למקום המנהל המקצועי בארץ, אך מזווית אחרת: "זו משרה בכירה מאוד במועדון, ואני לא חושב שלכל מועדון בארץ יש את היכולת לממן פונקציה כזו עם תקציב. אם אביא אדם כזה לבני יהודה, אני לא בטוח שהוא יעשה את התפקיד יותר טוב ממני".

מנהל הקורס, ד"ר איציק בן מלך, מהמכללה האקדמית בווינגייט, הוסיף: "הספורט בישראל חייב למצוא פתרונות לבעיות הנוכחיות שלו. אנחנו חייבים לקדם ולשפר בעיקר את היכולות המקצועיות של אנשי המקצוע ולדעת להבדיל בין תפקיד המנהל הספורטיבי לבין תפקיד המאמן במועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully