וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה בעיריית ראשון לציון: לבטל את העסקה עם ברקוביץ'

יושב ראש ועדת הביקורת בעירייה, אסף דעבול, טוען כי מכירת הפועל ראשון לציון לכוכב העבר בוצעה במחטף ובתנאים מקלים מדי: "יש לצאת למכרז חדש שימקסם את התמורה עבור הקבוצה". העירייה: "ניסיון של האופוזיציה לקושש כותרות, אין סכנה לעסקה"

ברני ארדוב

יושב ראש ועדת הביקורת בעיריית ראשון לציון, אסף דעבול, דורש מראש העירייה לבטל באופן מיידי את העברת הפועל ראשון לציון לידיו של איל ברקוביץ'. במכתב ששלח דעבול לדב צור, טוען חבר המועצה כי ההסכם נחתם שלא בתום לב, ותוך מתן תנאים מקלים יתר על המידה לברקוביץ'.

בפניה נטען כי עסקת המכירה בוצעה בשרירותיות וללא מכרז שהיה ממקסם את התמורה עבור הקבוצה ומבטיח בעלים שישקיע בה סכומים ניכרים. לדברי דעבול, ברקוביץ' לא סיפק ערובות ובטחונות להתחייבויותיו, ואף הגדיל לעשות כשפיטר בעלי תפקיד במועדון עוד בטרם אושר ההסכם שהעביר את הקבוצה לבעלותו.

ברקוביץ' הגיע לסיכום עם צור והעירייה לפני כשלושה שבועות, לתקופה של עשר שנים, תמורת 1.25 מיליון שקלים – הסכום שעלתה רכישת הקבוצה מהבעלים הקודם, רביב ספיר. על פי עיקרי ההסכם, ראשון לציון תתוקצב בסכום של 1.4 מיליון שקלים מדי עונה בליגה הלאומית, כשאם תעלה לליגת העל הסכום יעלה ל-1.9 – אך אין התייחסות למצב שבו תרד לליגה א'. ברקוביץ', מצדו, התחייב שהתקציב בעונה הבאה יהיה גבוה בלפחות 800 אלף שקלים מתקציב המינימום שתגדיר הרשות לבקרת התקציבים.

"באתי לטווח ארוך, אני בעלים ויהיו תחתיי את האנשים שלי", אמר ברקוביץ' לאחר השלמת העסקה. הגעתי לפה לתקופה ארוכה. אני בן 43 ואהיה כאן עד גיל 80. כרגע השאיפות שלי הן להיכנס למקום ולשפר את מחלקת הנוער. אני מתבסס על כחול לבן, לא ישחק אצלי זר אחד בקבוצה".

ראש עיריית ראשון לציון דב צור. ניב אהרונסון
דעבול: "צור ביצע מחטף"/ניב אהרונסון

"מדוע הקונה מתחיל לשלם לעירייה רק בשנת 2018, ולעמותה רק ביום 1.8.17, בעוד שאת התמיכה העירונית הוא זכאי לקבל כבר במחצית הראשונה של 2016", נשאל, "ומדוע הקונה זכאי לקבל את התמיכה במחצית הראשונה של כל שנה קלנדרית, בניגוד ליתר הקבוצות המקבלות אותה בארבע פעימות במהלכה?".

דעבול טוען כי פנה לצור לראשונה ב-12 במאי, יום לפני שהסכם המכירה נחתם, אך נתקל בהתעלמות, תוך ביצוע מחטף. הוא דורש כי מועצת העיר תקבל החלטה המבטלת את הסכם המכירה, ותפרסם מכרז פומבי ש"ימקסם את התמורה שתתקבל מההסכם מחד, ויטיב עם ילדי האגודה ותושבי העיר מאידך".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "חבר האופוזיציה משתמש בזכותו החוקית להפיץ הצעות לסדר. מעבר לכך, אין כל סכנה לעסקה, היא אושרה בהנהלת העיר והיא תאושר גם במועצת העיר, בה להנהלת העיר יש רוב מוחלט. בנוסף, עמותת הפועל ראשון צריכה לאשר את העסקה. אנו מציעים לא להתרגש מהעניין, מדובר בניסיון של האופוזיציה לקושש כותרות בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully