וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך עלי פרש, ספ בלאטר נבחר לנשיא פיפ"א בפעם החמישית ברציפות

השוויצרי בן ה-79 התגבר על פרשת השחיתות וימשיך בתפקיד אותו הוא ממלא מ-1998 אחרי שהירדני פרש לפני הסיבוב השני. בלאטר: "אני אעמוד בפיקודה של הסירה, ואנחנו נחזיר אותה לחוף"

ספ בלאטר עם הנסיך עלי בן חוסיין. רויטרס
בלאטר והנסיך עלי/רויטרס

למרות גל המעצרים של בכירים בפיפ"א בימים האחרונים, למרות החשדות הכבדים לשחיתות בצמרת ההתאחדות לכדורגל העולמית, ספ בלאטר נבחר הערב (שישי) לתפקיד נשיא פיפ"א פעם נוספת. השוויצרי בן ה-79 גבר על הנסיך עלי מירדן אחרי שזה פרש, והוא ימשיך לעמוד בראש בפיפ"א, כפי שעשה בצורה רצופה מאז יוני 1998.

בימים האחרונים בלאטר דאג להרחיק את עצמו מהעצורים בפרשת השחיתות בפיפ"א, ודאג להצהיר שוב ושוב דברים בסגנון "אני לא יכול לשלוט במעשים של כל הבכירים בהתאחדות". היום הוא הצליח להתגבר על האיומים של מישל פלאטיני שאם הוא ייבחר, אופ"א תשקול לפרוש מפיפ"א, הצליח לשים בצד את ההתנגדות האמריקנית אליו, ונבחר בפעם החמישית ברציפות.

ההצבעה נעשתה בצורה חשאית ונטלו בה חלק נציגי 209 ההתאחדויות החברות בפיפ"א. על פי החוק, אם אחד מהמתמודדים מקבל 140 קולות בסיבוב הראשון, הוא מנצח, אבל אף אחד לא הגיע למספר הזה ונעשתה הכרזה על סיבוב הצבעות שני. בלאטר זכה ל-133 קולות, בעוד יריבו הירדני קיבל 73 קולות. כמה דקות לאחר ההודעה על סיבוב שני, הנסיך עלי הודיע: "זה היה מסע נפלא. אני רוצה להודות לכל מי שהיה אמיץ מספיק כדי לתמוך בי, אבל אני אפרוש מהמירוץ. אני מאחל לכולם את הטוב ביותר".

ספ בלאטר ספג מעט קריאות בוז בזמן שעלה לבמה, ואמר בנאום הניצחון שלו: "קודם כל, אני רוצה לתת מחמאות ולהביע את הכרת התודה לנסיך עלי, מכיוון שהוא אתגר והשיג תוצאה טובה מאוד. הוא יכול היה להגיד: 'לא, בוא נמשיך ואולי אני אקבל יותר קולות', אבל אני מודה לך על כך שקיבלת אותי לארבע השנים הבאות. אני אעמוד בפיקודה של הסירה הזו שנקראת פיפ"א, ואנחנו נחזיר אותה אל החוף".

בלאטר המשיך: "יש לנו בעיות בארגון. אנחנו צריכים נשים בארגון שלנו, אנחנו צריכים לעשות יותר. אני לא אגע בגביע העולמי, זה יותר מדי חשוב. אני לוקח אחריות להחזיר את פיפ"א, ואעשה את זה יחד איתכם, אני בטוח. אני בעל אמונה, באלוהים, אללה או כל אחד אחר שאנחנו מאמינים בו, הם יעזרו לנו להחזיר את פיפ"א. אני מבטיח שבסופה של הקדנציה אני אביא את פיפ"א להצלחה".

בלאטר סיפר על גילו המבוגר: "הגיל לא מהווה בעיה. יש אנשים בני 50 ונראים זקנים. אני אוהב אתכם ואני אוהב את העבודה שלי ורוצה להיות איתכם. אני לא מושלם, אבל אנחנו נעשה עבודה טובה יחד. יאללה פיפ"א, יאללה פיפ"א".

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully