וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: "האירועים מבישים, לא יכול לשלוט על כל מי שסביבי"

יום לאחר מעצר בכירי הארגון, נשיא פיפ"א פתח את הקונגרס השנתי בציריך וגלגל מעצמו אחריות לפרשה המביכה: "פעולות של אינדיבידואלים הטילו בושה והשפלה על הכדורגל, המושחתים הם מיעוט"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר בפתיחת קונגרס פיפ"א בעיר ציריך שוויץ. GettyImages
"אלה זמנים קשים עבור פיפ"א". בלאטר בטקס הפתיחה/GettyImages

קונגרס פיפ"א יצא לדרך הערב (חמישי) באופן רשמי בציריך, בצל מעצר הבכירים בארגון בחשד לעבירות שחיתות, ובהן מכירות אירוח המונדיאלים הבאים לרוסיה ולקטאר. סדר היום העיקרי מתוכנן למחר, ובמרכזו הבחירות לנשיאות הארגון וההצבעה על ההצעה הפלסטינית להשעות את ישראל.

מושב הקונגרס יחל מחר ב-10:30 שעון ישראל, כשההצבעה על הדחת ישראל, אם תתקיים בסופו של דבר, מתוכננת לסביבות השעה 14:00. מיד לאחר מכן יתקיימו הבחירות, שבהן יתמודד בלאטר על כהונה חמישית מול הנסיך הירדני עלי בן חוסיין, אחיו של המלך עבדאללה.

בלאטר אמר הערב בטקס הפתיחה: "אלה זמנים קשים עבור פיפ"א. ארועי אתמול הטילו צל כבד על הכדורגל בכלל ועל הקונגרס הנוכחי. פעולות של אינדיבידואלים, אם יוכחו כנכונות, הטילו בושה והשפלה על הכדורגל ודורשות פעולה ושינוי מצד כולנו. אסור לנו להרשות למוניטין של פיפ"א להמשיך להיגרר בתוך הבוץ הזה. אני חייב להדגיש שהמושחתים בכדורגל הם מיעוט, כמו בכל חברה. אבל כמו בכל חברה, חייבים לתפוס אותם.

"החודשים הקרובים לא יהיו פשוטים עבור פיפ"א. אני בטוח שעוד חדשות רעות יגיעו בקרוב. אבל חשוב מאוד שנתחיל להחזיר את האמון בארגון שלנו. בואו נהפוך את הרגע הזה לנקודת מפנה. מחר, בקונגרס, יש לנו אפשרות להתחיל בדרך הארוכה והקשה של בניית האמון מחדש. אנחנו חייבים להרוויח את האמון הזה דרך ההחלטות שניקח, הציפיות שנטיל אחד על השני והדרך בה נתנהג, כל אחד באופן אישי".

באשר לחלקו בפרשה, אמר הנשיא בן ה-79: "הרבה אנשים רואים בי אחראי, אבל אני לא יכול לשלוט על כל מי שסביבי כל הזמן. נשתף פעולה עם כל הרשויות ונבטיח שכל מי שמעורב בעשיית דברים רעים יתגלה וייענש. לא ארשה לפעולות של בודדים להרוס את הפעילות של המון אנשים שעובדים קשה עבור הכדורגל".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר יחד עם סגן הנשיא הנסיך עלי. GettyImages
"זה הזמן להחזיר את מוקד העניין לספורט". עלי עם בלאטר/GettyImages

עלי בן חוסיין, אחיו הצעיר של מלך ירדן עבדאללה, נותר המועמד היחיד מול בלאטר, לאחר ששחקן העבר לואיס פיגו ויושב ראש ההתאחדות ההולנדית, מיכאל ואן פראג, הסירו את מועמדותם. עלי בן ה-39, צעיר חברי הוועד הפועל של פיפ"א, אמר במעמד ההכרזה בראשית השנה: "זהו הזמן להעביר את מוקד העניין מהמחלוקות הניהוליות ולהחזיר אותו לספורט. לענף הפופולרי בעולם מגיע גוף ניהולי הכי טוב בעולם - פדרציה בינלאומית שלה יש דגם של מוסר, שקיפות ומינהל תקין".

אופ"א הודיעה אחר הצהריים כי תתמוך בעלי, ואיימה לפרוש מפיפ"א אם בלאטר ינצח. "אני נגעל מהשחיתות בפיפ"א", אמר נשיא אופ"א, מישל פלאטיני. בתחילה איימה אופ"א להחרים את הקונגרס וקראה לדחות את הבחירות, אך נסוגה מהאיומים הללו לטווח הקצר.

מנגד, הודיע יושב ראש ההתאחדות של ניגריה, אמאג'ו פיניק, כי יצביע בעד השויוירי. לדבריו, "הוא נותן לכל המדינות חשיבות דומה, כמו לגדולות. בזכותו כולם נהנים מהרווחים". למרות המכה המוראלית, סוכנויות ההימורים מחשיבות את בלאטר כמועמד המוביל, עם יחס של 4:9 לזכייה, לעומת 13:8 של עלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully