וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות שערים, פחות כובשים בריטים, המון דרמה: מספרי הפרמיירליג

לכבוד סיום העונה, ב-BBC ערכו סיכום סטטיסטי עם מספר נתונים מרתקים. מנצ'סטר יונייטד בזבזה הכי הרבה, סטוק סיטי הכי מעט. פברגאס נגע הכי הרבה בכדור, חואן מאטה הכי מדויק בליגה

ססק פברגאס שחקן צ'לסי חוגג (ימין). AP
הכי הרבה נגיעות בכדור. פברגאס/AP

עונת הפרמיירליג 2014/15 הגיעה לסיומה. צ'לסי וז'וזה מוריניו החזירו לעצמם את תואר האליפות עם דומיננטיות גדולה, מנצ'סטר סיטי וארסנל ישחקו בליגת האלופות אף הן ואילו מנצ'סטר יונייטד תנסה להעפיל לשם משלב המוקדמות. אל הצ'מפיונשיפ ירדו האל סיטי, ברנלי וקווינס פארק ריינג'רס וכעת, ב-BBC התפנו להציג סיכום סטטיסטי מרתק של העונה, שיעזור לחובבי הליגה לראות אותה באור שונה.

העונה נכבשו בפרמיירליג 975 שערים, ירידה משמעותית לעומת 1,052 שערים שנכבשו בעונה שעברה. מצד שני, נכבשו העונה עשרה שלושערים לעומת שמונה בעונה שעברה. שלושה שחקנים סיימו עם 20 שערים ומעלה. בעונה שעברה נכבשו 49 שערים עצמיים לעומת 33 העונה. השוערים שמרו העונה 224 פעמים על רשת נקייה, ירידה של שמונה משחקים לעומת העונה הקודמת. שבעה מנג'רים איבדו את משרתם במהלך העונה לעומת עשרה במהלך העונה הקודמת.

כמו בליגות בספרד וצרפת, בפרמיירליג שיחקו העונה 380 משחקים (גם באיטליה ישחקו, אבל שם נשאר עוד מחזור). בספרד נכבשו העונה 1,009 שערים, בצרפת רק 947. באיטליה יעקפו כמעט בוודאות את אנגליה, שכן מחזור אחד לסיום העונה, נכבשו שם 971 שערים. היתרון של אנגליה, שהופך את הפרמיירליג לכל כך מרתקת, הוא כמות השערים בדקות ההכרעה. לא פחות מ-205 שערים נכבשו בין הדקות 76 לסיום המשחק, הכי הרבה מבין כל רבעי השעה שנבדקו. במקום השני: 181 שערים שנכבשו בין הדקות 31 ל-45.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, חואן מאטה, חוגג. GettyImages
אחוזי דיוק מצוינים. מאטה/GettyImages

בעונת 2010/11 נכבשו בפרמיירליג 423 שערים על ידי שחקנים בריטים. ב-2011/12 המספר צנח ל-386. שנה לאחר מכן הוא חזר ל-414, בעונה שעברה עמד על 396 והשנה ירד לשפל רציני, רק 364 שערים. אגב, אחרי כובשים אנגליים, השחקנים שכבשו הכי הרבה העונה בליגה הגיעו מספרד והבאות ברשימה הן בלגיה, צרפת, סנגל וארגנטינה. בסך הכול, כובשים מ-47 מדינות שונות מצאו את הרשת העונה בפרמיירליג.

ססק פברגאס הוא השחקן שנגע בכדור הכי הרבה פעמים העונה בליגה, 3,398 נגיעות בסך הכול. חואן מאטה כבש ב-36 אחוז מהבעיטות שלו לשער, עוד עדות לעונה הטובה שעברה על הספרדי. הכי גרוע בתחום הזה היה פליפה קוטיניו מליברפול, עם אחוזי הצלחה של 7.81 בלבד. ג'ורג' בויד מברנלי הוא הרץ המצטיין, 12.1 ק"מ למשחק ואילו שוערה של ארסנל, הקולומביאני דויד אוספינה, הדף 80.7 אחוז מהבעיטות שנבעטו לעברו.

מנצ'סטר יונייטד, שהשקיע 160 מיליון ליש"ט ברכש, סיימה רק רביעית. ליברפול, השנייה בטבלת ההשקעות, סיימה שישית ומחוץ לצ'מפיונס. ארסנל, השלישית, הגיעה למקום השלישי גם בטבלה ואילו צ'לסי הרביעית זכתה באליפות. מנצ'סטר סיטי הייתה הבאה ברשימת המבזבזות וסיימה שנייה, סאות'המפטון השישית בין המבזבזות סיימה שביעית ושימו לב לזה: קווינס פארק ריינג'רס בזבזה יותר מ-12 קבוצות אחרות וירדה והאל, שהייתה מקום אחד מאחוריה בטבלת מוציאות הכספים (תשיעי בסך הכול), נשרה אף היא. סטוק סיטי, שהוציאה הכי מעט כסף, סיימה תשיעית בטבלת הפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully