וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאקיל אוניל איים שהוא ירצח את קובי בריאנט": סיפורים מ-2004

כתבת ענק שהתפרסמה באתר "בליצ'ר ריפורט" עם כל אנשי המפתח של העונה שפירקה סופית את שושלת הלייקרס חושפת סיפורים מדהימים מאחורי הקלעים, כולל עימות עצבני בין שני הכוכבים

שאקיל אוניל עם קובי בריאנט. GettyImages
כל כך הרבה דם רע. שאק וקובי/GettyImages

לוס אנג'לס לייקרס סיימה העונה את אחת השנים הגרועות בתולדות המועדון, אם לא הגרועה מכולן. אלא שפעם, לא ממש מזמן, הלייקרס היו אימפריית ה-NBA ובתחילת המילניום אף זכו בשלוש אליפויות רצופות. ב-2003, הקבוצה מעיר המלאכים איבדה את השושלת והודחה מול סן אנטוניו בסיבוב השני של הפלייאוף ולקראת העונה שלאחר מכן, 2003/04, היא התכוננה להסתער מחדש על הטבעת.

הלייקרס הצליחו להנחית אז, לקבוצה שכבר כללה את קובי בריאנט ושאקיל אוניל בשיאם, שני כוכבים אגדיים: קרל מלון וגארי פייטון. יחד עם פיל ג'קסון על הקווים, כולם היו משוכנעים שהלייקרס ילכו עד הסוף וזה כמעט קרה, אלא שבגמר ה-NBA המתינה להם דטרויט, שניצה את הסדרה עם 1:4 די חד צדדי וגרמה לפירוק הקבוצה הגדולה שנבנתה בלוס אנג'לס, כאשר גם שאק, גם מאלון וגם פייטון עזבו בבת אחת.

רבות דובר על אותה עונה, שהגיעה לסיומה בבום גדול לפני 11 שנים. כעת, אתר "בליצ'ר ריפורט" יצא בכתבת ענק בה כמעט כל אנשי המפתח של אותה עונה, בלייקרס, סביב המועדון ובדטרויט, מספרים על מה שאירע.

שאקיל אוניל (ימין) קרל מאלון, (שני מימין) קובי בריאנט, גארי פייטון בלייקרס של 2004. NAM Y HUH, AP
הכיף הפסיק. פייטון, מאלון, שאק וקובי/AP, NAM Y HUH

את הציטוט המרכזי מאותה כתבה, שנוגעת לפרטי פרטים בכל אירוע חשוב שעבר על הלייקרס ההם, סיפק מי ששימש כאחראי על יחסי הציבור של המועדון, ג'ון בלאק. בקטע שעסק בקרב בין שאקיל אוניל לקובי בריאנט, קרב שפירק את הלייקרס מבפנים למעשה, סיפר בלאק: "שאק וקובי מאוד לא אהבו אחד את השני, רוב הזמן, אבל זה לא השפיע עליהם על המגרש. הם היו אומרים משהו אחד נגד השני, לציטוט או שלא, אבל בשמונה השנים המשותפות שלהם בקבוצה הדברים הגיעו לעימות אמיתי רק פעמיים או שלוש. כשקובי אמר ששאק הוא שמן ועצלן, זו הייתה פעם אחת. היה עוד עימות אחד, חזק ממש, כשבריאן שואו נאלץ להפריד ביניהם. שאק איים שהוא ירצח את קובי".

מארק הייסלר, עיתונאי "לוס אנג'לס טיימס", סיפר: "היה קרב בעיתונות בין שאק לקובי לפני שהעונה החלה. זה היה אחד העימותים הכי גדולים שסיקרתי. שאק נכנס בקובי וקובי נכנס בשאק בחזרה. באימון האחרון לפני תחילת העונה הסדירה, הם נעמדו פנים מול פנים ושניהם נשלחו הביתה. קרל מאלון היה בטוח שזה נגמר אחרי זה, אבל באותו יום קובי סיפר בתקשורת את כל הדברים שהוא לא אהב לגבי שאק, על איך שהוא הגיע למחנה האימונים שמן ולא בכושר ושהוא לא מנהיג. ככה התחילה העונה".

גארי פייטון הוסיף בנושא: "הם לא תקשרו כמו שצריך אחד עם השני. הם היו צריכים לדבר יותר ובמקום, הכול יצא לתקשורת". בנושא אחר סיפר פייטון: "מחנה האימונים שלנו היה בהוואי ופיל ג'קסון לקח אותנו לפיינטבול. היה לנו כיף, אבל אז הכול החל לצאת לתקשורת ומשם הדרכים של כולנו התפצלו. ואז זה הפסיק להיות כיף. התחלנו את העונה עם 3:18, אבל אז קרל מאלון נפצע. זו הייתה הפציעה הרצינית הראשונה בקריירה שלו ועד אז הוא עזר לנו לשחק נהדר בהתקפה".

לכתבה המלאה בבליצ'ר ריפורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully