וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבגני שאחוב נרגש מגמר הליגה האירופית: "אלה הרגעים שהכי זוכרים"

שחקן דנייפרו, בנו של כוכב מכבי פתח תקוה לשעבר, אמר לוואלה ספורט: "זו הרגשה מדהימה, סביליה קבוצה מצוינת". האנדלוסים ינסו לשמור על התואר בו זכו אשתקד (רביעי, 21:45, ספורט 1)

שחקני סביליה חוגגים. AP
זכייה רביעית במפעל? סביליה חולמת/AP

במשך שנים מנסה אופ"א להעלות את קרנה של הליגה האירופית. העונה, בזכות העובדה שהזוכה במפעל תקבל כרטיס לליגת האלופות, זה בדיוק מה שקרה. הכרטיס הנכסף הזה יחולק מחר (רביעי, 21:45, ספורט 1 ו-HD), עת דנייפרו האוקראינית ואלופת המפעל המכהנת, סביליה הספרדית, תפגשנה בקרב על התואר באצטדיון בוורשה, פולין.

סביליה מאוהבת במפעל המשני של אירופה. היא זכתה בו פעמיים ברציפות ב-2006 וב-2007 ועשתה זאת שוב בעונה שעברה, עם ניצחון דרמטי בפנדלים מול בנפיקה. היא רוצה להיות הראשונה אי פעם שזוכה בגביע אופ"א/הליגה האירופית ארבע פעמים. במחזור האחרון בליגה הספרדית, ביום ראשון האחרון, הקבוצה מאנדלוסיה נשארה במקום החמישי ואיבדה את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, אבל היא תוכל לחזור מהדלת הראשית עם ניצחון במשחק הזה.

דנייפרו, שהגיעה בעבר פעמיים לרבע גמר גביע אירופה לאלופות, תנסה לזכות בתואר אירופי ראשון בתולדותיה. מחזור אחד לסיום העונה באוקראינה, דנייפרו נמצאת במקום השלישי, שתי נקודות מהמקום המוביל למוקדמות ליגת האלופות, כך שגם היא, אם תפסיד מחר, עלולה להישאר ללא הכרטיס למפעל היוקרתי.

אונאי אמרי, מאמנה של סביליה אמר לקראת המשחק הזה: "דנייפרו קבוצה מאוד חזקה, עם הגנה טובה והם יודעים ללחוץ היטב ולהחזיק בכדור. יהיה משחק קשה מאוד לשני הצדדים, מי שתרצה יותר ותשחק חכם יותר גם תנצח".

פרננדו נבארו, הקפטן של סביליה אמר: "זה יהיה נהדר לזכות בתואר הזה. כקפטן אני אהיה זה שאניף את הגביע, אבל יש לנו הרבה עבודה לעשות כדי להגיע לרגע הזה. אנחנו יודעים מי האיש המסוכן שלהם. אנחנו יודעים שאנחנו מתמודדים מול קבוצה טובה. דנייפרו יכולה לפגוע בנו".

יבגני שאחוב שחקן דנייפרו. GettyImages
שאחוב ודנייפרו רוצים גביע היסטורי/GettyImages

דנייפרו החלה את דרכה במפעל העונה בשלב הפלייאוף, שם עברה את היידוק ספליט אחרי שהודחה משלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. בבתים היא סיימה שנייה אחרי אינטר, כשהיא משאירה מאחוריה את סנט אטיין וקרבאח האזרית. בהמשך, האוקראינים הדיחו את אולימפיאקוס, אייאקס, קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב ונאפולי. סביליה עברה את שלב הבתים מהמקום השני גם היא, אחרי פיינורד ולפני רייקה הקרואטית וסטנדרד ליאז'. בהמשך היא השאירה מאחור את בורוסיה מנשנגלדבאך, ויאריאל, זניט סנט פטרסבורג ופיורנטינה.

דנייפרו הפסידה במשחק היחיד שלה מול יריבה ספרדית עד היום (2:1 לסראגוסה בגביע אופ"א ב-2004). סביליה שיחקה בעבר מול קרפאטי (שני ניצחונות בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2010) ומול שחטאר דונייצק (אותה עברה בשמינית הגמר של גביע אופ"א ב-2007 עם 4:5 בסיכום שני המשחקים אחרי הארכה). האוקראינים מגיעים אחרי 2:3 מול שחטאר דונייצק במחזור האחרון, מה שהשאיר אותה במאבק על המקום השני. זה היה הניצחון הראשון שלה בליגה אחרי שני הפסדים רצופים. סביליה גברה במחזור הסיום בספרד 2:3 בחוץ על מלאגה, מה שהיה ניצחונה השלישי ברציפות בכל המסגרות.

יבגני שאחוב ג'וניור, שחקנה של דנייפרו ובנו של כוכב מכבי פתח תקוה לשעבר יבגני שאחוב, שוחח (בעברית) עם וואלה ספורט ואמר: "זאת הרגשה מדהימה להגיע לגמר של מפעל אירופי. זה כבוד גדול עבור המועדון ואנחנו מאמינים שאפשר לחזור עם הגביע. מצד שני, זאת סביליה, קבוצה מצוינת עם היסטוריה של הצלחה במפעלים האלה. מה אבא אמר לי? שאלה הרגעים שזוכרים הכי הרבה. לתת הכול וליהנות מהחוויה לפני הכול. אני עדיין לא יודע אם אפתח, הכי חשוב שהמועדון יצליח. אנחנו מגיעים בשיא מבחינה טקטית וקשה לשחק נגדנו".

מירון מרקייב, מאמנה של דניייפרו אמר לקראת המשחק: "אני לא האמנתי שנגיע עד לשלב הזה, אבל עם האוכל בא התיאבון. אני חושב שנאפולי אותה הדחנו בדרך לפה היא קבוצה שמשחקת בסגנון דומה לנאפולי וזה יעזור לנו הרבה. אם אני אגיד שהשחקנים שלי לא מתרגשים, זה יהיה שקר אבל זה מאוד חשוב שהם ישכחו מההתרגשות מחר. סביליה יכולה להגיע לכמה מצבים, ההגנה שלנו משחקת ברמה גבוהה, אנחנו חייבים לנטרל אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully